ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ "
” ﺁﺅ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﮩﺎﺭﮮ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﻮﮞ “ ﻭﮦ ﺍﭨﮭﮯ ‘ ﭼﮭﺘﺮﯼ ﺍﭨﮭﺎﺋﯽ ‘ ﺩﺭﻭﺍﺯﮦ ﮐﮭﻮﻻ ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﺑﺎﮨﺮ ﺁ ﮔﺌﮯ ‘ ﮨﻢ ﮈﮬﻠﻮﺍﻧﯽ ﮔﻠﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﭼﻠﻨﮯ ﻟﮕﮯ ‘ ﺑﺎﺳﻔﻮﺭﺱ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺩﻭﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ ‘ ﺩﺭﺧﺘﻮﮞ ﮐﮯ ﭘﺘﮯ ﺟﮭﮍ ﭼﮑﮯ ﺗﮭﮯ ‘ ﺧﻨﮑﯽ ﮨﮉﯾﻮﮞ ﮐﻮ ﮔﺪﮔﺪﺍ ﺭﮨﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭﻓﻀﺎ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺭﻭﻣﺎﻧﻮﯼ ﺳﯽ ﺩﮬﻨﺪ ﭼﮭﺎﺋﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﮭﯽ ‘ ﮨﻢ ﺁﮨﺴﺘﮧ ﺁﮨﺴﺘﮧ ﭼﻞ ﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ ” ﺁﭖ ﺷﺎﯾﺪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯿﮟ ﭘﮩﻠﯽ ﺑﺎﺭ ﺍﺳﺘﻨﺒﻮﻝ ﮐﯽ ﺧﺰﺍﮞ ﺩﯾﮑﮫ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ “ ﻭﮦ ﻣﺴﮑﺮﺍ ﮐﺮ ﺑﻮﻟﮯ ‘ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺟﯿﮑﭧ ﮐﮯ ﮐﺎﻟﺮ ﺳﯿﺪﮬﮯ ﮐﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺩﺏ ﺳﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﯾﺎ ” ﺟﯽ ﺳﺮ ﻣﯿﮟ ﺧﺰﺍﮞ ﻣﯿﮟ ﭘﮩﻠﯽ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺗﺮﮐﯽ ﺁﯾﺎ ﮨﻮﮞ “ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻣﺴﮑﺮﺍﮨﭧ ﭘﮭﯿﻞ ﮔﺌﯽ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﮔﺮﻡ ﺟﻮﺷﯽ ﺳﮯ ﺑﻮﻟﮯ ” ﺁﭖ ﮐﻮ ﭘﮭﺮ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺧﺰﺍﮞ ﮐﯿﺴﯽ ﻟﮕﯽ “ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎ ” ﻣﻨﻔﺮﺩ “ ﻭﮦ ﺧﺎﻣﻮﺷﯽ ﺳﮯ ﻣﯿﺮﯼ ﻃﺮﻑ ﺩﯾﮑﮭﺘﮯ ﺭﮨﮯ ‘ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎ ” ﺟﻨﺎﺏ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺷﮩﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺸﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﯾﻮﺭﭖ ﮐﺎ ﻣﻼﭖ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ‘ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺧﺰﺍﮞ ﯾﻮﺭﯾﺸﯿﺎ ﺧﺰﺍﮞ ﮨﮯ ‘ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺜﺎﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﻠﺘﯽ “ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﮭﺮﭘﻮﺭ ﻗﮩﻘﮩﮧ ﻟﮕﺎﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﭼﮭﺘﺮﯼ ﮐﮭﻮﻝ ﻟﯽ ‘ ﮨﻠﮑﯽ ﮨﻠﮑﯽ ﭘﮭﻮﺍﺭ ﭘﮍﻧﮯ ﻟﮕﯽ ﺗﮭﯽ ‘ ﮨﻢ ﺑﺎﺳﻔﻮﺭﺱ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺑﮍﮪ ﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ ‘ ﻭﮦ ﺑﻮﻟﮯ ” ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﮨﺮ ﻣﺎﺩﯼ ﭼﯿﺰ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﯾﮏ ﻏﯿﺮ ﻣﺎﺩﯼ ﭼﯿﺰ ﻧﺘﮭﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ‘ ﺻﻮﻓﯿﺎﺀﮐﺮﺍﻡ ﺍﺱ ﻏﯿﺮ ﻣﺎﺩﯼ ﭼﯿﺰ ﮐﻮ ﺟﻮﮨﺮ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ “ ﻭﮦ ﺭﮐﮯ ﺍﻭﺭﺁ ﮨﺴﺘﮧ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ” ﮐﯿﺎ ﺁﭖ ﻣﯿﺮﯼ ﺑﺎﺕ ﺳﻤﺠﮫ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ “ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺳﺮ ﮨﻼ ﺩﯾﺎ ‘ ﻭﮦ ﺑﻮﻟﮯ ” ﻣﺜﻼً ﺭﻭﺡ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﮯ ﻣﺎﺩﯼ ﺟﺴﻢ ﮐﺎ ﺟﻮﮨﺮ ﮨﮯ ‘ ﯾﮧ ﻏﯿﺮ ﻣﺎﺩﯼ ﺟﻮﮨﺮ ﻣﺮ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻣﺎﺩﯼ ﺟﺴﻢ ﺑﮭﯽ ﻓﻮﺕ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮔﻮﯾﺎ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻣﺎﺩﯼ
ﮔﻮﯾﺎ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻣﺎﺩﯼ ﺟﺴﻢ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻏﯿﺮ ﻣﺎﺩﯼ ﺟﻮﮨﺮ ﭘﺮ ﻗﺎﺋﻢ ﮨﮯ ‘ ﯾﮧ ﺟﻮﮨﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﮯ ﮔﺎ ﺗﻮﺟﺴﻢ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﮯ ﮔﺎ ‘ ﺍﻭﮐﮯ “ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺳﺮ ﮨﻼ ﮐﺮ ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎ ” ﺍﻭﮐﮯ “ ﻭﮦ ﺑﻮﻟﮯ ” ﺭﻭﺡ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﺟﺴﻢ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ؟ “ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎ ” ﻻﺵ “ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺁﻧﮑﮭﻮﮞ ﮐﯽ ﭼﻤﮏ ﺑﮍﮪ ﮔﺌﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﺴﺘﺎﻧﮧ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﯿﮟ ﻧﻌﺮﮦ ﻟﮕﺎﯾﺎ ” ﺳﺒﺤﺎﻥ ﺍﻟﻠﮧ “ ﮨﻠﮑﯽ ﮨﻠﮑﯽ ﭘﮭﻮﺍﺭ ﺑﺎﺭﺵ ﻣﯿﮟ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﮨﻮﮔﺌﯽ ‘ ﺑﺎﺳﻔﻮﺭﺱ ﮐﯽ ﻣﮩﮑﺘﯽ ﮨﻮﺍﺋﯿﮟ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﻟﺒﺎﺩﻭﮞ ﺳﮯ ﺍﻟﺠﮭﻨﮯ ﻟﮕﯿﮟ ‘ ﭘﺮﻭﻓﯿﺴﺮ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﮯ ﭘﻮﺭﯼ ﭼﮭﺘﺮﯼ ﻣﯿﺮﮮ ﺳﺮ ﭘﺮ ﺗﺎﻥ ﺩﯼ ‘ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﻋﺘﺮﺍﺽ ﮐﮯﻟﺌﮯ ﻣﻨﮧ ﮐﮭﻮﻻ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﺍﺷﺎﺭﮮ ﺳﮯ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﮐﺮﺍ ﺩﯾﺎ ‘ ﻭﮦ ﺑﻮﻟﮯ ” ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﮨﺮ ﻣﺎﺩﯼ ﭼﯿﺰ ﻣﯿﮟ ﺭﻭﺡ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ‘ ﯾﮧ ﺭﻭﺡ ﺟﺐ ﺗﮏ ﻗﺎﺋﻢ ﺭﮨﺘﯽ ﮨﮯ ‘ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺭﮨﺘﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﻮﮞ ﮨﯽ ﯾﮧ ﺟﻮﮨﺮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺳﺎﺗﮫ ﭼﮭﻮﮌﺗﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ ﭼﯿﺰ ﻻﺵ ﺑﻦ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ “
ﻭﮦ ﺭﮐﮯ ‘ ﭨﮭﻨﮉﯼ ﺳﺎﻧﺲ ﻟﯽ ﺍﻭﺭ ﺑﻮﻟﮯ ” ﺭﻭﺡ ﺣﻼﻝ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺴﻢ ﺣﺮﺍﻡ ‘ ﺣﻼﻝ ﻧﮑﻞ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮﭘﯿﭽﮭﮯ ﺣﺮﺍﻡ ﺭﮦ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺣﺮﺍﻡ ﮐﻮ ﺗﻮ ﺗﺪﻓﯿﻦ ﮐﮯﻟﺌﮯ ﻏﺴﻞ ﺑﮭﯽ ﭼﺎﮨﯿﮯ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﻤﺎﺯﯼ ﺑﮭﯽ “ ﺑﺎﺭﺵ ﺗﯿﺰ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ ‘ ﻭﮦ ﺑﺎﺭﺵ ﺳﮯ ﺑﭽﻨﮯ ﮐﮯﻟﺌﮯ ﺗﯿﺰ ﺗﯿﺰ ﭼﻠﻨﮯ ﻟﮕﮯ ‘ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﭘﮭﻮﻟﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﺳﺎﻧﺲ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺳﺎﺗﮫ ﺩﯾﻨﮯ ﻟﮕﺎ ‘ ﻭﮦ ﺑﻮﻟﮯ ‘ ﻣﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺁﺗﺎ ﮨﻮﮞ ‘ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺗﮭﺎ ” ﻧﻮﭦ ﮈﺍﮐﻮ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﻣﯿﮟ ﮨﻮ ﯾﺎ ﻗﺎﺿﯽ ﮐﯽ ﺟﯿﺐ ﻣﯿﮟ ﻧﻮﭦ ﺗﻮ ﻧﻮﭦ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ‘ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺩﺭﺳﺖ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﺗﮭﺎ ‘ ﮐﺮﻧﺴﯽ ﺻﺮﻑ ﮐﺮﻧﺴﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ‘ ﺍﯾﮏ ﻟﯿﺮﺍ ﺻﻮﻓﯽ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ
ﻟﯿﺮﺍ ﮨﻮ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﮈﺍﮐﻮ ﮐﯽ ﺟﯿﺐ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﮏ ﻟﯿﺮﺍ ﮨﯽ ﺭﮨﮯ ﮔﺎ ‘ ﮐﺮﯾﮑﭩﺮ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻭﯾﻠﯿﻮ ﻣﯿﮟ ﮐﻤﯽ ﺑﯿﺸﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ ‘ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﯾﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﺩﺭﺳﺖ ﺗﮭﯽ ﻟﯿﮑﻦ ﮈﺍﮐﻮ ﺟﺐ ﺍﺱ ﻣﺎﺩﯼ ﻧﻮﭦ ﮐﮯ ﻋﻮﺽ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺎﺩﯼ ﭼﯿﺰ ﺧﺮﯾﺪﮮ ﮔﺎ ﺗﻮﺍﺳﮯ ﻭﮦ ﻣﺎﺩﯼ ﭼﯿﺰ ﺗﻮ ﻣﻞ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺳﮯ ﺍﺱ ﻣﺎﺩﯼ ﭼﯿﺰ ﮐﺎ ﺟﻮﮨﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﻠﮯ ﮔﺎ ‘ ﻭﮦ ﭼﯿﺰ ﺭﻭﺡ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﺻﺮﻑ ﺍﯾﮏ ﻻﺵ ﮨﻮ ﮔﯽ ‘ ﺣﺮﺍﻡ ﮐﯽ ﮐﻤﺎﺋﯽ ﮐﮯ ﻧﻮﭦ ﺳﮯ ﺧﺮﯾﺪﺍ ﮨﻮﺍ ﭘﺎﻧﯽ ﺧﺮﯾﺪﺍﺭ ﮐﯽ ﭘﯿﺎﺱ ﺗﻮ ﺑﺠﮭﺎ ﺩﮮ ﮔﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﯾﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺗﺴﮑﯿﻦ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﮮ ﮔﺎ ‘ ﯾﮧ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺟﺮﺍﺏ ﯾﺎ ﺭﻭﻣﺎﻝ ﺗﻮ ﻓﺮﺍﮨﻢ ﮐﺮ ﺩﮮ ﮔﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺭﻭﻣﺎﻝ ﺍﻭﺭ ﺟﺮﺍﺏ ﺳﮯ ﻭﺍﺑﺴﺘﮧ ﺟﻮﮨﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﻠﮯ ﮔﺎ ‘ ﺁﭖ ﭼﺎﺋﮯ ﯾﺎ ﮐﺎﻓﯽ ﮐﺎ ﮐﭗ ﺗﻮ ﺧﺮﯾﺪ ﻟﯿﮟ ﮔﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺁﭖ ﺍﺱ ﻣﺰﮮ ﺳﮯ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ ﺟﻮ ﺍﺱ ﮐﺎﻓﯽ ‘ ﺍﺱ ﭼﺎﺋﮯ ﮐﮯ ﺟﻮﮨﺮ ﻣﯿﮟ ﭼﮭﭙﺎ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ‘ ﺁﭖ ﺩﻭﺍﺀﺗﻮ ﺧﺮﯾﺪ ﻟﯿﮟ ﮔﮯ ‘
ﯾﮧ ﺩﻭﺍﺀﺁﭖ ﮐﮯ ﺟﺴﻢ ﻣﯿﮟ ﭘﺮﻭﺍﻥ ﭼﮍﮬﺘﮯ ﺟﺮﺍﺛﯿﻢ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﻣﺎﺭ ﺩﮮ ﮔﯽ ﻟﯿﮑﻦ ﺁﭖ ﺷﻔﺎﺀﮐﮯ ﺟﻮﮨﺮ ﺳﮯ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ ‘ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺻﺤﺖ ﻣﻨﺪﯼ ﮐﺎ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﮔﺎ ‘ ﺁﭖ ﺗﺮﺑﻮﺯ ﺗﻮ ﺧﺮﯾﺪ ﻟﯿﮟ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﺎ ﺗﺮﺑﻮﺯ ﺳﺮﺥ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﭩﮭﺎ ﺑﮭﯽ ﮨﻮ ﮔﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺗﺮﺑﻮﺯ ﮐﯽ ﻣﭩﮭﺎﺱ ﺍﻭﺭ ﺳﺮﺧﯽ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺗﺸﮑﺮ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﮮ ﮔﯽ ‘ ﺁﭖ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﻧﻘﻞ ﻟﮕﺎ ﮐﺮ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﭘﺎﺱ ﮐﺮ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ ‘ ﺁﭖ ﮐﺎﻡ ﭼﻮﺭﯼ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﭘﻮﺭﯼ ﺗﻨﺨﻮﺍﮦ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ ‘ ﺁﭖ ﮔﻨﺪﮮ ﭨﻤﺎﭨﺮ ﺻﺎﻑ ﭨﻤﺎﭨﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﭼﮭﭙﺎ ﮐﺮ ﺑﯿﭻ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ‘
ﺁﭖ ﺩﮬﻮﮐﮯ ﺳﮯ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﺟﺎﺋﯿﺪﺍﺩ ﮨﺘﮭﯿﺎ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ ‘ ﺁﭖ ﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﺑﯿﮓ ﭼﺮﺍ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ ‘ ﺁﭖ ﻏﯿﺒﺖ ﮐﮯ ﻣﺰﮮ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ ‘ ﺁﭖ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﺗﻮﮨﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻣﯿﺎﺏ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮔﯿﻨﺪ ﮐﻮ ﺭﮔﮍ ﮐﺮ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮐﮭﻼﮌﯼ ﮐﻮ ﺁﺅﭦ ﮐﺮ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ‘ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﺎ ﭨﺎﺭﮔﭧ ﺍﭼﯿﻮ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺳﻮﺍﻝ ﯾﮧ ﮨﮯ ‘ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﺍﭼﯿﻮﻣﻨﭧ ‘ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽ ‘ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﭼﻮﺭﯼ ‘ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﻓﺮﺍﮈ ‘ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﺩﮬﻮﮐﺎ ‘ ﮐﯿﺎ ﯾﮧ ﮐﺎﻡ ﭼﻮﺭﯼ ﺍﻭﺭ ﮐﯿﺎ ﻧﻘﻞ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﯾﮧ ﮈﮔﺮﯼ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺗﺴﮑﯿﻦ ﺑﮭﯽ ﺩﮮ ﮔﯽ؟ ﺟﯽ ﻧﮩﯿﮟ ! ﺁﭖ ﺗﺴﮑﯿﻦ ﺳﮯ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ ‘ ﮐﯿﻮﮞ؟ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﯾﮧ ﺳﺎﺭﯼ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯿﺎﮞ ﺭﻭﺡ ﮐﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﮨﯿﮟ ‘ ﯾﮧ ﺟﻮﮨﺮ ﺳﮯ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﮨﯿﮟ ‘ ﯾﮧ ﻻﺷﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﺎ ﺑﺪﻥ ﺍﻥ ﻻﺷﻮﮞ ﮐﺎ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﮨﮯ “ ﻭﮦ ﺭﮐﮯ ﺍﻭﺭ ﻟﻤﺒﺎ ﺳﺎﻧﺲ ﻟﯿﺎ۔
ﮨﻢ ﺑﺎﺳﻔﻮﺭﺱ ﮐﮯ ﮐﻨﺎﺭﮮ ﭘﮩﻨﭻ ﭼﮑﮯ ﺗﮭﮯ ‘ ﮨﻢ ﺁﮨﺴﺘﮧ ﺁﮨﺴﺘﮧ ﺍﯾﺸﯿﺎ ﮐﻮ ﯾﻮﺭﭖ ﺳﮯ ﻣﻼﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﭘﻞ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﭼﻞ ﭘﮍﮮ ‘ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﺩﮬﻨﺪ ﮐﯽ ﭼﺎﺩﺭ ﮐﮯ ﻧﯿﭽﮯ ﻟﯿﭩﺎ ﺗﮭﺎ ‘ ﻭﮦ ﺑﻮﻟﮯ ” ﻣﺎﺩﮮ ﮐﯽ ﺧﻮﺭﺍﮎ ﻣﺎﺩﮦ ﺍﻭﺭ ﺟﻮﮨﺮ ﮐﯽ ﺧﻮﺭﺍﮎ ﺟﻮﮨﺮ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ‘ ﻣﺎﺩﯼ ﺟﺴﻢ ﮐﻮ ﻣﺎﺩﯼ ﺳﯿﺐ ﺍﭼﮭﺎ ﻟﮕﺘﺎ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺭﻭﺡ ﮐﻮ ﺳﯿﺐ ﮐﮯ ﺟﻮﮨﺮ ﮐﯽ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺟﻮﮨﺮ ﺻﺮﻑ ﺣﻼﻝ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ‘ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺟﺘﻨﺎ ﺟﻮﮨﺮ ﺍﮐﭩﮭﺎ ﮨﻮﺗﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ‘ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺭﻭﺡ ﺍﺗﻨﯽ ﮨﯽ ﺗﻮﺍﻧﺎ ‘ ﺍﺗﻨﯽ ﮨﯽ ﻣﻀﺒﻮﻁ ﮨﻮﺗﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ ‘ ﻣﯿﮟ ﺟﺐ ﺍﭘﻨﮯ ﺷﯿﺦ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺗﮭﺎ ﺗﻮ ﻣﯿﺮﮮ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻧﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﻣﺰﺩﻭﺭﯼ ﭘﺮ ﻟﮕﺎ ﺩﯾﺎ ‘ ﻣﯿﮟ ﺑﺤﺮﯼ ﺟﮩﺎﺯﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﻟﻮﮈﻧﮓ ﺍﻥ ﻟﻮﮈﻧﮓ ﮐﺮﺗﺎ ﺗﮭﺎ ‘ ﻣﯿﮟ ﺳﺎﺭﮮ ﺩﻥ ﮐﯽ ﻣﺤﻨﺖ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺟﺘﻨﮯ ﭘﯿﺴﮯ ﮐﻤﺎﺗﺎ ﺗﮭﺎ ‘ ﻣﯿﺮﺍ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺩﻭ ﻭﻗﺖ ﮐﮯ ﮐﮭﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﺭﻗﻢ ﺭﮐﮫ ﮐﺮ ﻣﯿﺮﯼ ﺑﺎﻗﯽ ﮐﻤﺎﺋﯽ ﺧﯿﺮﺍﺕ ﮐﺮ ﺩﯾﺘﺎ ﺗﮭﺎ ‘ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺩﻥ ﺍﺱ ﺣﮑﻤﺖ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﭘﻮﭼﮭﯽ ‘ ﻭﮦ ﻣﺴﮑﺮﺍ ﮐﺮ ﺑﻮﻟﮯ ‘ ﺗﻢ ﮔﯿﺎﺭﮦ ﻣﮩﯿﻨﮯ ﯾﮧ ﮐﺎﻡ ﮐﺮﻭ ‘ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺏ ﺩﻭﮞ ﮔﺎ ‘ ﻣﯿﮟ ﮔﯿﺎﺭﮦ ﻣﺎﮦ ﻟﻮﮈﻧﮓ ﺍﻥ ﻟﻮﮈﻧﮓ ﮐﺮﺗﺎ ﺭﮨﺎ ‘ ﻣﯿﺮﺍ ﻭﻇﯿﻔﮧ ﻣﮑﻤﻞ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ ﺗﻮ ﻣﯿﺮﮮ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻧﮯ ﻣﺠﮫ ﺳﮯ ﮐﮩﺎ ”
ﺗﻢ ﺁﺝ ﻣﺰﺩﻭﺭﯼ ﮐﮯﻟﺌﮯ ﺟﺎﺅ ‘ ﮐﺎﻡ ﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺗﻢ ﺟﮭﻮﭦ ﻣﻮﭦ ﮐﮯ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﭘﮍ ﺟﺎﻧﺎ ‘ ﺳﺎﺭﺍ ﺩﻥ ﮐﺎﻡ ﮐﻮ ﮨﺎﺗﮫ ﻧﮧ ﻟﮕﺎﻧﺎ ‘ ﺷﺎﻡ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎ ﻣﻌﺎﻭﺿﮧ ﻟﯿﻨﺎ ﺍﻭﺭ ﻭﺍﭘﺲ ﺁ ﺟﺎﻧﺎ “ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺷﯿﺦ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﯿﺎ ‘ ﻣﯿﮟ ﺳﺎﺭﺍ ﺩﻥ ﭘﯿﭧ ﻣﯿﮟ ﺩﺭﺩ ﮐﺎ ﺑﮩﺎﻧﮧ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ﮔﻮﺩﯼ ﭘﺮﻟﯿﭩﺎ ﺭﮨﺎ ‘ ﺷﺎﻡ ﮐﻮ ﻣﻌﺎﻭﺿﮧ ﻟﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺁ ﮔﯿﺎ ‘ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ‘ ﺗﻢ ﺍﺏ ﺩﻭ ﻭﻗﺖ ﮐﮯ ﮐﮭﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﭘﯿﺴﮯ ﺭﮐﮫ ﮐﺮ ﺑﺎﻗﯽ ﺭﻗﻢ ﺧﯿﺮﺍﺕ ﮐﺮ ﺩﻭ ‘ ﺁﭖ ﯾﻘﯿﻦ ﮐﺮﯾﮟ ﻭﮦ ﮔﯿﺎﺭﮦ ﻣﺎﮦ ﻣﯿﮟ ﭘﮩﻼ ﺩﻥ ﺗﮭﺎ ﺟﺐ ﻣﯿﺮﺍﺩﻝ ﺧﯿﺮﺍﺕ ﮐﻮ ﻧﮩﯿﮟ ﭼﺎﮦ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ ‘ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺩﻥ ﺧﻮﺏ ﺳﯿﺮ ﮨﻮ ﮐﺮ ﮐﮭﺎﻧﺎ ﮐﮭﺎﯾﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﻣﯿﺮﯼ ﺑﮭﻮﮎ ﺧﺘﻢ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ ‘ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺭﺍﺕ ﭘﮩﻠﯽ ﺑﺎﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﻤﺮﮮ ﮐﯽ ﮐﻨﮉﯼ ﻟﮕﺎﺋﯽ ‘ ﻣﯿﮟ ﮔﮭﻮﮌﮮ ﺑﯿﭻ ﮐﺮ ﺳﻮﯾﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﻣﯿﺮﯼ ﻧﯿﻨﺪ ﻣﮑﻤﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ ‘ ﻣﺠﮭﮯ ﺍﮔﻠﮯ ﺩﻥ ﺍﭘﻨﮯ ﺟﺴﻢ ﺳﮯ ﺑﻮ ﺁﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﺠﮭﮯ ﭘﮩﻠﯽ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﭙﮍﻭﮞ ﭘﺮ ﭘﺮﻓﯿﻮﻡ ﻟﮕﺎﻧﺎ ﭘﮍﺍ ﺍﻭﺭ ﻣﺠﮭﮯ ﭘﮩﻠﯽ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﻟﺬﺕ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ ‘ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺷﯿﺦ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﺳﺎﺭﯼ ﮐﯿﻔﯿﺎﺕ ﺑﺘﺎﺋﯿﮟ ‘
ﻭﮦ ﮨﻨﺲ ﮐﺮ ﺑﻮﻟﮯ ‘ ﺑﯿﭩﺎ ﯾﮧ ﺣﺮﺍﻡ ﮐﺎ ﮐﻤﺎﻝ ﮨﮯ ‘ ﺣﺮﺍﻡ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﯽ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﻌﻤﺘﻮﮞ ﮐﺎ ﺟﻮﮨﺮ ﺍﮌﺍ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ‘ ﺁﭖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺳﮯ ﺟﺎﻧﻮﺭ ﺑﻦ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ‘ ﻣﯿﺮﮮ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻧﮯ ﺑﺘﺎﯾﺎ ‘ ﺟﻼﻝ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺣﺮﺍﻡ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺑﮭﻮﮎ ﺑﮍﮬﺎ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ‘ ﯾﮧ ﺁﭖ ﮐﯽ ﻧﯿﻨﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ‘ ﯾﮧ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺟﺴﻢ ﻣﯿﮟ ﺑﻮ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ ‘ ﯾﮧ ﺁﭖ ﮐﺎ ﺩﻝ ﺗﻨﮓ ﮐﺮ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ‘ ﯾﮧ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺳﻮﭺ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﭨﺎ ﮐﺮ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ‘ ﯾﮧ ﺁﭖ ﮐﯽ ﻧﯿﻨﺪ ﮐﻮ ﭘﮭﯿﻼ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺭﻭﺡ ﺳﮯ ﺳﮑﻮﻥ ﮐﮭﯿﻨﭻ ﻟﯿﺘﺎ ﮨﮯ ‘ ﻣﯿﺮﮮ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﻧﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﺑﺘﺎﯾﺎ ‘ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺁﺝ ﺍﯾﮏ ﺩﻥ ﮐﺎ ﺣﺮﺍﻡ 40 ﺩﻥ ﺳﺘﺎﺋﮯ ﮔﺎ ‘ ﺁﭖ ﺍﻥ 40 ﺩﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺟﮭﻮﭦ ﮐﯽ ﻃﺮﻑ ﺑﮭﯽ ﻣﺎﺋﻞ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ‘ ﺁﭖ ﻏﯿﺒﺖ ﺑﮭﯽ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ ‘ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﻻﻟﭻ ﺑﮭﯽ ﺁﺋﮯ ﮔﺎ ‘ ﺁﭖ ﺩﻭﺳﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﺩﮬﻮﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺍﻣﯿﺮ ﺑﻨﻨﮯ ﮐﯽ ﺧﻮﺍﮨﺶ ﺑﮭﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮ ﮔﯽ ‘ ﻣﯿﮟ ﮈﺭ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺳﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ‘ ﻣﯿﮟ ﺍﮔﺮ ﺣﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﺍﻥ ﺑﺮﮮ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺳﮯ ﺑﭽﻨﺎ ﭼﺎﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﻣﺠﮭﮯ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﻧﺎ ﭘﮍﮮ ﮔﺎ ‘ ﻭﮦ ﺑﻮﻟﮯ ” ﺭﻭﺯﮦ ﺭﮐﮭﻮ ﺍﻭﺭ ﺧﺎﻣﻮﺷﯽ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﻭ ‘ ﯾﮧ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﺍﻧﺪﺭ ﺳﮯ ﭘﺎﮎ ﮐﺮ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ “ ﻭﮦ ﺭﮐﮯ ‘ ﻟﻤﺒﺎ ﺳﺎﻧﺲ ﻟﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﺑﯿﻨﭻ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮫ ﮔﺌﮯ۔
ﺑﺎﺭﺵ ﺗﮭﻢ ﭼﮑﯽ ﺗﮭﯽ ‘ ﺩﮬﻨﺪ ﮐﯽ ﭼﺎﺩﺭ ﺳﺮﮎ ﺭﮨﯽ ﺗﮭﯽ ‘ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﮐﺎ ﻧﯿﻼ ﭘﺎﻧﯽ ﻣﺰﯾﺪ ﻧﯿﻼ ﮨﻮ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ ‘ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎ ” ﻣﯿﮟ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺳﮯ ﺁﯾﺎ ﮨﻮﮞ ‘ ﮐﯿﺎ ﻣﯿﺮﺍﯾﮧ ﺳﻔﺮ ﺭﺍﺋﯿﮕﺎﮞ ﭼﻼ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ “ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻧﻔﯽ ﻣﯿﮟ ﺳﺮ ﮨﻼﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺑﻮﻟﮯ ” ﮨﺮﮔﺰ ﻧﮩﯿﮟ ‘ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﭼﺎﻟﯿﺲ ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﺗﭙﺴﯿﺎ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺟﻮ ﺳﯿﮑﮭﺎ ‘ ﻭﮦ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﮩﯿﮟ ﺑﺘﺎ ﺩﯾﺘﺎ ﮨﻮﮞ ‘ ﯾﮧ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﺍﯾﮏ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﮨﮯ ‘ ﺍﺱ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﭘﺮ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﮐﺎ ﻣﻮﭨﺎ ﺗﺎﻻ ﭘﮍﺍ ﮨﮯ ‘ ﯾﮧ ﺗﺎﻻ ﺍﯾﮏ ﺍﺳﻢ ﺍﻋﻈﻢ ﺳﮯ ﮐﮭﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺍﺳﻢ ﺍﻋﻈﻢ ﮨﮯ ﺣﻼﻝ ‘ ﺁﭖ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯿﮟ ﺣﻼﻝ ﺑﮍﮬﺎﺗﮯ ﺟﺎﺅ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﮐﺎ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﮐﮭﻠﺘﺎ ﭼﻼ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ “ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎ ” ﺍﻭﺭ ﺣﺮﺍﻡ ﮐﯽ ﭘﮩﭽﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ “ ﻭﮦ ﺑﻮﻟﮯ ” ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﮨﺮ ﻭﮦ ﭼﯿﺰ ﺟﺴﮯ ﺩﯾﮑﮭﻨﮯ ‘ ﺳﻨﻨﮯ ‘ ﭼﮑﮭﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﭼﮭﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﻻﻟﭻ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﻭﮦ ﺣﺮﺍﻡ ﮨﮯ ‘ ﺁﭖ ﺍﺱ ﺣﺮﺍﻡ ﺳﮯ ﺑﭽﻮ ‘ ﯾﮧ ﺁﭖ ﮐﮯ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﻮ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻥ ﺑﻨﺎ ﺩﮮ ﮔﺎ ‘ ﯾﮧ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺍﻧﺪﺭ ﺳﮯ ﺍﺟﺎﮌ ﺩﮮ ﮔﺎ ‘ ﯾﮧ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺑﮯ ﺟﻮﮨﺮ ﮐﺮ ﺩﮮ ﮔﺎ “ ﻣﺎﺣﻮﻝ ﭘﺮ ﭼﮭﺎﺋﯽ ﺩﮬﻨﺪ ﭼﮭﭧ ﮔﺌﯽ ‘ ﺑﺎﺳﻔﻮﺭﺱ ﭘﺮ ﺳﻮﺭﺝ ﭼﻤﮑﻨﮯ ﻟﮕﺎ۔
اسماء صبا خواج کا افسانہ مایوسی فنی و فکری مطالعہ
اسماء صبا خواج کا تعلق لکھیم پور کھیری ہندوستان سے ہے، اردو کی ممتاز لکھاری ہیں، آپ کا افسانہ ''مایوسی"...