ﺑﮩﺖ ﮐﻢ ﻟﻮﮒ ﺟﺎﻧﺘﮯ ﮨﻮﮞ ﮔﮯ ﮐﮧ ﺑﺮﺳﻮﮞ ﭘﮩﻠﮯ 1924 ﺀﻣﯿﮟ ﻋﻼﻣﮧ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺍﻟﻠﮧ ﻣﺸﺮﻗﯽ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﻮ 36 ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﻋﻤﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﺘﺎﺏ ” ﺗﺬﮐﺮﮦ ” ﭘﺮ ﻧﻮﺑﻞ ﭘﺮﺍﺋﺰ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻧﺎﻣﺰﺩ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﮭﺎ – ﻟﯿﮑﻦ ﻧﻮﺑﻞ ﮐﻤﯿﭩﯽ ﻧﮯ ﺷﺮﻁ ﯾﮧ ﺭﮐﮭﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﻋﻼﻣﮧ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﺱ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﺎ ﮐﺴﯽ ﯾﻮﺭﭘﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﮐﺮﻭﺍﺋﯿﮟ – ﻣﮕﺮ ﻋﻼﻣﮧ ﻣﺸﺮﻗﯽ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺷﺮﻁ ﮐﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻭﮦ ﻧﻮﺑﻞ ﭘﺮﺍﺋﺰ ﻧﮧ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮ ﺳﮑﮯ – ﺗﺬﮐﺮﮦ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﯿﮟ ﻋﻼﻣﮧ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﮯ ﻗﺮﺍﻥ ﺍﻭﺭ ﻗﺪﺭﺕ ﮐﮯ ﻗﻮﺍﻧﯿﻦ ﮐﺎ ﺳﺎﺋﻨﺴﯽ ﺗﺠﺰﯾﮧ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ – ﺍﺱ ﮐﺘﺎﺏ ﮐﺎ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﻧﮧ ﮐﺮﻭﺍﻧﮯ ﮐﯽ ﺍﻥ ﮐﯽ ﮐﯿﺎ ﺗﻮﺟﯿﺢ ﮨﻮ ﮔﯽ ﯾﮧ ﺳﻤﺠﮫ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﺗﯽ – ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻭﮦ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﺭﻭﺍﯾﺘﯽ ﻣﻼ ﻧﮧ ﺗﮭﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺑﮩﺖ ﺧﻼﻑ ﺗﮭﮯ
ﻋﻼﻣﮧ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﻣﺸﺮﻗﯽ ﺻﺎﺣﺐ ﺍﯾﮏ ﮨﻤﮧ ﺟﮩﺖ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﮐﮯ ﻣﺎﻟﮏ ﺗﮭﮯ – ﺍﯾﮏ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﮮ ﺭﯾﺎﺿﯽ ﺩﺍﻥ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻭﮦ ﺳﯿﺎﺳﯽ ، ﺳﻤﺎﺟﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﺬﮨﺒﯽ ﺳﮑﺎﻟﺮ ﺑﮭﯽ ﺗﮭﮯ –
ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﯿﻤﺒﺮﺝ ﯾﻮﻧﯿﻮﺭﺳﭩﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺩﻭﺳﺘﯽ ﺳﺮ ﺟﯿﻦ ﺟﻮﻧﺰ ﺍﻭﺭ ﺳﺮ ﻧﯿﻮﭨﻦ ﺟﯿﺴﮯ ﺑﮍﮮ ﺳﺎﺋﻨﺴﺪﺍﻧﻮﮞ ﺳﮯ ﮨﻮﺋﯽ – ﺟﻨﮩﯿﮟ ﻋﻼﻣﮧ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﮯ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺻﻠﻌﻢ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﺁﮔﺎﮦ ﮐﯿﺎ – ﺍﻭﺭ ﺷﻨﯿﺪ ﮨﮯ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﮐﺘﺐ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻋﻼﻣﮧ ﺻﺎﺣﺐ ﺳﮯ ﺟﻨﮓ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻗﯿﺪ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺧﻮﺍﺗﯿﻦ ﺳﮯ ﺳﻠﻮﮎ ﭘﺮ ﺳﻮﺍﻝ ﺍﭨﮭﺎﯾﺎ – ﺟﺲ ﭘﺮ ﻋﻼﻣﮧ ﺑﮩﺖ ﭘﺮﯾﺸﺎﻥ ﮨﻮﮮ ﺍﻭﺭ ﮐﭽﮫ ﻋﺮﺻﮧ ﺗﻌﻠﯿﻤﯽ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﮐﻮ ﻣﻨﻘﻄﻊ ﮐﺮ ﮐﮯ ﻗﺮﺍﻥ ﺍﻭﺭ ﺣﺪﯾﺚ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﻏﺮﻕ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ – ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﮨﯽ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺗﺬﮐﺮﮦ ﺍﻭﺭ ﻣﻼ ﮐﺎ ﻏﻠﻂ ﻣﺬﮨﺐ ﻧﺎﻣﯽ ﮐﺘﺐ ﻟﮑﮭﯿﮟ – ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺍﺱ ﻧﺘﯿﺠﮯ ﭘﺮ ﭘﮩﻨﭽﮯ ﮐﮧ ﺣﺪﯾﺜﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺟﻨﮕﯽ ﻗﯿﺪﯼ ﺧﻮﺍﺗﯿﻦ ﺳﮯ ﺟﺲ ﺳﻠﻮﮎ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﺮﺿﯽ ﺳﮯ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﻗﺮﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﮯ ﺳﻠﻮﮎ کا" ﺫﮐﺮ ﮨﺮ ﮔﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ – ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﺗﻮ ﺻﺎﻑ ﮐﮩﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻗﯿﺪﯼ ﺧﻮﺍﺗﯿﻦ ﮐﻮ ﺟﺰﯾﮧ ﻟﮯ ﮐﺮ ﺩﺷﻤﻨﻮﮞ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﮐﺮ ﺩﯾﮟ – ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﻭﮦ ﺟﺰﯾﮧ ﺩﯾﻨﮯ ﺳﮯ ﺍﻧﮑﺎﺭﯼ ﮨﻮﮞ ﺗﻮ ﺻﻠﺢ ﺭﺣﻤﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﮮ ﺑﻐﯿﺮ ﺟﺰﯾﮧ ﮐﮯ ﺩﺷﻤﻦ ﮐﻮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺧﻮﺍﺗﯿﻦ ﻭﺍﭘﺲ ﮐﺮ ﺩﯾﮟ ۔ ﮨﻤﺎﺭﮮ ﺳﯿﺪﯼ ﻣﻮﺩﻭﺩﯼ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻔﺴﯿﺮ ﻣﯿﮟ ﺣﺪﯾﺚ ﻭﺍﻟﮯ ﻭﺭﮊﻥ ﮐﻮ ﮨﯽ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﻟﮑﮭﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﻠﻮﮎ ﮐﯽ ﺍﻧﺘﮩﺎﺋﯽ ﺑﮭﯿﺎﻧﮏ ﺷﮑﻞ ﮐﺎ ﻣﻈﺎﮨﺮﮦ ﺁﺟﮑﻞ ﺩﺍﻋﺶ ﮐﮯ ﺟﻨﮕﯽ ﺟﻨﻮﻧﯽ ﮐﺮ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ
ﻋﻼﻣﮧ ﻣﺸﺮﻗﯽ ﺻﺎﺣﺐ ﺻﺮﻑ 25 ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﻋﻤﺮ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﻟﺞ ﭘﺮﻧﺴﭙﻞ ﺑﻦ ﮔﺌﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ 29 ﺳﺎﻝ ﮐﯽ ﻋﻤﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺠﻮﮐﯿﺸﻦ ﮈﯾﭙﺎﺭﭨﻤﻨﭧ ﮐﮯ ﺍﻧﮉﺭ ﺳﯿﮑﺮﯾﭩﺮﯼ ﺑﻦ ﮔﮯ ﺗﮭﮯ – ﺑﻌﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮐﺌﯽ ﺑﮍﮮ ﻋﮩﺪﮮ ﺁﻓﺮ ﮨﻮﮮ ﺟﯿﺴﮯ ﺍﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺳﻔﺎﺭﺕ ﻣﮕﺮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﯾﺴﯽ ﮐﺴﯽ ﺁﻓﺮ ﮐﻮ ﻗﺒﻮﻝ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺑﻠﮑﮧ ﺳﺮﮐﺎﺭﯼ ﻣﻼﺯﻣﺖ ﭼﮭﻮﮌ ﮐﺮ 1930 ﺀﻣﯿﮟ ﺧﺎﮐﺴﺎﺭ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﮐﯽ ﺩﺍﻍ ﺑﯿﻞ ﮈﺍﻟﯽ – ﺍﺱ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﮐﺎ ﺑﻨﯿﺎﺩﯼ ﻣﻘﺼﺪ ﻏﺮﯾﺐ ﻋﻮﺍﻡ ﮐﯽ ﺑﻼﺗﻔﺮﯾﻖ ﻣﺬﮨﺐ ﻭ ﻓﺮﻗﮧ ﺧﺪﻣﺖ ﮐﺮﻧﺎ ﺗﮭﺎ – ﺍﺱ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﮐﯿﻠﺌﮯ ﮐﺌﯽ ﺩﻓﻌﮧ ﻭﮦ ﺟﯿﻞ ﺑﮭﯽ ﮔﺌﮯ۔ ﻭﮦ ﺍﻧﮉﯾﺎ ﮐﯽ ﺗﻘﺴﯿﻢ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺳﮯ ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﻭﮞ ﮐﯽ ﺳﺎﺯﺵ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺘﮯ ﺗﮭﮯ – ﻋﻼﻣﮧ ﻣﺸﺮﻗﯽ ﻧﮯ 1956 ﺀﻣﯿﮟ ﻣﻨﭩﻮ ﭘﺎﺭﮎ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺶ ﮔﻮﺋﯽ ﮐﯽ ﺗﮭﯽ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﻣﺸﺮﻗﯽ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﮐﻮ ﺣﻞ ﻧﮧ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﻮ ﯾﮧ ﻋﻠﯿﺤﺪﮦ ﮨﻮ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ ﭘﯿﺶ ﮔﻮﺋﯽ ﺳﭻ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺋﯽ.