(Last Updated On: )
ارتقائے دیومالا اور سیاست
پرانے اور جوان دیوتاؤں کی لڑائی: اینوما ایلش
پرانے خداؤں
جوان خداؤں
Chthonic دیوتاؤں
میسوپوٹیمین دیوتاؤں اور دیویؤں کو ہمارے سیارے کی سب سے قدیم لکھی جانے والی زبان سمیری زبان میں، سمیریا کے لوگوں کے ادب سے جانا جاتا ہے۔ یہ کہانیاں شہر کے منتظمین نے لکھی تھیں جن کی ملازمت میں تجارت اور تجارت کے ساتھ ساتھ مذہب کی پاسداری بھی شامل تھی۔ یہ غالبا 3500 قبل مسیح میں لکھی گئی کہانیاں ایک پرانی زبانی روایت کی عکاسی کرتی ہیں، جو در حقیقت، قدیم نظموں یا زبانی تلاوت کے تحریری ورژن تھے۔ قیاس آرائی کتنی ہے۔
میسوپوٹیمیا ایک قدیم تہذیب تھی جو دریائے دجلہ اور دریائے فرات کے مابین واقع تھی۔ آج یہ علاقہ عراق کے نام سے جانا جاتا ہے- بنیادی طور پر میسوپوٹیمین دیومالا جادو اور تفریح کا ایک مرکب تھا، جس میں دانائی کے الفاظ، انفرادی ہیروز یا بادشاہوں کی تعریف اور جادو کی داستانیں شامل تھیں۔ اسکالرز کا ماننا ہے کہ میسوپوٹیمین دیومال کے افسانوں اور مہاکاویوں (طویل رزمیہ نظموں) کی پہلی تحریر یادداشت کی مدد کی گئی تھی تاکہ تلاوت کرنے والے کو کہانی کے اہم حصوں کو یاد رکھنے میں مدد مل سکے۔ تیسری ہزاریہ قبل مسیح تک پوری افسانوں کو تحریر نہیں کیا گیا تھا جب وہ سومریائی اسبیبل اسکولوں کے نصاب کا حصہ بن گئے تھے۔ قدیم بابل کے وقت (تقریبا 2000 قبل مسیح) تک، طلباء نے نادانستہ طور پر دیومالاؤں کے بنیادی متن کی متعدد کاپیاں تیار کرلی تھیں۔
ارتقاء خرافات اور سیاست
میسوپوٹیمیا دیوتاؤں اور دیوی دیوتاؤں کے نام اور کردار میسوپوٹیمین تہذیب کے تیسرے ہزاریہ پر پھیلے ہوئے تھے، جس کے نتیجے میں ہزاروں مختلف دیوتاؤں اور دیویوں نے جنم لیا، جن میں سے صرف چند یہاں درج ہیں۔ یہ تبدیلی کی سیاسی حقیقت کی عکاسی کرتی ہے جو مہنگی لڑائیوں سے ہوئی ہے۔ سومریائی (یا اروک اور ابتدائی سلطنتوں کے ادوار میں، 3500–2350 قبل مسیح کے درمیان) کے دوران، میسوپوٹیمیا کا سیاسی ڈھانچہ بڑے پیمانے پر آزاد شہری ریاستوں پر مشتمل تھا، جس کا مرکز نپپور یا اروک کے آس پاس تھا۔ معاشرے میں بنیادی دیومالا مشترکہ ہیں، لیکن ہر شہری ریاست کے اپنے اپنے دیوتاوں یا دیویوں کی حفاظت ہوتی ہے۔
مندرجہ ذیل اکادی دور (2350-22200 قبل مسیح) کے آغاز پر، سارگون عظیم الشان نے قدیم میسوپوٹیمیا کو اکاد میں اپنے دارالحکومت کے تحت متحد کیا ، اب شہر کی ریاستیں اسی قیادت کے تابع تھیں۔ زبان کی طرح سمیریوں کی دومالا، دوسرے اور پہلے صدی قبل مسیح کے دوران اسرائیلی اسکولوں میں پڑھائے جاتے رہے، اور اکادیوں نے اس کی بہت سی دیومالا سمیریائی باشندوں سے قرض لی، لیکن قدیم بابلی تہذیب (2000 – 1600 قبل مسیح) کے وقت میں، ادب نے اپنے اپنے قصے کہانیوں اور افسانوں کو تیار کیا۔
پرانے اور نئے دیوتاؤں کی لڑائی: اینوما ایلش
وہ دیومالائی افسانہ جو میسوپوٹیمیا کو متحد کرتا ہے اور پینتھرون اور سیاسی ہلچل کی ساخت کو بہترین انداز میں بیان کرتا ہے، وہ اینوما ایلش (1894-1595 قبل مسیح) کی دیومالا ہے، یہ ایک بابلی تخلیق کی کہانی ہے جو پرانے اور نوجوان دیوتاؤں کے مابین لڑائی کو بیان کرتی ہے۔
اینوما ایلش کا کہنا ہے کہ ابتدا میں، اپسو اور تیمات کے سوا کچھ نہیں تھا، وہ اپنے پانی کو خوشی سے ملا رہے تھے، ایک پُرامن اور پرسکون وقت جس کی خاصیت آرام اور جستجو تھی۔ چھوٹے دیوتا اس پانی میں وجود میں آئے، اور وہ توانائی اور سرگرمی کی نمائندگی کرتے تھے۔ چھوٹے دیوتا کھیلنے کودنے اور ناچنے کے لیے جمع ہوئے، تو ان کو ایسا کرتے ہوئے دیکھ کر تیمات پریشان ہو گیا۔ اس کی ہمشیرہ اپسو نے چھوٹے دیوتاؤں کو شور مچانے سے روکنے کے لئے ان پر حملہ کرنے اور ان کو ہلاک کرنے کا منصوبہ بنایا۔
جب دیوتاؤں میں سب سے کم عمر، ایا (سومری میں اینکی) نے منصوبہ بند حملے کے بارے میں سنا، تو اس نے اپسو پر سوتے ہوئے ایک طاقتور جادو کیا اور پھر اسے نیند میں مار ڈالا۔ بابل کے ایا کے معبد میں ہیرو دیوتا مردوک پیدا ہوا۔ کھیل کے دوران، مردوک نے ایک بار پھر شور مچایا، جس سے تیمات اور دوسرے پرانے دیوتاؤں کو پریشانی ہوئی، جنہوں نے اس سے حتمی جنگ کی درخواست کی۔ اس نے چھوٹے دیوتاؤں کو مارنے کے لئے راکشسوں کے نیزہ کے ساتھ ایک طاقتور فوج تشکیل دی۔
لیکن مردوک حیرت زدہ تھا، اور جب تیمات کی فوج نے اسے دیکھا اور سمجھا کہ سبھی چھوٹے دیوتاؤں نے اس کی تائید کی ہے تو وہ وہاں سے بھاگ گئے۔ تیمات لڑنے کے لئے کھڑی ہوئی اور اس نے مردوک سے تنہا مقابلہ کیا۔ مردوک نے اپنے خلاف ہوائیں چلائیں، اپنے دل کو ایک تیر سے چھید کر اسے ہلاک کر دیا۔
پرانے دیوتا
میسوپوٹیمین پینتین میں لفظی طور پر ہزاروں مختلف دیوی دیوتاؤں کے نام موجود ہیں، کیونکہ شہری ریاستوں نے ضرورت کے مطابق نئے دیوی دیوتاؤں کی ایجاد کی تھی۔
اپسو (اکادی زبان میں، جو سومیری زبان ابزو ہے) – میٹھے پانی کے زیر زمین سمندر کا مشخص؛ آسمانی اور زمین کا پیدا کنندہ، وقت کے آغاز میں تیمات کے ساتھ متحد
تیمات (سمندر کے لئے اکادی زبان کا لفظ ہے) – پیریموئل افراتفری؛ نمک کے پانی اور آسمان اور زمین کے اپسو بیئرر کی شریک حیات کی شخصیت، کنگو کی بیوی بھی
اپسو اور تیمات سے پیدا ہوئے لاہمو اور لاہمو کا جڑواں دیوتا، انشور اور کشر، نر اور مادہ اصول، آسمان و زمین کے جڑواں افق۔ اپسو اور تیمات یا لاہمو اور لاہمو کے دونوں بچے
انو (اکادی) یا انا (سومری زبان میں جس کا مطلب ہے “اوپر” یا “جنت”) – میسوپوٹیمیا کا آسمانی دیوتا، باپ، اور دیوتاؤں کا بادشاہ، سمیریا پینتھیون کا اعلی دیوتا، اور اروک کا شہری دیوتا۔ دوسرے تمام دیوتاؤں، شیطانوں اور بدروحوں کا باپ، عام طور پر سینگوں والی سرخی میں دکھایا جاتا ہے
انق ، انٹم ، یا اک اسٹڈین متک میں انو کی کیسٹ-اسسٹ-بیوی
نینھورسگ (اروورو ، نِنہما ، نینٹو ، مامی ، بیلٹ ِلی ، ڈنگرِمخ ، ننک ، نِنٹور) – تمام بچوں کی ماہر ، اور ادیب اور کیشگودی دیوی؛ وہ دیوتاؤں کی دائی تھی،
ممیٹم بنانے والا یا قسمت کی ماں
نمو پانی سے وابستہ ہے۔
جوان دیوتا چھوٹے، شور مچانے والے دیوتا ہی تھے جنھوں نے انسانیت کی تخلیق کی، اصل میں اپنے فرائض سنبھالنے کے لئے اسے غلامی کی طاقت کے طور پر استعمال کیا جائے۔ سب سے قدیم زندہ بچ جانے والی لیجنڈ ، ایتھراسیس کے متک کے مطابق ، اصل میں چھوٹے دیوتاؤں کو اپنی زندگی بسر کرنے کے لئے محنت کرنا پڑی۔ انہوں نے بغاوت کی اور ہڑتال پر چلے گئے۔ اینکی نے مشورہ دیا کہ سرکش دیوتاؤں (کنگو) کے رہنما کو مار ڈالا جائے اور انسانیت کو اس کے گوشت اور خون سے مٹی میں ملا کر پیدا کر دیا جائے تاکہ وہ دیوتاؤں کے ذریعہ فرائض سرانجام دیں۔
لیکن انکی اور نائٹور (یا نینھم) کے بعد انسانوں کو پیدا کرنے کے بعد ، وہ اس قدر بڑھ گئے کہ ان کے شور نے اینلل کی نیند میں خلل ڈالا۔ انلل نے موت کے دیوتا نمٹرٹو کو بھیجا تاکہ وہ ان پر طاعون کی ایک وبا بھیجے جس کی وجہ سے ان کی تعداد کم ہو جائے، لیکن اتھراسیس نے انسانوں کو نامارنے پر اور ان کی تمام عبادتوں اور نذرانوں پر اکتفا کیا اور لوگ بچ گئے۔
اینلیل (اینلیل یا لارڈ آف دی ایئر) – باضابطہ طور پر، پینتھیون کا رہنما، جنت اور زمین کے مابین جہاں انسانی سرگرمیاں ہوئیں، نیپور میں فرقے کا مرکز اور انسانیت کی سرگرمی کو اس کی ذمہ داری، ماحولیات اور زراعت کا دیوتا بنا دیا
ایا اکادی (اینکی ، ندیممود) – زیر زمین جھیل اپسو کا دیوتا، جس سے تمام چشمے اور دریا اپنا پانی کھینچتے ہیں۔ نے قومی حدود طے کرنے اور دیوتاؤں کو ان کے کردار تفویض کرنے کی بات کی۔ اکادیوں کے افسانوں میں، ایا رسمی تزکیہ کا دیوتا تھا، جو مردوک کا باپ ہے
نانہ (سوین ، نانار یا نانہ) – چاند دیوتا، شمش دیوتا اور عشتر دیوی کا باپ، شہر کا دیوتا
عشتر (اشارہ، ارنینی ، سومیری اننا) – جنسی محبت، زرخیزی اور جنگ کی دیوی، مغربی سیمیٹ دیوی آسٹرتے کی اکادی ہم منصب، وینس کی دیوی
شماش/شمس (بابر ، یوٹو) – سورج دیوتا اور الٰہیات کی نجومی تپائی کا ایک حصہ (شمش (سورج) ، چاند، اور ستارہ)
نینلیل – انلیل کی ہمشیرہ اور مقدر کی دیوی، چاند دیوتا گناہ کی ماں، نپ پور اور شوروپک میں شہر کی دیوی، اناج دیوی
نینورٹا (اشکور ، اسلوہہی) – بارش اور گرج چمک اور طوفان کا سومیری دیوتا، بٹ کھاکورو کا شہری دیوتا، جنگی دیوتا کا چیمبرلین
کلسن کی شہر دیوی اور دوموزی کی والدہ نینسن لیڈی وائلڈ گائے
مردوک – دوسرے بابل کے دیوتاؤں کو مرکزی شخصیت بننے کے لیے، بابل کا مرکزی شہر دیوتا اور بابلونیا کا قومی دیوتا، گرج چمک کا دیوتا، جس کے پاس چار آسمانی کتوں “سنیچر ،” سیزر ، اس کو مل گیا ، اور وہ روتا ہے۔ زرپنیتم کی خدمت کریں
بیل (کنعانی بُل کلیورسٹ؛ دیوتاؤں کے بابا
عاشور شہر کا دیوتا عاشور اور اسور اور جنگ کا قومی دیوتا ، ایک ڈریگن اور پروں کی ڈسک کی علامت
CHTHONIC دیوتاؤں
لفظ چیتونک ایک یونانی لفظ ہے جس کا معنی “زمین کا ہے” ، اور میسوپوٹیمین اسکالرشپ میں، چیتونک کو آسمانی دیوتاؤں کے برخلاف زمین اور انڈرورلڈ دیوتاؤں کی طرف اشارہ کرنے کے لئے استعمال کیا جاتا ہے۔ چیتونک دیوتا اکثر ارورتا دیوتا ہے اور اکثر پُراسرار فرقوں سے وابستہ ہوتا ہے۔
چیتونک دیوتاؤں میں شیطانوں کو بھی شامل کیا جاتا ہے، جو اولین بابلین دور (2000۔1600 قبل مسیح) کے دوران میسوپوٹیمیا دیومالائی افسانوں میں پہلی بار ظاہر ہوتے ہیں۔ وہ مصلحت کے ڈومین تک ہی محدود تھے اور ان کو زیادہ تر نقائص کے طور پر دکھایا گیا تھا ، وہ مخلوق جس نے انسانوں پر ہر طرح کی بیماریوں کا باعث بن کر حملہ کیا۔ ایک شہری ان کے خلاف قانون عدالتوں میں جا سکتا ہے اور ان کے خلاف فیصلے حاصل کر سکتا ہے۔
ایریشکیگل (اللوٹو ، دی گریٹ پلیس کی لیڈی) – انڈرورلڈ کی خوبصورت دیوی، اور بیوی یا نینازو کی والدہ، بہن اشتر / اننا
انڈرورلڈ کے بیلٹ-سیسیری-گولی اسکریٹ
نمتار (ا) تقدیر باز، موت کا ہیرلڈ
سومقان مویشیوں کا دیوتا
نیرگل (ایرراگل ، ایررا ، انجیدوڈو) – کتاہہ کا بڑا معبود ، انڈرورلڈ؛ شکاری جنگ اور طاعون کا دیوتا
ایرا-طاعون خدا ، جھلس زمین اور جنگ کا خدا
انیمشہرہ – انڈرورلڈ دیوتا
لماشتو خوف زدہ خاتون راکشس جسے ‘مٹانے والی’ کے نام سے بھی جانا جاتا ہے
نبو-سرپرست تحریر و حکمت کا معبود جس کی علامت اسٹائلس اور مٹی کی گولی تھی
جنت کے دروازے کا ننگزیا محافظ۔ پاتال کا خدا
تموز (دوموزی ، دوموزی ابزو) – ایردو میں پودوں کا سومیر دیوتا ، کنیرشا کی شہر دیوی، مرد کے طور پر دیکھا جاتا تھا، اینکی کا بیٹا
گیزیڈا (گیشیڈا) – بیلی کا تعاون ، انو کا دربان
نصبہ (نسبہ) – اناج کی فصل
داگن (ڈاگن) – فصل کی زرخیزی کا ویسٹ سامی دیوتا اور انڈرورلڈ، بعل کا باپ
گیشوتو – جس کا خون اور ذہانت ممی انسان کو تخلیق کرنے کے لئے استعمال کرتی ہے۔
حوالہ جات
ہیل وی، ایڈیٹر۔ 2014، میسوپوٹیمین دیوتا اور دیویاں۔ نیو یارک: برٹانیکا ایجوکیشنل پبلشنگ۔
لیمبرٹ ڈبلیو جی۔ 1990۔ قدیم میسوپوٹیمین خدا: اندوشواس، فلسفہ، الہیات. ریویو ڈی لسٹوائر ڈیس مذاہب 207 (2): 115-130۔
لوکر ایم 1984۔ دیوتاؤں، دیویوں، شیطانوں اور شیطانوں کی ایک لغت۔ لندن: روٹلیج