رفعت عباس کی شاعری ——– سرائیکی خطے کے اجتماعی لا شعور اور اجتماعی حافظے کی سب سے بڑی تہذیبی بازیافت ہے –
رفعت عباس کا بیانیہ نو آبادیاتی , استعماری اور ریاستی نظام کی استیصالیت کے خلاف ایک مضبوط مزاحمتی بیانیہ ہے –
اسی بیانیے کا پھیلاؤ ہے جس میں انھیں پابلو نیرودا جیسے عظیم شاعر کی فکری ہم عصریت میسر آئی ہے –
اسی بیانیے کی وسعت ہے جو ان کی شاعری میں اظہار پانے والے مقامی آدمی کے المیے کو جغرافیائی حدود سے نکال کر لاطینی امریکہ اور افریقہ وغیرہ کے عام آدمی کے المیے سے پیوند کرتی ہے –
ان کی شعری عظمت یہ ہے کہ انھوں نے عام مقامی آدمی کے دکھ کو دنیا بھر کے عام آدمی کے دکھ سے جوڑ کر ایک بڑے کینوس کا نقش تصویر کیا ہے – اور شاید رفعت عباس کی یہی وہ فکری و تخلیقی جست ہے جہاں سے وہ اشو لال اور دیگر تہذیبی شاعروں کو پیچھے چھوڑ جاتے ہیں –
مقامی اساطیر اور مقامی تہذیب و نفسیات کے تناظرات و جمالیات سے سبزے کی طرح پھوٹتا ہوا ان کا کلامیہ ایک عام آدمی کا کلامیہ ہے – آج معاصر سرائیکی شعری منظر نامے پر رفعت عباس مقامی آدمی کا استعارہ بن چکے ہیں – ان کا مؤقف مقامی آدمی کا مؤقف ہے – ان کی غزلوں , نظموں , کافیوں , حکایتوں , تمثیلوں اور گفتگو میں سانس لیتا ہوا زمینی , سماجی , نفسیاتی , سیاسی اور روحانی سطوح سے نمود کرتا ہوا لینڈ سکیپ ___ خطے کا لینڈ سکیپ ہے , جسے مقامی آدمی اپنی داخلیت اور خارجیت میں بسر کرتا ہے –
یہی وجہ ہے کہ آج ان کے کلامیے سے ایک نیا مکالمہ جنم لے رہا ہے –
حملہ آوروں اور استعماری قوتوں کے خلاف اٹھنے والی ایک مقامی آواز آج ایک عالمی آواز بن رہی ہے –
رفعت عباس 1957 کو ملتان میں پیدا ہوۓ – اب تک ان کی دس تصانیف شائع ہو چکی ہیں جن کی تفصیل درج ذیل ہے :
جھومری جھوم ٹرے : 1979
پڑچھیاں اتے پھل : 1984
بھو دی بھوئیں : 1995
سنگت وید : 1997
پروبھرے ھک شہر وچوں : 2002
عشق اللہ سئیں جاگیا : 2005
مکھ آدم دا : 2008
ما بولی دا باغ : 2012
ایں نارنگی اندر : 2016
کنجیاں دا گچھا : 2019
"عام آدمی کا مؤقف " ان کے انٹرویو پر مشتمل کتاب ہے –
یہ کتاب اس لحاظ سے اہم ہے کہ اس کے مطالعے سے رفعت عباس کی ذہنی و فکری اور تخلیقی و تہذیبی ساختیات اور مقامی آدمی کے حقیقی مؤقف کی کامل تفہیم و ترجمانی ہوتی ہے –
کسی بھی بڑے تہذیبی شاعر کی طرح رفعت عباس کی جامع شعری تفہیم بھی ان کی تمام تصانیف کے سنجیدہ مطالعے کی متقاضی ہے –
ذیل کا منتخب نمونہ کلام مشتے از خروارے سے زیادہ کچھ نہیں :
اساں اینجھے قصے دی ہک کھوہی جانڑدے ہیسے
بوکے دے وچ چندر وی آندے جیکر پانڑی چِھکوں
پوری کھیڈ اچ ساڈا حصہ ایہو ہے بس رفعت
جیہڑے ویلے بادشاہ آوے' بتیاں سر تے چاووں
جرنیلیں دا ٹوکرا بھر کے چائ ودے ہیں رفعت
کیا آکھوں جو کتھاں ونج کے ایہو بار لہیجے
پنج ہزار ورہیں توں اپنڑیں بیڑی نسے ویچی
کون اے حاکم تھیندن ساڈے دریا ویچنڑ والے؟
کیویں ساکوں یاد نہ راہسی اوندے گھر دا رستہ
ڈو تاں سارے جنگل آسن ترائے تاں سارے دریا
شام تھیون توں پہلے پہلے ایجھیں وستی آسی
واہیں ٹھڈیاں ٹھڈیاں ملسن پانی مٹھڑا مٹھڑا
نقش بنڑیجن ، پُھل بدھیجن ، ٻوہیاں کندھیاں اتے
ملاں ، قاضی ، حاکم کولھوں کوٹھا دور رکھیجے
پکھی، پانڑی، لوک نیارے ،نویاں نویاں جاھیں
ساڈے کول تاں وقت ای کینھی ڈکھی تھیونڑ کیتے
دنیا ساکوں ڈیکھ ڈیکھ تے کِھل کِھل پوندی رفعت
سرکس دی کہیں لاری وچوں منہ کڈھ باہندے ہیسے
جتی دے ڈو پولے وی نر مادی ہوندن رفعت
رات انہاں کوں ہک ڈوجھے دے کٹھے رکھدے ہیسے
فوجاں اپݨی بیرکیں دو اَڄ واپس ونڄِن رفعت!
ساکوں اپݨی جھمر کیتے جاء لُڑِیندی پئی اے!
اساں رفعت اوں رچھنڑی دے سامنڑے آ گئے ہاسے
جیں رچھنڑی دے تازہ تازہ بچے چاتے گئے ہن
سرخی لاوݨ ، کجلا پاوݨ لوک سیاست ساݙی
نال شہاں دے لڑدے پئے ہیں اپݨے ہار سنگھاروں
عورت دا وی قِصہ اَساں مَردیں لِکھیے رفعت
نِندروں ڈٖوہی کر سسی کُوں تھلیں رول ڈِتوسے
آپ تریمت ساڈے کولوں ڈھیر بہادر رفعت
نہ تاں ہوٹھیں سُرخی لاونڑ کیندا دل نی آہدا
ملاں ہک مشین پرانڑیں حاکم آپ بنڑائی
گلی گلی وچ لوکیں تانڑیں ڈر پچاونڑ کیتے
ہے کوئی اینجھی چوکی رفعت ہے کوئی اینجھا تھانڑاں
ہیر سیال دے قتل اُتے ونج پرچہ درج کریجے
ہک بندے کوں جادونگری ونجنڑ ڈیوو رفعت
ایڈی کلہی وسوں دے کہیں سانجھے منتر کیتے
پنج ہزار وریں دی نندر توں جاگے ہیسے رفعت
تھی سگدے جو کج نہ نظرے تھوڑی دیر اساکوں
جیڑھا کم وی حاکم آکھیانسے کیتا رفعت
اساں اپنی آلس وچوں جنگاں جیتیاں ہسے