اقبال اور عقیدتِ اولیا
ﺣﮑﯿﻢ ﻣﺸﺮﻕ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﯽ ﺷﻌﺮﯼ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﮑﺘﻮﺑﺎﺕ ﮐﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﺧﯿﺎﻝ ﺗﻘﻮﯾﺖ ﭘﺎﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮯ ﻋﻘﺎﺋﺪ ﻭ ﻧﻈﺮﯾﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﺍﻭﺭ ﺻﺎﻟﺤﯿﺖ ﺗﮭﯽ۔ ﻭﮦ ﺑﻼﺷﺒﮧ ﺍﮨﻞ ﺳﻨﺖ ﻭ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﯽ ﺷﮩﺮﮦٔ ﺍٓﻓﺎﻕ ﺧﻮﺵ ﻋﻘﯿﺪﮔﯽ ﮐﮯ ﺣﺎﻣﻞ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺍﻭﺭ ﻣﮑﺘﻮﺑﺎﺕ ﮐﯽ ﺯﯾﺮﯾﮟ ﺭَﻭ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﯿﺪ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﺍُﻥ ﮐﺎ ﻋﺸﻖِ ﺭﺳﻮﻝﷺ ﺑﮭﯽ ﮨﺮ ﻗﺴﻢ ﮐﯽ ﺍﻓﺮﺍﻁ ﻭ ﺗﻔﺮﯾﻂ ﺳﮯ ﭘﺎﮎ ﻭ ﺻﺎﻑ ﺗﮭﺎ۔ ﻭﮦ ﺳﺮﻭﺭِ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﻋﺸﻖ ﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﮨﯽ ﮐﻮ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻭ ﺍﯾﻘﺎﻥ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ، ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﺸﮩﻮﺭِ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺷﻌﺮ ﺍُﻥ ﮐﯽ ﻓﮑﺮﯼ ﻃﮩﺎﺭﺕ ﮐﺎ ﺣﺴﯿﻦ ﻏﻤﺎﺯ ﮨﮯ
ﮐﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﺳﮯ ﻭﻓﺎ ﺗُﻮ ﻧﮯ ﺗﻮ ﮨﻢ ﺗﯿﺮﮮ ﮨﯿﮟ
ﯾﮧ ﺟﮩﺎﮞ ﭼﯿﺰ ﮨﮯ ﮐﯿﺎ ﻟﻮﺡ ﻭ ﻗﻠﻢ ﺗﯿﺮﮮ ﮨﯿﮟ
ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺣﺎﻝ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﻣﻌﺎﺷﺮﺕ ﮐﺎ ﮨﻤﮧ ﺟﮩﺘﯽ ﻣﺤﻮﺭ ﻭ ﻣﺮﮐﺰ ﻋﺸﻖ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺍٓﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮨﮯ ﺟﻮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻭ ﻣﻨﺘﮩﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻝ ﻭ ﺍٓﺧﺮ ﮨﮯ
ﺑﻤﺼﻄﻔﯽٰ ﺑﺮﺳﺎﮞ ﺧﻮﯾﺶ ﺭﺍ ﮐﮧ ﺩﯾﮟ ﮨﻤﮧ ﺍﻭﺳﺖ
ﺍﮔﺮ ﺑﮧ ﺍﻭ ﻧﮧ ﺭﺳﯿﺪﯼ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﻮﻟﮩﺒﯽ ﺍﺳﺖ
ﺍﻗﺒﺎﻝ ﻣﺤﺒﺖ ﺭﺳﻮﻝﷺ ﮨﯽ ﮐﻮﻧﺠﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﻣﺖِ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﮐﯽ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽ ﮐﺎ ﺫﺭﯾﻌﮧ ﺳﻤﺠﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺻﺤﺎﺑﮧٔ ﮐﺮﺍﻡ ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻟﯿﺎئے ﻋﻈﺎﻡ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺑﮯ ﭘﻨﺎﮦ ﻣﺤﺒﺖ ﻭ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﺗﮭﯽ ۔ ﻭﮦ ﺗﺼﻮﻑ ﭘﺴﻨﺪ ، ﺧﻮﺵ ﻓﮑﺮ ، ﻣﺤﺒﺖ ﺭﯾﺰ، ﺧﻠﻮﺹ ﮐﯿﺶ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﺩ ﻣﻨﺪ ﺩﻝ ﮐﮯ ﺣﺎﻣﻞ ﻣﺤﺐِ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﻭ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﺷﺎﻋﺮ ﮔﺬﺭﮮ ﮨﯿﮟ۔ ﻋﻘﯿﺪﺕِ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻣﻮئے ﻗﻠﻢ ﻧﺖ ﻧﺌﮯ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺳﮯ ﻣﻨﻘﺒﺖ ﺳﺮﺍﺋﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻣﻌﻨﯽ ﺍٓﻓﺮﯾﻨﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﻔﺎﮨﯿﻢ ﮐﻮ ﺷﻌﺮﯼ ﭘﯿﮑﺮ ﻣﯿﮟ ﮈﮬﺎﻟﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺑﮍﺍ ﻟﻄﻒ ﻭ ﺳﺮﻭﺭ ﺍٓﺗﺎ ﮨﮯ ۔ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮯ ﺍﺭﺩﻭ ﺍﻭﺭ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﮐﻼﻡ ﺳﮯ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﮐﺎ ﻧﻈﺎﺭﺍ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻧﮕﺎﮨﻮﮞ ﮐﻮ ﺷﺎﺩ ﮐﺎﻡ ﮐﯿﺠﯿﮯ ۔
ﺍﻗﺒﺎﻝ ﻧﺴﺒﺖِ ﺑﯿﻌﺖ ﻭ ﺍﺭﺍﺩﺕ ﮐﮯ ﻗﺎﺋﻞ ﺗﮭﮯ ﭼﻨﺎﮞ ﭼﮧ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺳﻠﺴﻠﮧٔ ﻗﺎﺩﺭﯾﮧ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﻌﺖ ﮐﺎ ﺷﺮﻑ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﺠﯿﺪ ﺳﺎﻟﮏؔ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ’’ ﺫﮐﺮِﺍﻗﺒﺎﻝ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ : ’’ ﺣﻀﺮﺕ ﭘﯿﺮ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﻋﻠﯽ ﺷﺎﮦ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻧﻘﺸﺒﻨﺪﯼ ﻋﻠﯽ ﭘﻮﺭﯼ ﻧﮯ ﻣﺌﯽ 1935 ﺀ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ:
ﺍﻗﺒﺎﻝ ﻧﮯ ﺭﺍﺯ ﺩﺍﺭﯼ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻣﺠﮭﮯ ﮐﮩﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﻭﺍﻟﺪ ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺳﮯ ﺑﯿﻌﺖ ﮨﻮﮞ۔ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮯ ﻭﺍﻟﺪ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺍﯾﮏ ﻣﺠﺬﻭﺏ ﺻﻔﺖ ﺩﺭﻭﯾﺶ ﺍٓﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺍﻧﮩﯽ ﺳﮯ ﺑﯿﻌﺖ ﺗﮭﮯ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻗﺎﺩﺭﯾﮧ ﺗﮭﺎ ‘ ۔ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﻮ ﺳﻠﺴﻠﮧٔ ﻗﺎﺩﺭﯾﮧ ﺳﮯ ﺑﮯ ﭘﻨﺎﮦ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﺗﮭﯽ۔ ﺟﺲ ﮐﺎ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﮐﺌﯽ ﻣﺮﺗﺒﮧ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ۔‘‘ ( ﺣﻮﺍﻟﮧ ﺫﮐﺮ ﺍﻗﺒﺎﻝ )
ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮯ ﻭﺍﻟﺪ ﮔﺮﺍﻣﯽ ، ﺳﻠﻄﺎﻥ ﺍﻟﻌﺎﺭﻓﯿﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﻗﺎﺿﯽ ﺳﻠﻄﺎﻥ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻋﻮﺍﻥ ﺷﺮﯾﻒ ﮐﮯ ﻣﺮﯾﺪ ﺗﮭﮯ ﺟﻮ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻋﺎﻟﯿﮧ ﻗﺎﺩﺭﯾﮧ ﺳﮯ ﺗﻌﻠﻖ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯﭼﻨﺎﮞ ﭼﮧ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮯ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﺭﺟﻤﻨﺪ ﺟﺴﭩﺲ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﺟﺎﻭﯾﺪ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﺎﻟﯿﻒ ’’ ﺯﻧﺪﮦ ﺭﻭﺩ ﺣﯿﺎﺕ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﺎ ﺗﺸﮑﯿﻠﯽ ﺩﻭﺭ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻟﮑﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ :
’’ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺷﯿﺦ ﻧﻮﺭ ﻣﺤﻤﺪ، ﺳﻠﻄﺎﻥ ﺍﻟﻌﺎﺭﻓﯿﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﻗﺎﺿﯽ ﺳﻠﻄﺎﻥ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻋﻮﺍﻥ ﺷﺮﯾﻒ ﮐﮯ ﻣﺮﯾﺪ ﺗﮭﮯ ﺟﻮ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻋﺎﻟﯿﮧ ﻗﺎﺩﺭﯾﮧ ﺳﮯ ﺗﻌﻠﻖ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ ‘‘ ۔ ( ﺣﻮﺍﻟﮧ )
ﺍﺳﯽ ﺑﻨﺎ ﭘﺮ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺑﮭﯽ ﺑﭽﭙﻦ ﺳﮯ ﺳﻠﺴﻠﮧ ﻗﺎﺩﺭﯾﮧ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﻌﺖ ﺗﮭﮯ۔ﺍﺱ ﺳﮯ ﻇﺎﮨﺮ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﻮ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﻭﺭﺛﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﯽ ﺗﮭﯽ۔ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺟﮩﺎﮞ ﺍﻭﻟﯿﺎئے ﻋﻈﺎﻡ ﺍﻭﺭ ﺻﻮﻓﯿﺎئے ﮐﺮﺍﻡ ﺳﮯ ﺑﮯ ﺣﺪ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﻭﮨﯿﮟ ﺍٓﭖ ﮐﮯ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺗﺤﻔﻆ ﻭ ﺗﮑﻤﯿﻞ ﺷﻌﺎﺋﺮ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﺎ ﺑﮯ ﭘﻨﺎﮦ ﺟﺬﺑﮧ ﻣﻮﺟﺰﻥ ﺗﮭﺎﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺟﺬﺑﮧ ﺑﮭﯽ ﻋﻘﯿﺪﺕِ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﮐﮯ ﺯﯾﺮِ ﺍﺛﺮ ﮨﯽ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺍ۔ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﮐﮯ ﻭﺳﯿﻠﮯ ﺳﮯ ﺍﻣﺖِ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﮐﻮ ﺑﯿﺪﺍﺭﯼ ﮐﺎ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﺩﯾﺎ۔ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺷﻌﺎﺋﺮ ﺍﻭﺭ ﻭﻗﺎﺭ ﮐﮯ ﺗﺤﻔﻆ ﻭ ﺍﺳﺘﺤﮑﺎﻡ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﻭﻟﯿﺎئے ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﺍﺳﻮﮦٔ ﺣﺴﻨﮧ ﮐﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﺴﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﮐﺴﺎﯾﺎ ، ﺍﻥ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﻧﻤﺎﺯﻭﮞ ﮐﯽ ﭘﺎﺑﻨﺪﯼ ﺧﺼﻮﺻﺎً ﻓﺠﺮ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﭘﺮ ﻣﺪﺍﻭﻣﺖ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﺍﻣﮧ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺑﮯ ﺣﺪ ﻣﻔﯿﺪ ﮨﮯ ۔ ﺳﭽﺎﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺻﺒﺢ ﮐﺎ ﺳﻮﻧﺎ ﺭﺯﻕ ﮐﻮ ﺭﻭﮐﺘﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺟﺐ ﺭﺯﻕ ﻣﯿﮟ ﺗﻨﮕﯽ ﮨﻮﮔﯽ ﺗﻮ ﻣﻌﺎﺷﯽ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﮐﻤﺰﻭﺭ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﻌﺎﺷﯽ ﮐﻤﺰﻭﺭﯼ ﺳﮯ ﮨﯽ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺍﻟﻨﻮﻉ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ۔
ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﺎ 31 ﺍﮐﺘﻮﺑﺮ 1916 ﺀ ﮐﻮ ﻣﺮﻗﻮﻣﮧ ﺍﯾﮏ ﺧﻂ ﻣﻼﺣﻈﮧ ﮨﻮ :
’’ ﻻﮨﻮﺭ ﮐﮯ ﺣﺎﻻﺕ ﺑﺪﺳﺘﻮﺭ ﮨﯿﮟ۔ ﺳﺮﺩﯼ ﺍٓﺭﮨﯽ ﮨﮯ۔ ﺻﺒﺢ ﭼﺎﺭ ﺑﺠﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﺗﯿﻦ ﺑﺠﮯ ﺍﭨﮭﺘﺎ ﮨﻮﮞ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﻮﺗﺎ ﺳﻮﺍﺋﮯ ﺍﺱ ﮐﮯ ﮐﮧ ﻣﺼﻠﮯ ﭘﺮ ﮐﺒﮭﯽ ﺍﻭﻧﮕﮫ ﺟﺎﻭٔﮞ ‘‘ ۔ ( ﺣﻮﺍﻟﮧ )
ﺍﻣﺖ ﻣﺴﻠﻤﮧ ﮐﻮ ﺍﻭﻟﯿﺎئے ﮐﺎﻣﻠﯿﻦ ﮐﮯﻃﺮﯾﻖِ ﺍﺣﺴﻦ ﭘﺮ ﭼﻠﻨﮯ ﺳﮯ ﺳﺮﻭﺧﺮﻭﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﺷﻮﮐﺖ ﻭ ﮐﺎﻣﺮﺍﻧﯽ ﻣﻠﮯ ﮔﯽ ، ﯾﮧ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﯽ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﻭ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﺳﮯ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﮐﺎ ﺍﭘﻨﺎ ﻣﻨﻔﺮﺩ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﮨﮯ
ﻋﺠﺐ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﮞ ﮐﻮ ﭘﮭﺮ ﻋﻄﺎ ﮐﺮ ﺩﯾﮟ
ﺷﮑﻮﮦ ﺳﻨﺠﺮ ﻭ ﻓﻘﺮ ﺟﻨﯿﺪ ﻭ ﺑﺴﻄﺎﻣﯽ
ﺷﻮﮐﺖ ﺳﻨﺠﺮ ﻭ ﺳﻠﯿﻢ ﺗﯿﺮﮮ ﺟﻼﻝ ﮐﯽ ﻧﻤﻮﺩ
ﻓﻘﺮ ﺟﻨﯿﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺰﯾﺪ ﺗﯿﺮﺍ ﺟﻤﺎﻝ ﺑﮯ ﻧﻘﺎﺏ
ﺟﺎﻭﯾﺪ ﻧﺎﻣﮧ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﭘﺎﮎ ﻣﺮﺩﺍﮞ ﭼﻮﮞ ﻓﻀﯿﻞ ﻭ ﺑﻮﺳﻌﯿﺪ
ﻋﺎﺭﻓﺎﮞ ﻣﺜﻞ ﺟﻨﯿﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺰﯾﺪ
ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﯽ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﻭ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﺗﺼﻮﻑ ﮐﺎ ﺭﻧﮓ ﺑﺪﺭﺟﮧ ﺍﺗﻢ ﺗﮭﺎ۔ ﻟﻨﺪﻥ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺣﺼﻮﻝ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺍٓﭖ ﻧﮯ ﺷﻤﻊ ﺗﺼﻮﻑ ﮐﻮ ﮨﺮ ﻃﺮﺡ ﺳﮯ ﻓﺮﻭﺯﺍﮞ ﺭﮐﮭﺎ۔ ﻣﺮﺍﻗﺒﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺗﮩﺠﺪ ﮐﮯ ﻧﻮﺍﻓﻞ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﺎ ﻣﻌﻤﻮﻝ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﻋﻘﯿﺪﺕِ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﮐﮯ ﺳﺒﺐ ﮨﯽ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺍ
ﺯﻣﺴﺘﺎﻧﯽ ﮨﻮﺍ ﻣﯿﮟ ﮔﺮﭼﮧ ﺗﮭﯽ ﺷﻤﺸﯿﺮ ﮐﯽ ﺗﯿﺰﯼ
ﻧﮧ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﻣﺠﮫ ﺳﮯ ﻟﻨﺪﻥ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍٓﺩﺍﺏ ﺳﺤﺮ ﺧﯿﺰﯼ
ﺩﺭﺍﺻﻞ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﻭ ﺻﻮﻓﯿﮧ ﮨﯽ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮯ ﮨﻤﺪﻝ ﺍﻭﺭ ﮨﻤﺰﺑﺎﻥ ﮨﻮﮐﺮ ﭼﻠﺘﮯ ﮨﯿﮟ
ﺑﯿﺎﺗﺎ ﮐﺎﺭ ﺍﯾﮟ ﺍﻣﺖ ﺑﺴﺎﺯﯾﻢ
ﻗﻤﺎﺭ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﺮﺩﺍﻧﮧ ﺑﺎﺯﯾﻢ
ﭼﻨﺎﮞ ﻧﺎﻟﯿﻢ ﺍﻧﺪﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺷﮩﺮ
ﮐﮧ ﺩﻝ ﺩﺭ ﺳﯿﻨﮧ ﻣُﻠّﺎ ﮔﺪﺍ ﺯﯾﻢ
ﻓﻘﺮ ﺑﺨﺸﯽ ! ﺑﺎﺷﮑﻮﮦ ﺧﺴﺮﻭ ﭘﺮﻭﯾﺰ ﺑﺨﺶ
ﯾﺎ ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎ ﺧﺮﺩ ﯾﺎ ﻓﻄﺮﺕ ﺭﻭﺡ ﺍﻻﻣﯿﻦ
ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺟﻮ ﻋﺎﺷﻖ ﺭﺳﻮﻝ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺍٓﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ، ﺩﺍﻧﺎﺋﮯ ﺭﺍﺯ، ﭘﮩﺎﮌﻭﮞ ﺳﮯ ﺑﻠﻨﺪ ﺣﻮﺻﻠﮧ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﮨﺴﺘﯽ، ﮐﺎﻣﻞ ﻭ ﺍﮐﻤﻞ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﻻﻧﺎﺟﻼﻝ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺭﻭﻣﯽ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺳﮯ ﺍﺱ ﺣﺪ ﺗﮏ ﻣﺘﺎﺛﺮ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﺎ ﭘﯿﺮﻭ ﻣﺮﺷﺪ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﺳﮯ ﺑﮯ ﺣﺪ ﻓﯿﺾ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﯿﺎ ﮐﯿﻮنکہ ﺭﻭﻣﯽ ﻧﮯ ﻗﺮﺍٓﻧﯽ ﺗﻌﻠﯿﻤﺎﺕ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﯿﮟ ﻣﺜﻨﻮﯼ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ ﺟﺲ ﮐﮯ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻣﻌﺘﺮﻑ ﮨﯿﮟ
ﭘﯿﺮ ﺭﻭﻣﯽ ﺧﺎﮎ ﺭﺍ ﺍﮐﺴﯿﺮ ﮐﺮﺩ
ﺍﺯ ﻏﺒﺎﺭﻡ ﺟﻠﻮﮦ ﮨﺎ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﺮﺩ
ﺣﻀﺮﺕ ﺭﻭﻣﯽ ﻧﻮﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺮﻗﺪﮦ ﻧﮯ ﺭﺍﮦ ﻃﺮﯾﻘﺖ ﻣﯿﮟ ﻣﺮﺷﺪ ﻭ ﮨﺎﺩﯼ ﮐﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﮨﮯ
ﭘﯿﺮ ﺭﺍﮦ ﺑﮕﺰﯾﻦ ﮐﮧ ﺑﮯ ﭘﯿﺮ ﺍﯾﮟ ﺳﻔﺮ
ﮨﺴﺖ ﺑﺲ ﭘﺮ ﺍٓﻓﺖ ﻭ ﺧﻮﻑ ﻭ ﺧﻄﺮ
ﺍﺱ ﺿﻤﻦ ﻣﯿﮟ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺭﻧﮓ ﻭ ﺍٓﮨﻨﮓ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺭﻭﻣﯽ ﮐﯽ ﺗﻘﻠﯿﺪ ﺻﺎﻑ ﻧﻤﺎﯾﺎﮞ ﮨﮯ
ﮐﯿﻤﯿﺎ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻦ ﺍﺯ ﻣﺸﺖ ﮔﻠﮯ
ﺑﻮﺳﮧ ﺯﻥ ﺑﺮ ﺍٓﺳﺘﺎﻥ ﮐﺎﻣﻠﮯ
ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﯽ ﻧﻈﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﺖ ﺍﺳﻼﻣﯿﮧ ﮐﯽ ﻣﮑﻤﻞ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺗﮭﯽ۔ ﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﺩﺭﺩ ﻣﻨﺪ ﺩﻝ ﮐﮯ ﺣﺎﻣﻞ ﺳﭽﮯ ﻣﺤﺐِ ﺍﺳﻼﻡ ﺷﺎﻋﺮ ﺗﮭﮯ ۔ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﮐﯽ ﺯﯾﺮﯾﮟ ﺭَﻭ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﺭﻭﺷﻦ ﺍﻭﺭ ﺯﺭﯾﮟ ﻣﺎﺿﯽ ﮐﻮ ﺑﮍﯼ ﺧﻮﺏ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﺳﻤﻮﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺳﻮﺋﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﻗﻮﻡ ﮐﻮ ﺑﯿﺪﺍﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﺳﺘﻌﺎﺭﮦ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺍﻭﺭ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﮐﺎ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﺑﮍﮮﺩﺭﺩ ﻭ ﮐﺮﺏ ﺳﮯ ﮐﯿﺎ
ﻣﭩﺎﯾﺎ ﻗﯿﺼﺮ ﻭ ﮐﺴﺮﯼٰ ﮐﮯ ﺍﺳﺘﺒﺪﺍﺩ ﮐﻮﺟﺲ ﻧﮯ
ﻭﮦ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ؟ ﺯﻭﺭِ ﺣﯿﺪﺭ ، ﻓﻘﺮِ ﺑﻮﺫﺭ ، ﺻﺪﻕِ ﺳﻠﻤﺎﻧﯽ
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﻗﻮﻡِ ﻣﺴﻠﻢ ﮐﻮ ﺷﮑﻮﮦِ ﺳﻨﺠﺮ ﺍﻭﺭ ﻓﻘﺮ ﺟﻨﯿﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺰﯾﺪ ﻣﻞ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﺍٓﺭﺯﻭ ﯾﻮﮞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﻋﺠﺐ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﺴﻠﻤﺎﮞ ﮐﻮ ﭘﮭﺮ ﻋﻄﺎ ﮐﺮﺩﯾﮟ
ﺷﮑﻮﮦِ ﺳﻨﺠﺮ ﻭ ﻓﻘﺮِ ﺟﻨﯿﺪ ﻭ ﺑﺴﻄﺎﻣﯽ
ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﯽ ﻋﻘﯿﺪﺕِ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﮐﺎ ﻧﻈﺎﺭﺍ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺷﻌﺮﯼ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﮐﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﻤﺎﻻً ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﭼﻨﺪ ﻣﺜﺎﻟﯿﮟ ﺫﯾﻞ ﻣﯿﮟ ﻧﺸﺎﻥِ ﺧﺎﻃﺮ ﮐﯿﺠﯿﮯ ۔ ﺣﻀﺮﺕ ﺩﺍﺗﺎ ﮔﻨﺞ ﺑﺨﺶ ﻋﻠﯽ ﮨﺠﻮﯾﺮﯼ ﻗﺪﺱ ﺳﺮﮦٗ ﮐﮯ ﺣﻀﻮﺭ، ﺩﺍﻧﺎﺋﮯ ﺭﺍﺯ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺍٓﭖ ﮐﯽ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺭﻓﻌﺖ ﻭ ﻋﻈﻤﺖ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﻨﯽ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﮐﮯ ﻣﻌﺘﺮﻑ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﻭ ﺭﻣﻮﺯ ﻣﯿﮟ ﺩﺭﺝ ﺫﯾﻞ ﻭﺟﺪ ﺍٓﻓﺮﯾﮟ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ
ﺳﯿﺪ ﮨﺠﻮﯾﺮ ﻣﺨﺪﻭﻡ ﺍﻣﻢ
ﻣﺮﻗﺪ ﺍﻭﭘﯿﺮ ﺳﻨﺠﺮ ﺭﺍ ﺣﺮﻡ
ﻋﮩﺪ ﻓﺎﺭﻭﻕ ﺍﺯ ﺟﻤﺎﻟﺶ ﺗﺎﺯﮦ ﺷﺪ
ﺣﻖ ﺯﺣﺮﻑ ﺍﻭ ﺍﺯ ﺑﻠﻨﺪ ﺍٓﻭﺍﺯﮦ ﺷﺪ
ﭘﺎﺳﺒﺎﻥ ﻋﺰﺕ ﺍﻡ ﺍﻟﮑﺘﺎﺏ
ﺍﺯ ﻧﮑﺎﮨﺶ ﺧﺎﻧﮧٔ ﺑﺎﻃﻞ ﺧﺮﺍﺏ
ﺧﺎﮎ ﭘﻨﺠﺎﺏ ﺍﺯ ﺩﻡ ﺍﻭ ﺯﻧﺪﮦ ﮔﺸﺖ
ﺻﺒﺢ ﻣﺎ ﺍﺯ ﻣﮩﺮ ﺍﻭ ﺗﺎﺑﻨﺪﮦ ﮔﺸﺖ
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ’’ ﺑﺎﻧﮓ ﺩﺭﺍ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﻏﺮﯾﺐ ﻧﻮﺍﺯ ﻣﻌﯿﻦ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﭼﺸﺘﯽ ﺣﺴﻦ ﺳﻨﺠﺮﯼ ﺍﺟﻤﯿﺮﯾﻘﺪﺱ ﺳﺮﮦٗ ﺟﻨﮩﯿﮟ ’’ ﭘﯿﺮ ﺳﻨﺠﺮ ‘‘ ﮐﮩﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ ، ﺳﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﻭﺍﻟﮩﺎﻧﮧ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﺎ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮨﮯ
ﺩﻝِ ﺑﮯ ﺗﺎﺏ ﺟﺎ ﭘﮩﻨﭽﺎ ﺩﯾﺎﺭِ ﭘﯿﺮِ ﺳﻨﺠﺮ ﻣﯿﮟ
ﻣﯿﺴﺮ ﮨﮯ ﺟﮩﺎﮞ ﺩﺭﻣﺎﻥِ ﺩﺭﺩِ ﻧﺎﺷﮑﯿﺒﺎﺋﯽ
ﺣﻀﺮﺕ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺍﻟٰﮩﯽ ﻗﺪﺱ ﺳﺮﮦٗ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﺑﺎﻧﮓِ ﺩﺭﺍ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻧﺬﺭﺍﻧﮧ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﻓﺮﺷﺘﮯ ﭘﮍﮬﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺲ ﮐﻮ، ﻭﮦ ﻧﺎﻡ ﮨﮯ ﺗﯿﺮﺍ
ﺑﮍﯼ ﺟﻨﺎﺏ ﺗﺮﯼ، ﻓﯿﺾ ﻋﺎﻡ ﮨﮯ ﺗﯿﺮﺍ
ﺗﺮﯼ ﻟﺤﺪ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮨﮯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺩﻝ ﮐﯽ
ﻣﺴﯿﺢ ﻭ ﺧﻀﺮ ﺳﮯ ﺍﻭﻧﭽﺎ ﻣﻘﺎﻡ ﮨﮯ ﺗﯿﺮﺍ
ﺷﮕﻔﺘﮧ ﮨﻮ ﮐﮯ ﮐﻠﯽ ﺩﻝ ﮐﯽ ﭘﮭﻮﻝ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ
ﯾﮧ ﺍﻟﺘﺠﺎﺋﮯ ﻣﺴﺎﻓﺮ ﻗﺒﻮﻝ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ
’’ ﺯﺑﻮﺭ ﻋﺠﻢ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺍﭘﻨﮯ ﺍٓﭖ ﮐﻮ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﺭﻭﻡ ﺍﻭﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﻤﺲ ﺗﺒﺮﯾﺰ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮩﻢ ﮐﺎ ﺭﻣﺰ ﺷﻨﺎﺱ ﮔﺮﺩﺍﻧﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﯾﻮﮞ ﻧﻐﻤﮧ ﺳﻨﺞ ﮨﯿﮟ
ﻣﺮﺍ ﺑﻨﮕﺮ ﮐﮧ ﺩﺭ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﻤﯽ ﺑﯿﻨﯽ
ﺑﺮﮨﻤﻦ ﺯﺍﺩﮦ، ﺭﻣﺰ ﺍٓﺷﻨﺎﺋﮯ ﺭﻭﻡ ﻭ ﺗﺒﺮﯾﺰ ﺳﺖ
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ ﺟﮕﮧ ﯾﻮﮞ ﮔﻞ ﮨﺎﮮ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﭘﯿﺶ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ
ﻧﮧ ﺍﭨﮭﺎ ﭘﮭﺮ ﮐﻮﺋﯽ ﺭﻭﻣﯽ ﻋﺠﻢ ﮐﮯ ﻻﻟﮧ ﺯﺍﺭﻭﮞ ﺳﮯ
ﻭﮨﯽ ﺍٓﺏ ﻭ ﮔﻞِ ﺍﯾﺮﺍﮞ، ﻭﮨﯽ ﺗﺒﺮﯾﺰ ﮨﮯ ﺳﺎﻗﯽ
ﺍﯾﮏ ﺍﻭﺭ ﺟﮕﮧ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﻋﻄﺎﺭ ﮨﻮ، ﺭﻭﻣﯽ ﮨﻮ، ﺭﺍﺯﯼ ﮨﻮ، ﻏﺰﺍﻟﯽ ﮨﻮ
ﮐﭽﮫ ﮨﺎﺗﮫ ﻧﮩﯿﮟ ﺍٓﺗﺎ ﺑﮯ ﺍٓﮦ ﺳﺤﺮ ﮔﺎﮨﯽ
ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﺣﺠﺎﺯ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﯿﺦ ﻓﺨﺮﺍﻟﺪﯾﻦ ﻋﺮﺍﻗﯽ ﺍﻭﺭﻋﺎﺷﻖِ ﺻﺎﺩﻕ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪﺍﻟﺮﺣﻤٰﻦ ﺟﺎﻣﯽ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮩﻢ ﮐﯽ ﺧﺪﻣﺖِ ﺍﻗﺪﺱ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻧﺬﺭﺍﻧﮧ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﮐﮩﮯ ﺷﻌﺮ ﻋﺮﺍﻗﯽ ﺭﺍﺑﺨﻮﺍﻧﻢ
ﮐﮩﮯ ﺟﺎﻣﯽ ﺯﻧﺪ ﺍٓﻟﺶ ﺑﺠﺎﻧﻢ
ﻧﺪﺍﻧﻢ ﮔﺮﭼﮧ ﺍٓﮨﻨﮓ ﻋﺮﺏ ﺭﺍ
ﺷﺮﯾﮏ ﻧﻐﻤﮩﺎﺋﮯ ﺳﺎﺭ ﺑﺎﻧﻢ
ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻮ ﻋﻠﯽ ﺷﺎﮦ ﻗﻠﻨﺪﺭ ﭘﺎﻧﯽ ﭘﺘﯽ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﻭ ﺭﻣﻮﺯ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺧﺮﺍجِ محبت ﻟﭩﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﺑﺎﺗﻮ ﻣﮕﻮﯾﻢ ﺣﺪﯾﺚ ﺑﻮ ﻋﻠﯽ
ﺩﺭ ﺳﻮﺍﺩ ﮨﻨﺪ ﻧﺎﻡ ﺍﻭﺟﻠﯽ
ﺍٓﻥ ﻧﻮﺍ ﺑﺴﯿﺮ ﺍﯼ ﮔﻠﺰﺍﺭ ﮐﮩﻦ
ﮔﻔﺖ ﺑﺎﻣﺎ ﺍﺯ ﮔﻞ ﺭﻋﻨﺎ ﺳﺨﻦ
ﺧﻄﮧ ﺍﯾﮟ ﺟﻨﺖ ﺍٓﺗﺶ ﻧﮋﺍﺩ
ﺍﺯ ﮨﻮﺍﯼ ﺩﺍﻣﻨﺶ ﻣﯿﻨﻮ ﺳﻮﺍﺩ
ﺑﺎﻝِ ﺟﺒﺮﯾﻞ ﻣﯿﮟ ﻃﻮﻃﯽِ ﮨﻨﺪﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﯿﺮ ﺧﺴﺮﻭ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻋﺮﺽ ﮔﺰﺍﺭ ﮨﯿﮟ
ﺭﮨﮯ ﻧﮧ ﺍﯾﺒﮏ ﻭ ﻏﻮﺭﯼ ﮐﮯ ﻣﻌﺮﮐﮯ ﺑﺎﻗﯽ
ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺗﺎﺯﮦ ﻭ ﺷﯿﺮﯾﮟ ﮨﮯ ﻧﻐﻤﮧٔ ﺧﺴﺮﻭ
ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺑﺎﻝِ ﺟﺒﺮﯾﻞ ﻣﯿﮞﺎﻗﺒﺎﻝ ﻧﮯ ﺩﻋﺎﺋﯿﮧ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﯿﮟ ﯾﻮﮞ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﮐﯽ ﻧﺬﺭ ﻧﭽﮭﺎﻭﺭ ﮐﯽ ﮨﮯ
ﻣﺤﻮ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﺗﻤﻨﺎﮮ ﺩﻝِ ﻧﺎﮐﺎﻡ ﮨﻮﮞ
ﻻﺝ ﺭﮐﮫ ﻟﯿﻨﺎ، ﺗﯿﺮﮮ ’’ ﺍﻗﺒﺎﻝ ‘‘ ﮐﺎ ﮨﻤﻨﺎﻡ ﮨﻮﮞ
ﺗﺎﺝ ﺩﺍﺭِ ﻧﻘﺶ ﺑﻨﺪﯾﺖ ، ﻣﺠﺎﮨﺪِ ﺩﻭﺭﺍﮞ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺠﺪﺩ ﺍﻟﻒ ﺛﺎﻧﯽ ﻓﺎﺭﻭﻕ ﺍﺣﻤﺪ ﺳﺮﮨﻨﺪﯼ ﻧﻮﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺮﻗﺪﮦٗ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﺑﺎﻝِ ﺟﺒﺮﯾﻞ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻋﺮﺽ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﺣﺎﺿﺮ ﮨﻮﺍ ﻣﯿﮟ ﺷﯿﺦ ﻣﺠﺪﺩ ﮐﯽ ﻟﺤﺪ ﭘﺮ
ﻭﮦ ﺧﺎﮎ ﮐﮧ ﮨﮯ ﺯﯾﺮ ِﻓﻠﮏ ﻣﻄﻠﻊ ﺍﻧﻮﺍﺭ
ﺣﻀﺮﺕ ﻣﯿﺎﮞ ﻣﯿﺮ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﻭ ﺭﻣﻮﺯ ﻣﯿﮞﮑﮩﺎ
ﺗﺮﺑﺘﺶ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺧﺎﮎ ﺷﮩﺮ ﻣﺎ
ﻣﺸﻌﻞ ﻧﻮﺭ ﮨﺪﺍﯾﺖ ﻣﮩﺮ ﻣﺎ
ﺳﯿﺪ ﺍﻻﻭﻟﯿﺎﺀ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﯿﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﺭﻓﺎﻋﯽ ﻗﺪﺱ ﺳﺮﮦٗ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮞﺎﻗﺒﺎﻝ ﺍﺳﺮﺍﺭ ﻭ ﺭﻣﻮﺯ ﻣﯿﮞﯿﻮﮞ ﻋﻘﯿﺪﺗﯿﮟ ﺑﮑﮭﯿﺮﯾﮟ
ﺷﯿﺦ ﺍﺣﻤﺪ ﺳﯿﺪ ﮔﺮﺩﻭﮞ ﺟﻨﺎﺏ
ﮐﺎﺳﺐ ﻧﻮﺭ ﺍﺯ ﺿﻤﯿﺮﺵ ﺍٓﻓﺘﺎﺏ
ﮔﻞ ﮐﮧ ﻣﯽ ﭘﻮﺷﺪ ﻣﺰﺍﺭ ﭘﺎﮎ ﺍﻭ
ﻻ ﺍﻟﮧ ﮔﻮﯾﺎﮞ ﺩﻣﺪ ﺍﺯ ﺧﺎﮎ ﺍﻭ
1929 ﺀ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﺠﻤﻦ ﺍﺳﻼﻣﯿﮧ ﺳﯿﺎﻟﮑﻮﭦ ﮐﮯ ﺳﺎﻻﻧﮧ ﺟﻠﺴﮯ ﮐﯽ ﺍٓﭖ ﺻﺪﺍﺭﺕ ﻓﺮﻣﺎﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺍﻣﺎﻡِ ﻧﻌﺖ ﮔﻮﯾﺎﮞﻤﻮﻻﻧﺎﺍﺣﻤﺪ ﺭﺿﺎ ﻗﺎﺩﺭﯼ ﺑﺮﮐﺎﺗﯽ ﺑﺮﯾﻠﻮﯼ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﺼﺮﻉ ﮐﮩﻨﺎ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﯾﺎ ’’ ﺭﺿﺎﺋﮯ ﺧﺪﺍ ﺍﻭﺭ ﺭﺿﺎﺋﮯ ﻣﺤﻤﺪ ‘‘ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﻧﮯ ﺭﺿﺎ ﺑﺮﯾﻠﻮﯼ ﮐﯽ ﺍﺱ ﻣﺸﮩﻮﺭِ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﻧﻌﺖ ﮐﯽ ﻃﺮﺯ ﮐﺎ ﺍﺗﺒﺎﻉ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﻟﮑﮭﮯ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﻋﻘﯿﺪﺕِ ﺍﻭﻟﯿﺎﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﺑﮩﺘﺮﯾﻦ ﻣﺜﺎﻝ ﮨﮯ
ﺗﻤﺎﺷﺎ ﺗﻮ ﺩﯾﮑﮭﻮ ﮐﮧ ﺩﻭﺯﺥ ﮐﯽ ﺍٓﺗﺶ
ﻟﮕﺎﺋﮯ ﺧﺪﺍ ﺍﻭﺭ ﺑﺠﮭﺎﺋﮯ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ
ﺗﻌﺠﺐ ﺗﻮ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻓﺮﺩﻭﺱ ﺍﻋﻠﯽٰ
ﺑﻨﺎﺋﮯ ﺧﺪﺍ ﺍﻭﺭ ﺑﺴﺎﺋﮯ ﻣﺤﻤﺪ ﷺ
ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺗﺼﻮﻑ ﮐﯽ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺭﻭﺯ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﻋﯿﺎﮞ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮨﻞ ﺗﺼﻮﻑ ﺣﺼﻮﻝ ﻓﯿﻮﺽ ﻭ ﺑﺮﮐﺎﺕ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﻭﻟﯿﺎﺋﮯ ﮐﺎﻣﻠﯿﻦ ﮐﮯ ﻣﺰﺍﺭﺍﺕ ﻣﻘﺪﺳﮧ ﭘﺮ ﮐﺴﺐ ﻓﯿﺾ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺣﺎﺿﺮ ﮨﻮﺗﮯ ﺭﮨﮯ۔ ﺟﺲ ﻃﺮﺡ ﺍﻣﺎﻡ ﺷﺎﻓﻌﯽ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻧﮯ ﺍﻣﺎﻡ ﺍﺑﻮ ﺣﻨﯿﻔﮧ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﻣﺰﺍﺭ ﺍﻗﺪﺱ ﭘﺮ ﺣﺎﺿﺮﯼ ﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﺧﻮﺍﺟﮕﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﻣﻌﯿﻦ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﭼﺸﺘﯽ ﺍﺟﻤﯿﺮﯼ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﯿﺪ ﻋﻠﯽ ﻣﺨﺪﻭﻡ ﮨﺠﻮﯾﺮﯼ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﻣﺰﺍﺭ ﭘﺮ ﺍﻧﻮﺍﺭ ﭘﺮ ﭼﻠﮧ ﮐﺸﯽ ﮐﯽ۔
ﺷﺎﻋﺮ ﻣﺸﺮﻕ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﻧﮯ ﺍﻋﻠﯽٰ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﮐﮯ ﺣﺼﻮﻝ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﯾﻮﺭﭖ ﺟﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﻗﺒﻞ ﺷﯿﺦ ﺍﻟﻤﺸﺎﺋﺦ ﺣﻀﺮﺕ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﻣﺤﺒﻮﺏِ ﺍﻟٰﮩﯽ ﻗﺪﺱ ﺳﺮﮦٗ ﮐﮯ ﻣﺰﺍﺭِ ﭘﺮ ﺍﻧﻮﺍﺭ ﭘﺮ ﺣﺎﺿﺮﯼ ﮐﺎ ﺷﺮﻑ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭﻋﺮﯾﻀﮧ ﭘﯿﺶ ﮐﯿﺎ
ﭼﻠﯽ ﮨﮯ ﻟﮯ ﮐﮯ ﻭﻃﻦ ﮐﮯ ﻧﮕﺎﺭ ﺧﺎﻧﮯ ﺳﮯ
ﺷﺮﺍﺏ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﻟﺬﺕ ﮐﺸﺎﮞ ﮐﺸﺎﮞ ﻣﺠﮫ ﮐﻮ
ﻓﻠﮏ ﻧﺸﯿﮟ ﺻﻔﺖ ﻣﮩﺮ ﮨﻮﮞ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ
ﺗﺮﯼ ﺩﻋﺎ ﺳﮯ ﻋﻄﺎ ﮨﻮ ﻭﮦ ﻧﺮﺩﺑﺎﮞ ﻣﺠﮫ ﮐﻮ
ﺍﻗﺒﺎﻝ ﻧﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺠﺪﺩ ﺍﻟﻒ ﺛﺎﻧﯽ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﺩﺭﺑﺎﺭ ﮔﻮﮨﺮ ﺑﺎﺭ ﭘﺮ ﻣﺘﻌﺪﺩ ﺑﺎﺭ ﺣﺎﺿﺮﯼ ﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﭘﺮﻭﻓﯿﺴﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻘﺎﺩﺭ ﮐﮯ ﺑﻘﻮﻝ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻼﻣﮧ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ’’ ﺣﻀﺮﺕ ﻗﺎﺿﯽ ﺳﻠﻄﺎﻥ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﮐﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻋﺎﻟﯿﮧ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻭﮦ ﺩﮨﻠﯽ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﻮﺍﺟﮧ ﻧﻈﺎﻡ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺍﻟٰﮩﯽ ﻧﻮﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺮﻗﺪﮦ ﮐﮯ ﻣﺰﺍﺭِ ﭘﺮ ﺍﻧﻮﺍﺭ ﺟﻮﮐﮧ ﻣﺮﺟﻊ ﺧﻼﺋﻖ ﮨﮯ ﭘﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮨﺎﮞ ﭘﺮ ﻋﺎﻟﻢ ﺭﻭﯾﺎ ﻣﯿﮟ ﺍﺷﺎﺭﮦ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺗﻤﮩﺎﺭﺍ ﻓﯿﺾ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺠﺪﺩ ﺍﻟﻒ ﺛﺎﻧﯽ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﮨﮯ۔ ﭼﻨﺎﮞ ﭼﮧ ﺍﺱ ﺍﺷﺎﺭﮦ ﭘﺮ ﻋﻤﻞ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺠﺪﺩ ﺍﻟﻒ ﺛﺎﻧﯽ ﺷﯿﺦ ﺍﺣﻤﺪ ﺳﺮﮨﻨﺪﯼ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﮐﮯ ﻣﺰﺍﺭ ﻋﺎﻟﯿﮧ ﭘﺮ ﺣﺎﺿﺮ ﮨﻮﮐﺮ ﻓﯿﺾ ﯾﺎﺏ ﮨﻮﺋﮯ۔
ﺍﻗﺒﺎﻝ ، ﻋﺎﺭﻑ ﮐﺎﻣﻞ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻣﺤﻤﺪ ﮨﺎﺷﻢ ﺟﺎﻥ ﺳﺮﮨﻨﺪﯼ ﺳﮯ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻣﺨﺎﻃﺐ ﮨﻮﺋﮯ :
’’ ﺍﺱ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺗﺠﺮﺑﮯ ( ﻣﺰﺍﺭ ﭘﺮ ﺍﻧﻮﺍﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺠﺪﺩ ﺍﻟﻒ ﺛﺎﻧﯽ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﭘﺮ ﻣﺮﺍﻗﺐ ﮨﻮﻧﮯ ) ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻣﺠﮭﮯ ﯾﮧ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﻣﺰﺍﺭﺍﺕ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﻓﯿﻀﺎﻥ ﺳﮯ ﺧﺎﻟﯽ ﻧﮩﯿﮟ۔ ‘‘
ﻣﻮﻻﻧﺎ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﺠﯿﺪ ﺳﺎﻟﮏ ﻧﮯ ’’ ﺫﮐﺮ ﺍﻗﺒﺎﻝ ‘‘ ﺍﻭﺭ ’’ ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺠﺪﺩ ﺍﻟﻒ ﺛﺎﻧﯽ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺳﮯ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﯽ ﻭﺍﻟﮩﺎﻧﮧ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﻭ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﮈﺍﮐﭩﺮ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﻮ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺍﻭﻟﯿﺎﮮ ﮐﺮﺍﻡ ﻣﯿﮟ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺠﺪﺩ ﺍﻟﻒ ﺛﺎﻧﯽ ﺷﯿﺦ ﺍﺣﻤﺪ ﺳﺮﮨﻨﺪﯼ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺳﮯ ﺑﮯ ﺍﻧﺘﮩﺎ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﺗﮭﯽ۔ 1933 ﺀ ﻣﯿﮟ ﺟﻮﻥ ﮐﮯ ﻣﮩﯿﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺧﯿﺎﻝ ﺍٓﯾﺎ ﮐﮧ ﺳﺮﮨﻨﺪ ﺷﺮﯾﻒ ﮐﯽ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﮐﺮﻧﯽ ﭼﺎﮨﯿﮯ۔ ﭼﻨﺎﮞﭽﮧ ﺍﻧﺘﮩﺎ ﺩﺭﺟﮯ ﮐﮯ ﺍٓﺭﺍﻡ ﻃﻠﺐ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﻭﮦ ﺷﺪﯾﺪ ﮔﺮﻣﯽ ﻣﯿﮟ ﺳﺮﮨﻨﺪ ﺷﺮﯾﻒ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﺍﭘﺲ ﺍٓ ﮐﺮ ﯾﮧ ﻧﻈﻢ ﻟﮑﮭﯽ ﺟﻮ ’’ ﺑﺎﻝ ﺟﺒﺮﯾﻞ ‘‘ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﮯ
ﺣﺎﺿﺮ ﮨﻮﺍ ﻣﯿﮟ ﺷﯿﺦ ﻣﺠﺪﺩ ﮐﯽ ﻟﺤﺪ ﭘﺮ
ﻭﮦ ﺧﺎﮎ ﮐﮧ ﮨﮯ ﺯﯾﺮ ﻓﻠﮏ ﻣﻄﻠﻊ ﺍﻧﻮﺍﺭ
ﺍﺱ ﺧﺎﮎ ﮐﮯ ﺫﺭﻭﮞ ﺳﮯ ﺷﺮﻣﻨﺪﮦ ﺳﺘﺎﺭﮮ
ﺍﺱ ﺧﺎﮎ ﻣﯿﮟ ﭘﻮﺷﯿﺪﮦ ﻭﮦ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﺳﺮﺍﺭ
ﮔﺮﺩﻥ ﻧﮧ ﺟﮭﮑﯽ ﺟﺲ ﮐﯽ ﺟﮩﺎﻧﮕﯿﺮ ﮐﮯ ﺍٓﮔﮯ
ﺟﺲ ﮐﮯ ﻧﻔﺲ ﮔﺮﻡ ﺳﮯ ﮨﮯ ﮔﺮﻣﺌﯽ ﺍﺣﺮﺍﺭ
ﻭﮦ ﮨﻨﺪ ﻣﯿﮟ ﺳﺮﻣﺎﯾﮧ ﻣﻠﺖ ﮐﺎ ﻧﮕﮩﺒﺎﮞ
ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺑﺮﻭﻗﺖ ﮐﯿﺎ ﺟﺲ ﮐﻮ ﺧﺒﺮﺩﺍﺭ
ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺍٓﺧﺮ ﻣﯿﮟ ﮐﺲ ﺣﺴﺮﺕ ﺳﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺠﺪﺩ ﺭﺣﻤۃ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﺳﮯ ﻣﻠﺘﺠﯽ ﮨﯿﮟ ، ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﺎ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﺠﺪﺩﻧﻮﺭ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺮﻗﺪﮦٗ ﺳﮯ ﺍﺳﺘﻐﺎﺛﮧ ﻭ ﻓﺮﯾﺎﺩ ﮐﺮﻧﺎ ﺍُﻥ ﮐﯽ ﺧﻮﺵ ﻋﻘﯿﺪﮔﯽ ﮐﺎ ﺣﺴﯿﻦ ﻭﺟﻤﯿﻞ ﻣﻈﮩﺮ ﮨﮯ
ﺗﻮ ﻣﺮﯼ ﺭﺍﺕ ﮐﻮ ﻣﮩﺘﺎﺏ ﺳﮯ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﻧﮧ ﺭﮐﮫ
ﺗﺮﮮ ﭘﯿﻤﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮨﮯ ﻣﺎﮦ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﮮ ﺳﺎﻗﯽ !
ﻋﻼﻭﮦ ﺍﺯﯾﮟ ﺍﻭﺭ ﺑﮭﯽ ﻣﺰﯾﺪ ﻣﺜﺎﻟﯿﮟ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﮯ ﺍﺭﺩﻭ ﻓﺎﺭﺳﯽ ﺷﻌﺮﯼ ﺍﺛﺎﺛﮯ ﻣﯿﮟ ﺟﻠﻮﮦ ﮔﺮ ﮨﯿﮟ ﺟﻦ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﻭﻟﯿﺎئے ﮐﺮﺍﻡ ﺍﻭﺭ ﺻﻮﻓﯿﺎئے ﻋﻈﺎﻡ ﺳﮯ ﺑﮯ ﭘﻨﺎﮦ ﻣﺤﺒﺖ ﻭ ﻋﻘﯿﺪﺕ ﮐﺎ ﺩﻝ ﮐﺶ ﺍﻇﮩﺎﺭﯾﮧ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﻤﺎﻟﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﻗﺒﺎﻝ ﮐﯽ ﻋﻘﯿﺪﺕِ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﮐﯽ ﮨﻠﮑﯽ ﺳﮯ ﺟﮭﻠﮏ ﭘﯿﺶ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ۔
█▒░ تنـــــــــــــویــــــــر اشــــــــرف ░▒█