سسمیتا بھٹاچاریہ {Susmita Bhattacharya} کا تعلق ممبئی ، بھارت سے ہے۔ ان کا پہلا ناول ، نارمل اسٹیٹ آف مائنڈ (پارٹھیئن) /Normal State of Mind (Parthian) مارچ 2015 میں شائع ہوا تھا۔ وہ ونچسٹر رائٹرز کے میلے میمورئیر مقابلہ 2016 کی انعام یافتہ ہیں، اور ان کی تحریر برطانیہ میں متعدد میگزینوں اور جرائد میں شائع ہوئی ہے اور بین الاقوامی سطح پر اسٹرکٹو ، لونلی کروڈ ، لیٹرو ، واصفیری ، دی بنگلور ریویو ، گیارہ الیون (امریکہ) ، میکلیسیا ، دولت مشترکہ مصنفین ، آنسو میں باڑ ، اور بی بی سی ریڈیو 4 پر ، وہ حال ہی میں پلئموت سے ونچسٹر چلی گئیں ، جہاں انہوں نے انگریزی پڑھائی اور تخلیقی میزبانی کی۔ ورکشاپس لکھنا وہ ونچسٹر یونیورسٹی میں ایسوسی ایٹ لیکچرر ہیں۔
*سسمیتا بھٹاچاریہ ونچسٹر یونیورسٹی میں ماسٹرز پروگرام میں تخلیقی تحریرں او ہم عصر افسانے میں لیکچر دے رہی ہیں ، مے فلاور ینگ رائٹرز ورکشاپس (اے سی ای کی مالی اعانت سے متعلق آرٹفول سکراکٹ پروجیکٹ) میں نوجوانوں اورطلبا کو لکھنے میں سہولت فراہم کرتی ہیں ، اور مڈل وے مانیٹرنگ منصوبے کے لئے بی ای ایم ادیبوں کی مدد کرنے والی ایک سرپرست معلمہ ہیں۔ وہ تہواروں ،اور ورکشاپس ، یونیورسٹیوں میں مہمانوں کے لیکچرس کی بھی رہنمائی کرتی ہیں اورانھوں نے عالمی مختصر کہانیوں کے مقابلوں کا بھی جائزہ لیتی رہی ہیں۔
**انہیں متعدد انعامات اور ایوارڈز کے لئے شارٹ لسٹ کیا گیا ہے ، اور ان کا کام میگزینوں اور بی بی سی ریڈیو 4 کے ذریعہ جاری کیا گیا ہے۔ ان کا حالیہ مختصر ذوقوں کا مجموعہ ، ٹیبل آداب دہلیا کتب (2018) نے شائع کیا تھا۔ اس نے سبوٹیور شارٹ اسٹوری کلیکشن انعام 2019 میں جیتا تھا ، وہ DLF ہال اور ووڈ ہاؤس لٹریری انعام کے لئے حتمی تھا اور اسے بی بی سی ریڈیو 4 ایکسٹرا پر سیریل کیا گیا تھا۔ فی الحال ، وہ اپنے دوسرے ناول پر کام کر رہی ہیں
اس کا ناول" نارمل اسٹیٹ آف مائنڈ"{2015۔The Normal State of Mind} مشکل موضوعات سے متعلق ہے جیسے ہم جنس پرستی کی غیرقانونی کے ساتھ ساتھ عصر حاضر میں ہندوستان کی زندگی پر بھی لکھ رہی ہیں۔
یہ ایک ہزار سالہ اختتام ہے۔ ہندوستان نے سائنس اور ٹکنالوجی میں زبردست ترقی کی ہے ، لیکن انھوں نےیہ سوال اٹھایا ہےکہ معاشی عروج کے اس دور میں کیا دو خواتین کے مابین دوستی معاشرے اور قانون سے انکار کرنے کی طاقت دے سکتی ہے ، جو ان کے خوابوں تک پہونچ سکتی ہے؟
ایک نوجوان دلہن دیپالی اپنی شادی کو کامیاب کہانی بنانے کے لئے پرعزم ہے۔ لیکن جب اس کے شوہر ممبئی میں بم دھماکے سے مارے گئے تو اس کے منصوبے کم ہوگئے۔ بیوہ پن کی زندگی پر مجبور ، اس کا بھائی توقع کرتا ہے کہ وہ اپنی بوڑھی والدہ کی دیکھ بھال کی خاطر اپنی خود کی آزادی کی قربانی دے گی ، لیکن دیپالی کے اور بھی خیالات ہیں۔ اسکول کی ایک استاد ، موسومی کو پتہ چل گیا ہے کہ ان کی خواتین کی طرف راغب ہونا صرف ایک لڑکی کو کچلنا نہیں ہے۔ جب اس کے والدین ممکنہ شوہروں کے بارے میں تبادلہ خیال کرتے ہیں تو ، موسومی اپنے اونچی اڑن والے عاشق سے بچ گئی۔ لیکن وہ گلیمرس آرٹ ہجوم پارٹیوں کی محفوظ دیواروں سے پرے ہم جنس پرست کا راز کب تک برقرار رکھ سکتی ہے؟ اس ہلچل اور اہم ناول نے اس مسئلے کو منظرعام پر لایا ہے کہ ، فرقہ وارانہ فسادات اور ہم جنس پرستوں کی حقوق کی نقل و حرکت کے درمیان ، ہندوستان کو بھی خود اپنے فیصلے خود ہی لینے ہیں کہ انہیں کون سی روایات کو برقرار رکھنا چاہئے ، اور کون سی بات اسے چھوڑ دینی چاہئے۔ لیکن جب اس کے شوہر ممبئی میں بم دھماکے سے مارے گئے تو اس کے منصوبے کم ہوگئے۔ بیوہ پن کی زندگی پر مجبور ہوگی۔ اس کا بھائی توقع کرتا ہے کہ وہ اپنی بوڑھی والدہ کی دیکھ بھال کی خاطر اپنی خود کی آزادی کی قربانی دے گی لیکن دیپالی کے اور بھی خیالات ہیں اورمختلف سوچیں ہیں۔
اسکول کی ایک استانی موسومی کو پتہ چل گیا ہے کہ ان کی خواتین کی طرف راغب ہونا صرف ایک لڑکی کو کچلنا نہیں ہے۔ جب اس کے والدین ممکنہ شوہروں کے بارے میں تبادلہ خیال کرتے ہیں تو موسومی اپنے اونچی اڑن والے عاشق سے بچ گئی۔ لیکن وہ کب تک گلیمرس آرٹ ،پرہجوم پارٹیوں کی محفوظ دیواروں سے باہر ہم جنس پرست راز بن سکتی ہے؟
فرقہ وارانہ فسادات اور ہم جنس پرستوں کے حقوق کی نقل و حرکت کے درمیان ہندوستان کو بھی خود اپنے فیصلے کرنے ہیں کہ انہیں کون سی روایات کو برقرار رکھنا چاہئے ، اور کون سی ایسی چیزوں کو چھوڑ دینی چاہئے؟ اس سب کے آخر میں کون فیصلہ کرسکتا ہے کہ عام دماغی حالت کیا ہے؟
ان کی ایک کہانیوں کا مجموعہ "Table Manners"کے نام سے چھپا ہے اسمین ایک طوطا مردہ شوہر کی آواز پر آواز اٹھاتا ہے۔ خدا کی تلاش میں اور دو شادی کرنے والی عورتیں اس سے محبت کرنے کا کیا مطلب سیکھتی ہیں۔ جلاوطنی میں رہنے والا ایک شخص اسے "گھر "لکھتا ہے۔
ممبئی سے وینس ، کارڈف سے سنگاپور تک ، شہری زمین کی تزئین میں محبت اور تنہائی کی داستانوں کا یہ مجموعہ نازک انداز بڑا دلخراش ہے اور انسانی حالت کے تیز مشاہدے کے ساتھ بڑی دلیری اور ہمت سے کھلے دل وزہن کے ساتھ لکھا گیا ہے۔ یہ ایک دلکش پہلا مجموعہ جو ہمیں ایک طاقتور نئی آواز سے تعارف کراتا ہے۔
:::*ہم نے سمیتا بھٹاچاریہ سے ادب اور ان کے ادبی مزاج اور نظریات پرکچھ باتیں کی*:::
======================================================
مجھے ہمیشہ بچپن میں لکھنا یاد ہے۔ میری ایک پرانی ڈائری ، اورمیرے پاس سبز سیاہی کا قلم تھا۔ میں نے سبز سیاہی سے شاعری لکھی ، کیونکہ مجھے یقین ہے کہ اسی نے مجھے ساکھ دی ہے۔۔ اس وقت میں 7 یا 8 سال ککی تھی۔ میں نےیہ سب ایڈ ایڈونچر کی کہانیاں اور اینڈ بلیٹن کے انداز میں لکھیں اور گرمیوں کی تعطیلات میں اسکول کے پرانے نوٹ بک میں اپنی یاداشتیں لکھتی رہی۔ میں بہت خوش قسمت تھی ، اسکول میں میری انگریزی کی استانی ایک حیرت انگیز خاتون تھیں ، جنہوں نے میری صلاحیت کو پہچان لیا اور مجھے تحریر جاری رکھنے اور اپنی صلاحیتوں کو بہتر بنانے کی ترغیب دی۔ انھون نے ہمیں سکھایا کہ متں کو کیسے پڑھیں ،اس کی تعریف کریں ،اس سے سیکھیں اور ہمارے اپنے طرز تحریر کو ترقی دیں۔
اسکول کے بعد میں زیادہ نہیں لکھتی تھی۔ میں آرٹ کالج گی ، اور پھر گرافک ڈیزائنر کی حیثیت سے کام کیا۔ میں نے کبھی کبھار ایک مختصر کہانی لکھی تھی ، لیکن یہ میری شادی کے بعد ہی ہوا تھا جب وہ سمندر { بحری جہاز پر}میں اپنے شوہر کے ساتھ رہتی تھی۔ ، کیونکہ وہ مرچنٹ نیوی میں تھے۔ ، حقیقت یہ ہے کہ لکھنے کے لئے میرے پاس یہ سب کچھ ہے۔ میں نے اپنے سفر کے بارے میں خطوط ، جرائد ، کہانیاں ، اپنے تجربات اور کچھ ناول لکھے۔
اس کے بعدمیرے شوہر نے اپنے بحری کیریئر کو چھوڑ دیا اور 2004 میں ہم کارڈف چلے گئے ، مجھے احساس ہوا کہ تخلیقی تحریر دراصل ایک تعلیمی مضمون ہے۔ میں برطانیہ میں نئی تھی ، نوکری نہیں تھی ، اور میں یونیورسٹی کے کچھ کورسز میں داخلہ لینا چاہتی تھی۔ زندگی بھر سیکھنے کے سیکشن میں تخلیقی تصنیف کے کچھ کورس تھے ، اور میں نے اس کے لئے سائن اپ کیا۔ یہ میں نے اب تک کی بہترین کاموں میں سے ایک تھا۔ ٹیوٹر ایک مطلق الہام تھا ، اس نے مجھے اپنی تحریر کو بہتر بنانے کی ترغیب دی ، اور آخر کار تجویز پیش کی کہ میں تخلیقی تحریر میں ایم اے کروں۔ میں نے اس وقت اپنی تحریر کو سنجیدگی سے لینا شروع کیا تھا اور اپنا پہلا ناول لکھتے ہوئے لمبا لمبا سفر شروع کیا تھا۔ دس سال بعد ، آخر کار یہ پارتھیئن{(Parthian)} گذشتہ سال شائع ہوئی۔
سوال :ایک مصنف کی حیثیت سے آپ اپنے کردار کو کس طرح دیکھتی ہیں اور اس کے بارے میں آپ کو کیا زیادہ پسند ہے؟
جواب: میں لکھتی ہوں کیونکہ مجھے تحریر سے لطف آتا ہے۔ لیکن میں جانتی ہوں کہ میں بھی اپنے تجربے کو ایک مصنف کی حیثیت سے استعمال کرنا چاہتی ہوں تاکہ نوجوانوں کو لکھنے اور پڑھنے پر آمادہ ہو سکیں۔ مجھے ورکشاپس کی میزبانی کرنے اور ہر طرح کے پس منظر کے لوگوں کے ساتھ مل کر کام کرنے کا لطف آتا ہے ، چاہے وہ اسکول کے بچے ہوں ، مہاجر ہوں ، کینسر کے مریض ہوں ، لکھنے کا شوق رکھتے ہو۔ میں اپنے دل کے قریب موضوعات کے بارے میں بھی لکھنا چاہتی ہوں ، اور چونکہ مجھے مختلف ممالک اور ثقافتوں میں طے شدہ کتابیں پڑھنا پسند ہے ، اس لئے میں لوگوں کو پڑھنے کے لیے میں اپنی کتابوں کو متنوع کتابوں کی فہرست میں شامل کرنا چاہتی ہوں!
سوال : کیا آپ نے کبھی ایسا کردار تخلیق کیا ہے جس سے آپ ناپسند ہوں لیکن اپنے آپ کو ہمدردی محسوس کرتے ہو؟
جواب : یہ دلچسپ سوال ہے ۔ میں نے ایک ایسی عورت کے بارے میں ایک مختصر کہانی لکھی تھی جس کو اسکول میں بری طرح سے دھکیل دیا گیا تھا ، لیکن بڑی ہوکر کیریئر کی کامیاب خاتون بن گئی ہے۔ وہ اس لڑکی سے ٹکرا رہی ہے جسکو اسکول میں دھونس دی جاتی تھی۔ جو اب بہت اچھی زندگی نہیں گزار رہی ہے۔ اس نے ایک دلچسپ ملاقات کی ، اور بات چیت کی ، جہاں مجھے اس بدمعاش پر افسوس محسوس ہونے لگا ، اور واقعتا وہ اس کامیاب عورت کے پاس نہیں گیا ، جس نے اپنے احساس برتری کے ساتھ دوسری عورت کو مشکل وقت دینا شروع کردیا۔
سوال :پچھلے سال ، GW نے #diverseauthorday کا اہتمام کیا۔ مختلف کرداروں کے بارے میں لکھنے کا آپ کا کیا تجربہ رہا ہے؟
جواب: چونکہ میں ایک ’متنوع‘ مصنف ہوں ، لہذا میرے کردار متنوع ہیں ، جس کا مطلب ہے کہ وہ لفظ کے اس لحاظ سے میرے مطابق متنوع نہیں ہیں۔ میرے نزدیک ، مغرب میں رہنے والے ایک گورے شخص کے بارے میں متنوع لکھ رہی ہوں۔ میں ان کے بارے میں لکھنے میں بہت گھبرار گی تھی ۔ کیونکہ مجھے لگا تھا کہ میں ان کی صداقت کے ساتھ تصویر پیش نہیں کرپاوگی۔۔ مجھے ہر قسم کے پس منظر کے لوگوں کے بارے میں لکھنے کے لئے اپنا اعتماد مل رہا ہے ، کیوں کہ آخر میں ، انسانی فطرت اور تعلقات دنیا میں کہیں بھی ایک جیسے نہیں ہیں۔
سوال :اگر آپ کو فوری طور پر ، دنیا میں کہیں بھی منتقل کیا جاسکتا ہے تو ، آپ اپنے لکھنے میں زیادہ تر کہاں گزارنا چاہیں گے؟ اور کیوں؟
جواب :میں ممبئی واپس جانا پسند کروں گی ، اور چونکہ یہ سب کچھ جادوئی طور پر ہو رہا ہے ، مجھے ممبئی کے قریب سمندر کے کنارے ایک چھوٹی سی کاٹیج رہنا پسند آئے گا۔ سمندر کے نظارے کے ساتھ بالکونی میں لکھوں گی۔ جہاں مسلسل ناریل پانی اور جھینگے بھون کےساتھ فراہم کیا جاتا ہے۔ اچھی طرح سے ذخیرہ کرنے والی لائبریری اور اچھی طرح سے اسٹریک فرج ، دوست ، کنبہ اور ممبئی کے لئے باقاعدہ ٹرین کا سفر لکھنے کی عمدہ زندگی کے لئے میرا چارہ ہوگا!
سوال : ایک کتاب کیا ہے جس کی تم خواہش کرتی ہو؟
جواب : کاش میں نے روہٹن مسٹری { Rohinton Mistry} کے ذریعہ ایک عمدہ بیلنس لکھا ہوتا۔ یہ ایک پارسی بیوہ خاتون ، دینا ، دو درزیوں کی زندگی کے بارے میں ایک خوبصورت لکھی ہوئی کتاب ہے جو اپنے گھر پر اپنے کاروبار کے لئے کام کرتی ہے ، اور ایک نوجوان جو دور دراز سے شہر میں کام کرنے آتا ہے اور دینا کے گھر میں ایک لاجور ہے۔ یہ ہندوستان میں ایمرجنسی کے دوران طے کیا گیا ہے۔ زبان خوبصورت ہے اور پلاٹ بہت پیچیدہ ہے ، اور کہانی اتنی دل چھونے والی ہے ، جب بھی میں اسے پڑھتی ہوں تو براہ راست ان کی زندگیوں میں شامل ہوجاتی ہوں۔
سوال :آپ ناول نگاروں کا کیا مشہورہ دیں گی؟
جواب :یہ کوئی نیا مشورہ نہیں ، بلکہ وہی پرانا ، وہی پرانا ہے۔ لیکن یہ کام کرتا ہے۔ پڑھیں لکھیں۔ پڑھیں پڑھیں پڑھیں لکھیں۔ اگر آپ خوش قسمت ہیں کہ آپ کے لئے کام کرنے والے مصنفین کے گروپ کو تلاش کریں ، تو یہ آپ کے کام کا اشتراک کرنے دوسروں کے کاموں کو پڑھنے اور گفتگو کرنے کا ایک بہترین موقع ہے۔ تنقید کے لئے آزاد رہو اور دوسرے لوگوں کے کاموں کو مت دیکھو۔ ہر ایک کے اپنے اپنے قارئین ہوتے ہیں اور سامعین جو کام کرسکتے ہیں یا شاید آپ کے لئے کام نہیں کرسکتے ہیں۔
سوال :آپ فی الحال کیا کام کر رہی ہیں؟ ہم کیا پڑھنے کے منتظر ہیں؟
خواب : میں فی الحال اپنے دوسرے ناول ، اور کچھ یادداشتوں کے مضامین پر بھی کام کر رہی ہوں۔ مجھے امید ہے کہ میری مختصر کہانیوں کا مجموعہ شائع ہوجائے گا۔ ہے۔ میں اپنے شوہر کے ساتھ سمندر میں اپنے وقت کی سفری یادداشتیں لکھنا پسند کروں گی۔
سوال: بچپن سے آپ کا پسندیدہ ادبی کردار کون ہے اور کیوں؟
جواب: میرا پسندیدہ کردار سوامی بن گیا ہے۔ آر کے. نارائن"ایام مالگڈی" {Malgudi Days} مجھے پسند ہے۔ میں نے بچپن میں اینڈ بلیٹن کو پڑھا تھا ، اور انھوں نے ماؤں اور جزیروں پر مہم جوئی کے بارے میں خیالی تصور کیا تھا۔ لیکن مجھے نہیں معلوم تھا کہ مور کیا ہے۔ میں نے کبھی بھی برتن والا گوشت یا ادرک کی بیئر {شراب} نہیں چکھی تھی ۔ لیکن یہاں سوگھی تھا ، جو مالگڈی کے خیالی گاؤں کا ایک شرارتی چھوٹا لڑکا تھا۔ اس کی مہم جوئی ، یا بدفعلی سے زیادہ متعلقہ تھیں۔ ان کہانیوں کو ایک بہت مشہور ٹیلی ویژن سیریل میں ڈھال لیا گیا تھا ، اور یہ اسکول میں زیر بحث رہا۔ ہم سب ان چیزوں کو کرنا چاہتے تھے جو سوامی اور اس کے دوستوں نے کیا تھا! جب میں یہ ٹائپ کرتی ہوں تو تھیم گیت کو صورت میں میرے دماغ میں چل رہا ہوتا ہے!
یہ افسوسناک ہے کہ جب میں اسکول میں تھی تو علاقائی ادب کی حوصلہ افزائی نہیں کی گئی تھی ، اور مجھے انگریزی کےعلاوہ کچھ بھی پڑھنا اچھا نہیں لگتا تھا۔ جیسا کہ جغرافیہ ، ثقافت ، زبان ، سب کچھ الگ تھا اس کے ساتھ میں نے جو پڑھا اور کیا میں نے تجربہ کیا اس سے رابطہ منقطع ہوگیا۔ میں نے نینسی ڈریو {Nancy Drew,}، ہارڈی بوائز{Hardy Boys} کو پڑھا اور میں نے زمین کے وسط میں ورنے کا سفر{Verne’s Journey} پڑھ کر دوبارہ پڑھا۔ ہوسکتا ہے کہ یہ ایک اور کتاب تھی جس سے میرا تعلق ہے کیونکہ یہ کہیں بھی ہوسکتا تھا۔