ﯾﮧ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﮨﮯ ﺟﺐ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﭼﮭﻮﭨﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﺮﯼ ﺑﻮﮌﮬﯽ ﺩﺍﺩﯼ ﺟﺎﻥ ﺍﺑﮭﯽ ﺑﻘﯿﺪ ﺣﯿﺎﺕ ﺗﮭﯽ۔ ﻣﺠﮭﮯ ﺍﭼﮭﯽ ﻃﺮﺡ ﯾﺎﺩ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮑﯽ ﭼﮭﻮﭨﯽ ﺳﮯ ﭼﭽﯽ ﻣﭽﯽ ﺁﻧﮑﮭﻮﮞ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮑﮭﺘﯽ ﺗﮭﯽ ﺗﻮ ﻭﮦ ﻣﺠﮭﮯ ﮔﮍﯾﻮﮞ ﮐﯽ ﺁﻧﮑﮭﯿﮟ ﻟﮕﺘﯽ ﺗﮭﯿﮟ۔ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺘﯽ ” ﺩﺍﺩﯼ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺁﻧﮑﮭﯿﮟ ﺗﻮ ﮔﮍﯾﻮﮞ ﺟﯿﺴﯽ ﮨﯿﮟ ﭘﮭﺮ ﺁﭖ ﺍﻧﮑﯽ ﻃﺮﺡ ﮔﻮﺭﯼ ﮔﻮﺭﯼ ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮩﯿﮟ؟ “ ۔ ﺩﺍﺩﯼ ﮨﺮ ﺑﺎﺭ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻣﺴﮑﺮﺍ ﮐﺮ ﮐﮩﺘﯽ ” ﯾﮧ ﺳﺐ ﺗﻮ ﻣﯿﺮﮮ ﺳﻮﮨﻨﮯ ﺭﺏ ﮐﯽ ﺩﯾﻦ ﮨﯿﮟ ﭘﺮﯼ ﺑﯿﭩﯽ۔ ﺑﮭﻼ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﮨﻢ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﻋﻤﻞ ﺩﺧﻞ !“ ۔
.
ﺩﺍﺩﯼ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺑﮍﯼ ﺑﮩﻦ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﻭﮦ ﺳﺎﺭﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﮯ ﺍﻭﻻﺩ ﺭﮨﯽ ﻟﮩﺬﺍ ﺷﻮﮨﺮ ﮐﮯ ﻭﻓﺎﺕ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻭﮦ ﺩﺍﺩﯼ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺭﮨﻨﮯ ﻟﮕﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﮐﻞ ﻣﻼ ﮐﺮ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﮐﻨﺒﮧ ﺗﺐ ﺑﮩﺖ ﻭﺳﯿﻊ ﺗﮭﺎ۔ ﺩﺍﺩﯼ ﮐﯽ ﺑﮩﻦ ﮐﯽ ﺁﻧﮑﮭﯿﮟ ﻧﺎﺭﻣﻞ ﻣﮕﺮ ﻭﮦ ﺑﮩﺖ ﮔﻮﺭﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺧﺎﺗﻮﻥ ﺗﮭﯽ۔ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺑﮩﻨﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﭘﯿﺎﺭ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﯾﮏ ﺩﻥ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺩﺍﺩﯼ ﮐﯽ ﺑﮩﻦ ﺷﺎﻡ ﮐﮯ ﻭﻗﺖ ﺻﺤﻦ ﻣﯿﮟ ﭼﮩﻞ ﻗﺪﻣﯽ ﮐﺮ ﺭﮨﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﮐﺴﯽ ﭼﯿﺰ ﺳﮯ ﭨﮭﻮﮐﺮ ﮐﮭﺎ ﮐﺮ ﮔﺮ ﭘﮍﯼ۔ ﺍﺳﮑﯽ ﭼﯿﺨﻮﮞ ﺳﮯ ﺳﺎﺭﺍ ﮔﮭﺮ ﮔﻮﻧﺞ ﺍﭨﮭﺎ۔ ﻭﮦ ﺑﺮﯼ ﻃﺮﺡ ﮐﺮﺍﮦ ﺭﮨﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺟﺐ ﮔﮭﺮﺍﻧﮯ ﮐﮯ ﺩﯾﮕﺮ ﺧﻮﺍﺗﯿﻦ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎﯾﺎ ﺗﻮ ﭘﺘﮧ ﭼﻼ ﮐﮧ ﺍﺳﮑﮯ ﻧﭽﻠﮯ ﺩﮬﮍ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﮨﮉﯼ ﭨﻮﭦ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ۔ ﺷﺎﯾﺪ ﺗﺐ ﮐﻮﻟﮩﮯ ﮐﯽ ﮨﮉﯼ ﭨﻮﭦ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺳﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﭘﺎٶﮞ ﭘﺮ ﭼﻠﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﺎ۔ ﮨﺮ ﻭﻗﺖ ﺑﺴﺘﺮ ﭘﺮ ﭘﮍﯼ ﺧﻼٶﮞ ﻣﯿﮟ ﮔﮭﻮﺭﺗﯽ ﺭﮨﺘﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﻭﺍﻟﺪﮦ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮐﻮ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﺗﯽ ﺭﮨﺘﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﭘﮭﺮ ﺍﯾﮏ ﺭﺍﺕ ﻭﮦ ﺍﯾﺴﯽ ﺳﻮﺋﯽ ﮐﮧ ﺻﺒﺢ ﺑﺎﺭ ﺑﺎﺭ ﺟﮕﺎﻧﮯ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﻧﮧ ﺟﺎﮔﯽ۔
.
ﻣﺠﮭﮯ ﺍﭼﮭﯽ ﻃﺮﺡ ﯾﺎﺩ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺗﺠﮩﯿﺰ ﻭ ﺗﺪﻓﯿﻦ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺳﺐ ﺧﻮﺍﺗﯿﻦ ﺑﯿﭩﮭﯽ ﺁﻧﺴﻮﺋﯿﮟ ﺑﮩﺎ ﺭﮨﯽ ﺗﮭﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﺮﺣﻮﻣﮧ ﮐﻮ ﯾﺎﺩ ﮐﺮ ﺭﮨﯽ ﺗﮭﯿﮟ ﺗﻮ ﺍﭼﺎﻧﮏ ﺍﯾﮏ ﺧﺎﺗﻮﻥ ﺑﻮﻟﯽ ﮐﮧ ﺣﻠﯿﻤﮧ ( ﺩﺍﺩﯼ ﮐﯽ ﺑﮩﻦ ) ﺍﻭﻻﺩ ﮐﮯ ﻣﻌﺎﻣﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﺑﺪﻧﺼﯿﺐ ﺭﮨﯽ ﻣﮕﺮ ﺗﮭﯽ ﺑﮩﺖ ﺧﻮﺑﺼﻮﺭﺕ۔ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﯾﮏ ﺑﺰﺭﮒ ﺧﺎﺗﻮﻥ ﮨﺎﮞ ﻣﯿﮟ ﮨﺎﮞ ﻣﻼﺗﮯ ﮨﻮﺋﯽ ﺑﻮﻟﯽ۔ ” ﺳﭻ ﮐﮩﺘﯽ ﮨﻮ ﺑﮩﻦ۔ ﺣﻠﯿﻤﮧ ﺁﺧﺮ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮐﯽ ﺑﯿﭩﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺧﻮﻥ ﺍﭘﻨﺎ ﺭﻧﮓ ﺗﻮ ﺩﮐﮭﺎﺋﮯ ﮔﯽ ﻧﺎ “ ۔ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻣﺪﺍﺧﻠﺖ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﭘﻮﭼﮭﯽ ﮐﮧ ﯾﮧ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺧﻮﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ؟ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺑﺘﺎﺋﯽ ﮐﮧ ﺟﯿﺴﮯ ﮨﻢ ﻣﯿﮟ ﺳﻨﺪﮬﯽ، ﺑﻠﻮﭺ ﺍﻭﺭ ﭘﭩﮭﺎﻥ ﺑﮍﯼ ﻗﻮﻣﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﭨﮭﯿﮏ ﻭﯾﺴﯽ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﻧﺎﻡ ﮐﯽ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﻗﻮﻡ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﺗﺐ ﭘﮩﻠﯽ ﺑﺎﺭ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﮐﺎ ﻻﺣﻘﮧ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺳﻨﯽ۔
.
ﺟﺐ ﮐﭽﮫ ﺑﮍﯼ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﻮ ﺑﻮﮌﮬﯽ ﺩﺍﺩﯼ ﺑﮭﯽ ﭼﻞ ﺑﺴﯽ۔ ﮔﻮﺭﯼ ﺍﻭﺭ ﺳﺎﻧﻮﻟﯽ ﺑﮩﻨﻮﮞ ﮐﯽ ﺟﻮﮌﯼ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺟﺎﮐﺮ ﺩﻭﺑﺎﺭﮦ ﺍﮐﮭﭩﯽ ﮨﻮﮔﺌﯿﮟ۔ ﺍﻧﮩﯽ ﺩﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﺠﮭﮯ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺳﮯ ﻭﺍﺑﺴﺘﮧ ﺍﯾﮏ ﺗﻠﺦ ﺍﻭﺭ ﺍﻟﻤﻨﺎﮎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﯽ ﺑﺎﺭ ﺭﻭﺷﻨﺎﺱ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﺎ ﻣﻮﻗﻊ ﻣﻠﯽ۔ ﻣﺠﮭﮯ ﯾﺎﺩ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺑﮯ ﺗﺤﺎﺷﺎ ﺭﻭﺋﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺩﮬﺎﮌﯾﮟ ﻣﺎﺭ ﻣﺎﺭ ﮐﺮ ﺭﻭﺋﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻋﻼﻗﮯ ﺳﮯ ﺗﻌﻠﻖ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮐﮭﺘﯽ ﺗﮭﯽ ﺑﻠﮑﮧ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺁﺱ ﭘﺎﺱ ﮐﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﻋﻼﻗﮯ ﯾﺎ ﻧﺴﻞ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﯽ۔ ﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺧﺎﺗﻮﻥ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺑﮩﺖ ﺩﻭﺭ ﺳﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﻻﺋﯽ ﮔﺌﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺑﮩﺖ ﺩﻭﺭ ﺳﮯ۔ ﮐﺌﯽ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺳﺮﺣﺪﻭﮞ ﮐﮯ ﺍﺱ ﭘﺎﺭ ﺍﻓﻐﺎﻥ ﺩﯾﺲ ﺳﮯ۔
.
ﭼﻠﯿﮟ ﺍﺏ ﻣﺎﺿﯽ ﮐﻮ ﮐﭽﮫ ﮐﮭﻨﮕﮭﺎﻟﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺳﻦ 1888 ﺳﮯ 1890 ﮐﮯ ﺁﺱ ﭘﺎﺱ ﮐﺎ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﯿﺮ ﺷﺎﮦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﮐﯽ ﺣﮑﻤﺮﺍﻧﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﻓﻐﺎﻥ ﺳﻠﻄﻨﺖ ﮐﮯ ﺑﯿﭽﻮﮞ ﺑﯿﭻ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺟﺎﺕ ﮐﮯ ﻋﻼﻗﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﮩﺎﮞ ﮐﮯ ﺑﺎﺳﯽ ﺑﺎﻗﯽ ﺍﻓﻐﺎﻧﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺮﻋﮑﺲ ﺷﯿﻌﮧ ﻣﮑﺘﺒﮧ ﻓﮑﺮ ﺳﮯ ﺗﻌﻠﻖ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
.
ﺍﺱ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺣﮑﻤﺮﺍﻥ ﺍﻣﯿﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮑﮯ ﮐﺰﻥ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺳﺤﺎﻕ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﮐﯽ ﺭﺳﮧ ﮐﺸﯽ ﮐﺎ ﮐﮭﯿﻞ ﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺣﺮﯾﻒ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﻭﺭ ﻗﺒﺎﺋﻠﯽ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯﻟﯿﮯ ﺍﻓﻐﺎﻥ ﺑﺎﺷﻨﺪﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﺎ ﺍﺛﺮ ﻭﺭﺳﻮﺥ ﺍﻭﺭ ﺳﮑﮧ ﭼﻼﺗﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺑﺪﻗﺴﻤﺘﯽ ﺳﮯ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺟﺎﺕ ﮐﮯ ﺍﮐﺎﺑﺮﯾﻦ ﺑﺠﺎﺋﮯ ﺷﺎﮦ ﮐﮯ ﺍﺳﮑﮯ ﮐﺰﻥ ﮐﮯ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻣﯿﮟ ﻋﮩﺪ ﭘﯿﻤﺎﻥ ﮐﺮ ﺑﯿﭩﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
.
ﺍﻣﯿﺮ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺷﺎﮦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﮐﻮ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺟﺎﺕ ﮐﮯ ﺍﮐﺎﺑﺮﯾﻦ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﺑﮩﺖ ﮔﺮﺍﮞ ﮔﺰﺭﺍ۔ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺍﻧﺘﻘﺎﻡ ﻟﯿﻨﮯ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮑﮯ ﻟﯿﮯ ﺑﮩﺖ ﮨﯽ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﭼﺎﻝ ﭼﻼ ﮐﮧ ﺟﺴﮑﺎ ﺍﻧﺪﺍﺯﮦ ﺍﺱ ﮐﮯ ﮐﺴﯽ ﺣﺮﯾﻒ ﮐﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ۔
.
ﺍﻣﯿﺮ ﺷﺎﮦ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﻧﮯ ﭘﮩﻠﯽ ﺑﺎﺭ ﺳﺮﮐﺎﺭﯼ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ” ﮐﺎﻓﺮ ﮐﺎﻓﺮ , ﺷﯿﻌﮧ ﮐﺎﻓﺮ “ ﮐﺎ ﻧﻌﺮﮦ ﺑﻠﻨﺪ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺳﻨﯽ ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺍﮐﺎﺑﺮﯾﻦ ﮐﻮ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﻼ ﮐﺮ ﺍﻧﮑﮯ ﻣﮑﺘﺒﮧ ﻓﮑﺮ ﮐﮯ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﺍﻭﺭ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺳﮯ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺷﯿﻌﻮﮞ ﮐﮯ ﻧﺴﻞ ﮐﺸﯽ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﻋﺎﻡ ﺍﻓﻐﺎﻥ ﻋﻮﺍﻡ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺭﺍﮦ ﮨﻤﻮﺍﺭ ﮐﯽ۔ ﺑﮩﺖ ﺟﻠﺪ ﺍﯾﺴﮯ ﺟﮩﺎﺩﯼ ﮔﺮﻭﮦ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺁﺋﮯ ﺟﻮ ﺣﮑﻮﻣﺖ ﮐﮯ ﻓﻮﺟﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﻠﮑﺮ ﺍﻥ ﻣﺒﯿﻨﮧ ﺷﯿﻌﮧ ﮐﺎﻓﺮﻭﮞ ﭘﺮ ﭨﻮﭦ ﭘﮍﻧﮯ ﮐﻮ ﺗﯿﺎﺭ ﮨﻮﮔﺌﮯ۔
.
ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﻗﻊ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺟﺎﺕ ﮐﮯ ﻋﻼﻗﻮﮞ ﭘﺮ ﮨﺮ ﻃﺮﻑ ﺳﮯ ﺣﻤﻠﮯ ﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﻮﮞ ﭼﮑﯽ ﮐﮯ ﭘﺎﭨﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﯿﭻ ﺁﮐﺮ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﻧﺴﻞ ﮐﮯ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﮔﺎﺟﺮ ﻣﻮﻟﯽ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﭩﻨﮯ ﻟﮕﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﯿﺴﻮﯾﮟ ﺻﺪﯼ ﮐﮯ ﺁﺧﺮﯼ ﻋﺸﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﻭﮨﺎﮞ ﺍﯾﮏ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﮮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﻧﮯ ﺟﻨﻢ ﻟﯿﺎ۔ ﺍﯾﮏ ﻃﺮﻑ ﺷﺎﮦ ﮐﮯ ﻓﻮﺟﯽ ﺗﻮ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﻣﺎﻝ ﻏﻨﯿﻤﺖ ﺍﻭﺭ ﻟﻮﻧﮉﯾﻮﮞ ﮐﮯ ﺷﮑﺎﺭﯼ ﮔﮭﺎﺕ ﻟﮕﺎ ﮐﺮ ﺑﯿﭩﮫ ﮔﺌﮯ۔ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﮯﻟﯿﮯ ﺑﮩﺖ ﻣﺰﺍﺣﻤﺖ ﺑﮭﯽ ﭘﯿﺶ ﮐﯿﺎ ﻣﮕﺮ 1888 ﺳﮯ 1893 ﺗﮏ ﭼﻠﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﺱ ﭘﺮﻓﺸﺎﺭ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺟﺎﺕ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﯾﮏ ﺳﯿﺎﺳﯽ ﺍﻭﺭ ﻗﺒﺎﺋﻠﯽ ﻓﯿﺼﻠﮯ ﮐﺎ ﺑﮩﺖ ﺑﮭﺎﺭﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﺎﻟﯽ ﻧﻘﺼﺎﻥ ﺍﭨﮭﺎﻧﺎ ﭘﮍ ﮔﯿﺎ۔ ﺍﻧﮑﮯ ﮨﺰﺍﺭﻭﮞ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻗﺘﻞ ﮐﺮﺩﯾﺌﮯ ﮔﺌﮯ۔ ﺑﺴﺘﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﺑﺴﺘﯿﺎﮞ ﺍﺟﺎﮌ ﺩﯼ ﮔﺌﯿﮟ۔ انکی ﮨﺰﺍﺭوں ﺑﯿﭩﯿﻮﮞ، ﺑﮩﻨﻮﮞ، ﺑﮩﻮٶﮞ ﺍﻭﺭ ﻣﺎٶﮞ ﮐﻮ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭ ﺍﻓﻐﺎﻥ ﺟﻨﮕﺠﻮ ﺍﭘﻨﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻟﻮﻧﮉﯾﺎﮞ ﺑﻨﺎﮐﺮ ﻟﮯ ﮔﺌﮯ۔ ﻣﯿﺮﯼ ﺩﺍﺩﯼ ﮐﯽ ﺑﺪﻗﺴﻤﺖ ﻣﺎﮞ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﺍﯾﮏ ﻧﻮﺧﯿﺮ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﻟﮍﮐﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﻣﯿﺎﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻗﮯ ﻣﯿﮟ ﺭﮨﺘﯽ ﺗﮭﯽ۔
.
ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﺰﺭﮒ ﺧﻮﺍﺗﯿﻦ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﺧﻮﺩ ﺑﺘﺎﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﮐﯿﺴﮯ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭ ﺍﻓﻐﺎﻧﯽ ﺁﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﻧﺎ ﻓﺎﻧﺎ ﺑﺴﺘﯿﻮﮞ ﭘﺮ ﭼﮭﺎﭘﮧ ﻣﺎﺭ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﺭﻭﺍﺋﯿﺎﮞ ﮐﺮﮐﮯ ﺧﻮﺍﺗﯿﻦ ﮐﻮ ﺍﭨﮭﺎ ﻟﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺟﻮ ﺟﻮ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻣﺰﺍﺣﻤﺖ ﮐﮯﻟﯿﮯ ﺳﺎﻣﻨﮯ ﺁﺗﮯ ﺗﻮ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻣﻘﺎﺑﻠﮧ ﮐﺮﮐﮯ ﺁﺧﺮﮐﺎﺭ ﻣﺎﺭ ﮈﺍﻟﺘﮯ۔ ﺍﯾﺴﯽ ﮨﯽ ﺍﯾﮏ ﺩﻥ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮐﯽ ﺑﮭﯽ ﺑﺴﺘﯽ ﮐﯽ ﺑﺎﺭﯼ ﺁﮔﺌﯽ۔ ﺍﻧﮑﮯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺍﻭﺭ ﺑﺴﺘﯽ ﮐﮯ ﺳﺐ ﻣﺮﺩ ﺍﮐﮭﭩﮯ ﮨﻮﮐﺮ ﮈﭦ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭ ﺍﻓﻐﺎﻧﯿﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﺎﺭ ﺑﮭﮕﺎﯾﺎ۔ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺩﻥ ﺑﮭﯽ ﺳﺨﺖ ﻣﺰﺍﺣﻤﺖ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺩﻭﺑﺎﺭ ﺑﮭﮕﺎ ﺩﯾﺎ گیا ﻣﮕﺮ ﺗﯿﺴﺮﮮ ﺩﻥ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭﻭﮞ ﮐﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺑﮩﺖ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﮨﺘﮭﯿﺎﺭ ﺑﮭﯽ ﺍﻧﮑﮯ ﭘﺎﺱ ﻧﺴﺒﺘﺎ ﺟﺪﯾﺪ ﺗﮭﮯ۔ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭ ﺟﻨﮕﺠﻮ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﻣﺰﺍﺣﻤﺖ ﮐﻮ ﺗﻮﮌ ﮐﺮ ﺑﺴﺘﯽ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺩﻭﺑﺪﻭ ﻟﮍﺍﺋﯽ ﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮﮔﺌﯽ۔ ﭘﺘﮭﺮﺍﺋﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﺁﻧﮑﮭﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﯿﺎﺭﻭﮞ ﮐﻮ ﮐﭧ ﻣﺮﺗﮯ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﺳﺐ ﺧﻮﺍﺗﯿﻦ ﺳﮑﺘﮯ ﻣﯿﮟ ﺁﮔﺌﯽ ﺗﮭﯿﮟ۔ ﭘﮭﺮ ﺟﺲ ﺣﻤﻠﮧ ﺁﻭﺭ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﺟﻮ ﺟﻮ ﺟﻮﺍﻥ ﻟﮍﮐﯽ ﯾﺎ ﺧﺎﺗﻮﻥ ﻟﮕﯽ ﻭﮦ ﺍﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎ ﮐﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻟﻮﻧﮉﯼ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ﻟﮯﮔﯿﺎ۔ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﻧﮯ برستی ﺁﻧﮑﮭﻮﮞ سے ﺍﭘﻨﯽ ﺑﮩﻨﻮﮞ ﺍﻭﺭﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﮐﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﺟﻮﺍﻥ ﻋﻮﺭﺗﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻟﻮﭦ ﻣﺎﺭ ﮐﺎ ﺷﮑﺎﺭ ﺑﻨﺘﮯ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ۔ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﺍﻧﻤﻮﻝ ﺩﺧﺘﺮ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ بے وقعت لونڈی ﺑﻦ ﮔﺌﯽ۔
.
ﺑﮭﻼ ﻟﻮﻧﮉﯾﻮﮞ ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺍﭘﻨﺎ ﺩﯾﺲ ﯾﺎ ﻭﻃﻦ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﯿﺎ؟ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﮨﻮﺗﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﯽ ﻋﻔﺖ ﻭ ﺁﺑﺮﻭ ﮐﯽ ﻗﺮﺑﺎﻧﯿﺎﮞ ﺩﯾﺘﯽ ﺑﺮﭨﺶ ﺑﻠﻮﭼﺴﺘﺎﻥ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯﻟﯿﮯ ﻻﺋﯽ ﮔﺌﯽ۔ ﭘﮭﺮ ﻭﮨﺎﮞ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺳﻨﺪﮪ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﺑﻮﮌﮬﮯ ﻭﮈﯾﺮﮮ ﮐﻮ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﮐﺮﺩﯾﺎ۔ ﻭﮦ ﺑﻮﮌﮬﺎ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻝ ﺑﮭﯽ ﻧﮧ ﻧﮑﺎﻝ ﺳﮑﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﺮ کھپ ﮔﯿﺎ۔ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﺍﻧﺠﺎﻥ ﺩﯾﺲ ﻣﯿﮟ ﺗﻦ ﺗﻨﮩﺎ ﭘﮭﺮ ﻻﻭﺍﺭﺙ ﮐﮭﮍﯼ ﺗﮭﯽ۔ ﻭﮈﯾﺮﮮ ﮐﮯ ﭘﻮﺗﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﺭﻗﻢ ﮐﮯ ﻋﻮﺽ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺩﺍﺩﯼ ﮐﮯ ﻭﺍﻟﺪ ﮐﻮ ﺳﻮﻧﭗ ﺩﯾﺎ۔ ﺗﺐ ﭘﮩﻠﯽ ﺑﺎﺭ ﺑﺎﺿﺎﺑﻄﮧ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮐﺎ ﻧﮑﺎﺡ ﻣﻨﻌﻘﺪ ﮨﻮﺍ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺩﻟﮩﻦ ﺑﻨﯽ۔ ﭘﮭﺮ ﻭﻓﺎﺩﺍﺭ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﻣﺮﺗﮯ ﺩﻡ ﺗﮏ ﺍﺳﯽ ﭼﻮﮐﮭﭧ ﭘﺮ ﺑﻮﮌﮬﯽ ﮨﻮﮐﺮ ﻃﺒﻌﯽ ﻣﻮﺕ ﭘﺎﮔﺌﯽ۔
.
ﺩﺍﺩﯼ ﮐﮩﺘﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﺍﻧﮑﯽ ﻭﺍﻟﺪﮦ ﯾﻌﻨﯽ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﺑﮩﺖ ﮐﻢ ﮔﻮ ﺧﺎﺗﻮﻥ ﺗﮭﯽ۔ ﺍﺱ ﻧﮯ ﻣﺮﺗﮯ ﺩﻡ ﺗﮏ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﮭﺎﺋﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﺑﮭﯽ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﺘﺎﺋﯿﮯ ﮐﮧ ﮐﯿﺎ ﭘﺘﮧ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﻟﮍﺍﮐﻮ ﺧﺎﺗﻮﻥ ﮐﺴﯽ ﺩﻥ ﺟﻮﺵ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮑﮯ ﺑﮭﺎﺋﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺨﯿﮯ ﺍﮌﺍﺋﮯ ﯾﺎ ﺑﺪﺩﻋﺎ ﺩﮮ۔ ﺍﯾﺴﯽ ﺣﺴﺎﺱ ﺗﮭﯽ ﺷﯿﺮﯾﮟ۔ ﺍﯾﺴﮯ ﺑﮭﯽ ﺩﻥ ﺁﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﺐ ﻭﮦ ﻧﺎﺩﯾﺪﮦ ﺧﻼٶﮞ ﻣﯿﮟ ﮔﮭﻮﺭﺗﯽ ﺭﮨﺘﯽ ﺍﻭﺭ ﺁﻧﺴﻮ ﺑﮩﺎﺗﯽ رہتی ﻣﮕﺮ ﻣﺠﺎﻝ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮐﺒﮭﯽ ﺁﮦ ﺑﮭﺮﯼ ﮨﻮ۔ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮐﻮ ﺷﺎﺩﯼ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﮨﯽ ﺍﻭﻻﺩﯾﮟ ﻧﺼﯿﺐ ﮨﻮﺋﯿﮟ۔
.
ﮐﺒﮭﯽ ﮐﺒﮭﯽ ﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﻋﺠﯿﺐ ﻓﺮﻣﺎﺋﺶ ﮐﺮﺗﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﮍﯾﻞ ﺍﻭﺭﺟﻮﺍﻥ ﺑﯿﭩﻮﮞ ﺳﮯ ﮐﮩﺘﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﻮ ﺗﻢ ﻣﯿﮟ ﻣﺠﮭﮯ ﺍﯾﮏ ﺑﺎﺭ۔ ﺻﺮﻑ ﺍﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺑﺎﻣﯿﺎﻥ ﮔﮭﻤﺎ ﮐﺮ ﻻﺋﮯ، ﮐﯿﺎ ﭘﺘﮧ ﻣﯿﺮﯼ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﮐﮯ ﮐﭽﮫ ﺑﭽﮯ ﮐﭽﮯ ﻟﻮﮒ ﺍﺏ ﺑﮭﯽ ﻭﮨﺎﮞ ﺍﺳﯽ ﺑﺴﺘﯽ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺭﮨﺘﮯ ﮨﻮﮞ۔ ﺑﯿﭩﮯ ﺑﮭﯽ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﺗﮭﮯ ﻭﮦ ﻟﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﺗﻮ ﺑﮭﻼ ﮐﯿﺴﮯ ﻟﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺑﻮﮌﮬﯽ ﻣﺎﮞ ﮐﻮ۔ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﮯ ﺩﯾﺲ ﮐﮧ ﺟﮩﺎﮞ ﮐﺒﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﺎﮞ ﺭﻭﺗﯽ ﺍﻭﺭﺳﺴﮑﯿﺎﮞ ﻟﯿﺘﯽ ﻟﻮﻧﮉﯼ ﺑﻦ ﮐﺮ ﻧﮑﻠﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺑﯿﭩﮯ ﺑﮩﺎﻧﮧ ﺑﻨﺎﺗﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﮞ ﮨﻤﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﭘﺘﮧ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﮐﮩﺎﮞ ﮨﮯ، ﺑﺎﻣﯿﺎﻥ ﮐﮩﺎﮞ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﭘﮑﯽ ﺁﺑﺎﺋﯽ ﺑﺴﺘﯽ ﮐﮩﺎﮞ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﺟﻮﺵ ﺳﮯ ﮐﮭﮍﯼ ﮨﻮﺗﯽ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﺘﯽ ﮐﮧ ﻣﺠﮭﮯ ﭘﺘﮧ ﮨﮯ۔ ﻣﺠﮫ ﺳﺐ ﺭﺍﺳﺘﮧ ﭘﺘﮧ ﮨﮯ۔ ﻣﺠﮭﮯ ﺳﺐ ﯾﺎﺩ ﮨﮯ۔ ﻣﯿﮟ ﺳﺐ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﺗﯽ ﺭﮨﯽ ﮨﻮﮞ ﮐﮧ ﮐﺒﮭﯽ ﺗﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﭘﺲ ﺍﭘﻨﻮﮞ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺟﺎٶﻧﮕﯽ۔ ﺑﺲ ﻣﺠﮭﮯ ﻟﮯ ﺟﺎٶ۔ ﻣﯿﮟ ﺩﺭﺳﺖ ﺭﺍﺳﺘﮯ ﮐﯽ ﻧﺸﺎﻧﺪﮬﯽ ﮐﺮﺗﯽ جاٶنگی۔ ﺑﺲ ﺍﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﻟﮯ ﺟﺎٶ۔ ﻣﺎﮞ ﮐﯽ ﺷﺪﺕ ﻃﻠﺐ ﺍﻭﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﺳﺐ ﺑﯿﭩﮯ ﺷﺮﻣﻨﺪﮦ ﺷﺮﻣﻨﺪﮦ ﺍﯾﮏ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮ ﺍﻧﮑﮭﯿﮟ ﭼﺮﺍﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﺘﮯ ﮐﮧ ﺍﻣﺎﮞ ﺑﮭﯽ ﮐﺘﻨﯽ ﺳﺎﺩﮦ ﺩﻝ ﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺟﯿﺴﮯ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﺩﯾﺲ ﻣﯿﮟ ﮨﻤﯿﮟ ﻣﺮﻭﺍﻧﮯ ﮐﮯ ﺩﺭﭘﮯ ﮨﮯ۔
.
ﺁﺝ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﺯﻧﺪﮦ ﮨﮯ ﻧﮧ ﺍﺳﮑﮯ ﺑﯿﭩﮯ ﺑﯿﭩﯿﺎﮞ ﻣﮕﺮ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮐﯽ ﻧﺴﻞ ﺯﻧﺪﮦ ﺳﻼﻣﺖ ﮨﮯ۔ ﺳﻮﭼﺘﯽ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﺮﯼ ﺩﺍﺩﯼ ﮐﯽ ﺁﻧﮑﮭﯿﮟ ﭼﭽﯽ ﻣﭽﯽ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﺗﮭﯿﮟ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﺧﺎﺗﻮﻥ ﮐﯽ ﺍﻭﻻﺩ ﺗﮭﯽ۔ ﺳﭻ ﺗﻮ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﺝ ﺑﮭﯽ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﭘﮭﻠﮯ ﭘﮭﻮﻟﮯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﮯ ﺑﭽﮯ ﺍﻭﺭ ﺑﭽﯿﺎﮞ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺗﮯ ﺭﮨﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺟﻨﮑﮯ ﺭﻧﮓ ﻭ ﺭﻭﭖ ﻣﯿﮟ ﮨﺰﺍﺭﮦ ﻧﺴﻞ ﮐﯽ ﺁﻣﯿﺰﺵ ﮐﭽﮫ ﮐﭽﮫ ﺟﮭﻠﮑﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮐﺎ ﺟﯿﻨﯿﭩﮏ ﮐﻮﮈ ﺁﺝ ﺑﮭﯽ ﮨﻢ ﺳﺐ ﮐﮯ ﺧﻮﻥ ﻣﯿﮟ ﺩﻭﮌ ﺭﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﮨﯽ ﺭﮨﮯ ﮔﯽ۔
اسماء صبا خواج کا افسانہ مایوسی فنی و فکری مطالعہ
اسماء صبا خواج کا تعلق لکھیم پور کھیری ہندوستان سے ہے، اردو کی ممتاز لکھاری ہیں، آپ کا افسانہ ''مایوسی"...