آج نامور شاعر نظام رامپوری کا یوم وفات ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
نام زکریا شاہ اور نظام شاہ ، تخلص نظام۔ ۱۸۱۹ء کے لگ بھگ پیدا ہوئے۔ نظام حافظ احمد شاہ سے رام پور میں بیعت تھے۔ ابتدا میں شعروشاعری میں انھی کے شاگرد ہوئے۔ ان کی وفات کے بعد ان کے سجادہ نشین بھی ہوئے۔ بعد میں نظام نے علی بخش بیمار جو مصحفی کے شاگرد تھے، ان سے اصلاح سخن لینا شروع کی۔ نظام ریاست رام پور کے سواروں میں ملازم تھے ۔ تنخواہ بہت قلیل تھی جس کی وجہ سے مالی پریشانی میں مبتلا رہتے تھے۔ ’’کلیات نظام‘‘، مجلس ترقی ادب لاہور کے تعاون سے چھپ گئی ہے۔ بقول غالب:’نظام رام پور کا میر تھا‘۔ ۲۹؍اکتوبر ۱۸۷۲ء کو نظام کا رام پور میں انتقال ہوگیا۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
تحریر:
ایم پی خان
ﺭﺍﻡ ﭘﻮﺭ ﮐﮯ ﻣﺤﻠﮧ ﮔﮭﯿﺮﺳﺨﯽ ﻣﯿﮞﺤﺎﻓﻆ ﺳﯿﺪ ﺍﺣﻤﺪﺷﺎﮦ ﮐﮯ ﮨﺎﮞ ﺍﯾﮏ ﻟﮍﮐﺎﻧﻈﺎﻡ ﺷﺎﮦ ﮐﯽ ﻭﻻﺩﺕ ﮨﻮﺋﯽ۔
ﻧﻈﺎﻡ ﻧﮯ ﻋﺮﺑﯽ ﺍﻭﺭﻓﺎﺭﺳﯽ ﮐﯽ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﻣﺤﻠﮯ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﺪﺭﺳﮯ ﻣﯿﮟ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﯽ۔
ﺍﻧﮑﮯ ﺍﺑﺘﺪﺍﺋﯽ ﺍﺳﺘﺎﺩﺍﻧﮑﮯ ﭘﯿﺮﻭﻣﺮﺷﺪﻣﯿﺎﮞ ﺍﺣﻤﺪﻋﻠﯽ ﺷﺎﮦ ﺗﮭﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺻﺤﯿﺢ ﻣﻌﻨﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺳﺘﺎﺩﻋﻠﯽ ﺑﺨﺶ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺗﮭﮯ ۔ﺟﻮﻣﺼﺤﻔﯽ ﮐﮯ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺗﮭﮯ۔
ﺭﺍﻣﭙﻮﺭﻣﯿﮟ ﺷﻌﺮﻭﺳﺨﻦ ﮐﯽ ﺍﺱ ﻓﻀﺎﻣﯿﮟ ﻧﻈﺎﻡ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﯽ۔ﻧﻈﺎﻡ ﮐﮯ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﻣﯿﮟ ﻭﺍﻟﺌﯽ ﺭﺍﻡ ﭘﻮﺭ ﻧﻮﺍﺏ ﯾﻮﺳﻒ ﻋﻠﯽ ﺧﺎﻥ ﻧﺎﻇﻢ ﮐﺎﻧﺎﻡ ﺑﮭﯽ ﻟﯿﺎﺟﺎﺗﺎﮨﮯ۔
ﺭﻓﺘﮧ ﺭﻓﺘﮧ ﻧﻈﺎﻡ ﻧﮯ ﻣﺸﺎﻋﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺣﺼﮧ ﻟﯿﻨﺎﺷﺮﻭﻉ ﮐﯿﺎﺍﻭﺭﺍﻧﮑﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺏ ﻧﮑﮭﺎﺭﺁﺋﯽ۔ﺍﻧﮑﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﺎﺍﭘﻨﺎﺍﯾﮏ ﺍﻧﻔﺮﺍﺩﯼ ﺭﻧﮓ ﮨﮯ، ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺑﺎﻧﮑﭙﻦ، ﺷﻮﺧﯽ، ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ ﮔﻮﺋﯽ ، ﺍﺩﺍﺑﻨﺪﯼ، ﺍﻭﺭﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﮪ ﮐﺮﺍﻧﮑﮯ ﮐﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﺳﻼﺳﺖ، ﺳﺎﺩﮔﯽ ﺍﻭﺭﺍﯾﺴﯽ ﻣﭩﮭﺎﺱ ﻣﻮﺟﻮﺩﮨﮯ ﮐﮧ ﯾﮧ ﮔﻤﺎﮞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎﮐﮧ ﯾﮧ ﺍُﺱ ﺩﻭﺭﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮨﮯ۔
ﺍﻧﮑﺎﻣﺸﮩﻮﺭﺯﻣﺎﻧﮧ ﺷﮩﺮ ﺁﺝ ﺑﮭﯽ ﮨﺮﺯﺑﺎﻥ ﭘﺮﮨﮯ ﺍﻭﺭﺿﺮﺏ ﺍﻟﻤﺜﻞ ﮐﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﺭﮐﮭﺘﺎﮨﮯ۔
ﺍﻧﮕﮍﺍﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﻭﮦ ﻟﯿﻨﮯ ﻧﮧ ﭘﺎﺋﮯ ﺍﭨﮭﺎﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﺩﯾﮑﮭﺎﺟﻮﻣﺠﮫ ﮐﻮﭼﮭﻮﮌ ﺩﺋﮯ ﻣﺴﮑﺮﺍﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﻧﻈﺎﻡ ﮐﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺟﻮﺳﺎﺩﮔﯽ ﮨﮯ ، ﻭﮦ ﺍﻧﮑﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﯽ ﺳﺐ ﺳﮯ ﺑﮍﯼ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﮨﮯ ۔ ﺟﺲ ﺩﻭﺭﻣﯿﮟ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﻣﺸﮑﻞ ﭘﺴﻨﺪﯼ ﮐﺎﺭﺟﺤﺎﻥ ﻋﺎﻡ ﺗﮭﺎ، ﺍﯾﺴﮯ ﻣﯿﮟ ﻧﻈﺎﻡ ﻧﮯ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﺻﺎﻑ ، ﺷﺎﺋﺴﺘﮧ ﺍﻭﺭﺳﻠﯿﺲ ﺯﺑﺎﻥ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﮐﮯ ، ﺍﭘﻨﯽ ﺍﻧﻔﺮﺍﺩﯾﺖ ﻗﺎﺋﻢ ﺭﮐﮭﯽ۔
ﺍﯾﺴﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﮐﺎﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ، ﺟﺴﮯ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮﺁﺝ ﺑﮭﯽ ﻣﯿﺮﺗﻘﯽ ﻣﯿﺮ، ﺍﺣﻤﺪﻓﺮﺍﺯ ﺍﻭﺭﻧﺎﺻﺮﮐﺎﻇﻤﯽ ﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﺎﮔﻤﺎﮞ ﮨﻮﺗﺎﮨﮯ۔
ﯾﮩﯽ ﻭﺟﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺟﺐ ﻣﺮﺯﺍﻏﺎﻟﺐ ﺭﺍﻣﭙﻮﺭﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭﻭﮨﺎﮞ ﻧﻈﺎﻡ ﮐﺎﮐﻼﻡ ﭘﮍﮬﺎ ﺗﻮﺑﮯ ﺳﺎﺧﺘﮧ ﻣﻨﮧ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﻧﮑﻠﮯ۔ ” ﯾﮧ ﺗﻮ ﺭﺍﻡ ﭘﻮﺭﮐﮯ ﻣﯿﺮﮨﯿﮟ ” ۔
ﻧﻈﺎﻡ ﮐﮯ ﮐﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﺩﻭﺭﻗﺪﯾﻢ ﺍﻭﺭﺩﻭﺭﺟﺪﯾﺪﮐﺎﺣﺴﯿﻦ ﺍﻣﺘﺰﺍﺝ ﻣﻮﺟﻮﺩﮨﮯ۔ ﻭﮦ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﺴﮯ ﻣﻮﮌ ﭘﺮ ﮐﮭﮍﮮ ﮨﯿﮟ ، ﺟﮩﺎﮞ ﻗﺪﯾﻢ ﺭﻧﮓ ﮐﮯ ﻧﻘﻮﺵ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮫ ﺟﺪﯾﺪ ﺭﻧﮓ ﮐﮯ ﭼﮭﺎﭘﮯ ﺍﺑﮭﺮﻧﺎﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮﮔﺌﮯ ﺗﮭﮯ۔ﺍﻥ ﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻣﯿﮟ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺩﻭﺭﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﺎﺭﻧﮓ ﻧﻈﺮﺁﺗﺎﮨﮯ۔ ﺍﻧﮑﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻣﮑﺎﻟﻤﮧ ﻧﮕﺎﺭﯼ، ﮨﺠﺮﻭﻭﺻﺎﻝ، ﻣﻌﺎﻣﻠﮧ ﺑﻨﺪﯼ،ﺍﺩﺍﺑﻨﺪﯼ، ﺟﺪﺕ ﭘﺴﻨﺪﯼ ﺍﻭﺭﻟﻄﻒ ﺯﺑﺎﻥ ﮐﯽ ﻣﮑﻤﻞ ﮐﺎﺋﻨﺎﺕ ﮨﮯ۔ﺍﻧﮑﮯ ﺍﺷﻌﺎﺭﻧﻈﺮﺳﮯ ﮔﺰﺭﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮﺧﻮﺷﮕﻮﺍﺭﺳﺎﺍﺣﺴﺎﺱ ﮨﻮﺗﺎﮨﮯ ، ﺩﻝ ﺍﻣﻨﮕﻮﮞ ﺳﮯ ﺑﮭﺮﺟﺎﺗﺎﮨﮯ ﺍﻭﺭﺗﺮﻧﮕﻮﮞ ﮐﮯ ﺑﺤﺮﺑﯿﮑﺮﺍﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﯿﮟ ﻣﺎﺭﻧﮯ ﻟﮕﺘﺎﮨﮯ۔
ﮨﺮﻭﮦ ﻓﺮﺩ، ﺟﺲ ﻧﮯ ﻋﺸﻖ ﮐﯿﺎﮨﮯ ﯾﺎﺍﺳﮯ ﺭﻭﻣﺎﻧﻮﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﯽ ﮨﻠﮑﯽ ﺳﮯ ﮨﻮﺍﻟﮕﯽ ﮨﮯ، ﻭﮦ ﻧﻈﺎﻡ ﮐﺎﺷﯿﺪﺍﺋﯽ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﮩﯿﮟ ﺷﻮﺧﯽ ﻧﻤﺎﯾﺎﮞ ﮨﮯ ، ﮐﮩﯿﮟ ﺣﯿﺎﺩﺍﻣﻦ ﮔﯿﺮﮨﮯ ، ﮐﮩﯿﮟ ﻣﺠﺒﻮﺭﯼ ﺍﻭﺭﺧﻮﺷﯽ ﮐﯽ ﺍﻟﺒﯿﻠﯽ ﺳﯽ ﺭﻭﻣﺎﻧﯿﺖ ﮨﮯ۔ﮐﮩﯿﮟ ﺳﺎﺩﮔﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭﮐﮩﯿﮟ ﭘﺮﮐﺎﺭﯼ ﮨﮯ۔
ﻏﯿﺮﮐﮯ ﺩﮬﻮﮐﮯ ﻣﯿﮟ ﻗﺎﺻﺪﺳﮯ ﻣﯿﺮﺍﺧﻂ ﻟﮯ ﮐﺮ
ﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﻮ ﭘﮍﮪ ﺗﻮﻟﯿﺎ، ﻧﺎﻡ ﻣﮕﺮﭼﮭﻮﮌﺩﯾﺎ
ﻏﯿﺮﺳﮯ ﻭﻋﺪﮦ ﻭﺍﻗﺮﺍﺭﮨﻮﺋﮯ ﮐﯿﺎﮐﯿﺎﮐﭽﮫ
ﻣﯿﺮﮮ ﺧﻮﺵ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﻓﻘﺮﮦ ﺍﺩﮬﺮﭼﮭﻮﮌﺩﯾﺎ
ﻧﻈﺎﻡ ﺳﮯ ﺍﺩﺏ ﻣﯿﮟ ﺟﺪﯾﺪﯾﺖ ﮐﯽ ﺍﺑﺘﺪﺍﺋﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﮯ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﻥ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﮐﺜﺮﺕ ﺳﮯ ﺟﺪﺕ ﭘﺴﻨﺪﯼ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﻠﺘﯽ ، ﯾﺎﺍﮔﺮﮐﮩﯿﮟ ﻣﻠﺘﯽ ﮨﮯ ﺗﻮﺑﺮﺍﺋﮯ ﻧﺎﻡ ﮨﮯ۔ﮐﺴﯽ ﺗﺼﻮﺭﮐﮯ ﺍﻇﮩﺎﺭﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻧﺌﮯ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺑﺮﺗﻨﺎﺑﮭﯽ ﺟﺪﯾﺪﯾﺖ ﮐﮯ ﺯﻣﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﺁﺗﺎﮨﮯ۔ﻧﻈﺎﻡ ﻭﻗﺘﯽ ﻃﻮﺭﭘﺮ ﮐﻼﺳﯿﮑﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﮯ ﮐﻮﭼﮯ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻭﮦ ﺣﻘﺎﺋﻖ ﻭﺭﺍﯾﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺩﺭﺩﻭﻏﻢ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺗﻐﺰﻝ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺶ ﮐﺌﮯ ﮨﯿﮟ ، ﺟﻮﮨﻤﺎﺭﯼ ﮐﻼﺳﯿﮑﯽ ﺷﺎﻋﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﻣﺰﺍﺝ ﻣﯿﮟ ﭘﺎﺋﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ۔ ﺍﻧﮑﮯ ﮐﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﺟﻮﺳﻮﺯﻭﮔﺪﺍﺯ ﮨﮯ ، ﻭﮦ ﻣﯿﺮﺳﮯ ﻣﺸﺎﺑﮩﺖ ﺭﮐﮭﺘﺎﮨﮯ، ﭼﻮﻧﮑﮧ ﺍﻧﮑﯽ ﺍﻭﻻﺩﯾﮟ ﮐﺒﺮﺳﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﻓﻮﺕ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﮭﯿﮟ ۔ ﺍﻧﮑﮯ ﺁﭨﮫ ﺍﻭﻻﺩﯾﮟ ﮨﻮﺋﯽ ﻟﯿﮑﻦ ﻓﻮﺕ ﮨﻮﺋﯿﮟ، ﺟﺲ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﻧﮑﮯ ﮐﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﺩﺭﺩﻭﻏﻢ ﮐﮯ ﺍﺛﺮﺍﺕ ﺑﮭﯽ ﭘﺎﺋﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺒﮑﮧ ﺭﻧﮓ ﺗﻐﺰﻝ ﻣﻮﻣﻦ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﮨﮯ۔ﻣﺜﻼً
ﺗﻢ ﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﮐﮩﻨﮯ ﮐﻮﺗﮭﺎ، ﺑﮭﻮﻝ ﮔﯿﺎ
ﮨﺎﺋﮯ ﮐﯿﺎﺑﺎﺕ ﺗﮭﯽ ﮐﯿﺎﺑﮭﻮﻝ ﮔﯿﺎ
ﺗﻤﮩﯿﮟ ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﮐﺒﮭﯽ ﺧﯿﺎﻝ ﺁﯾﺎ
ﮐﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺭﺍﮦ ﺩﯾﮑﮭﺘﺎﮨﻮﮔﺎ
ﺳﺎﻗﯽ ﮐﯿﺎﺧﻄﺎﮨﮯ ، ﻗﺴﻤﺖ ﮨﮯ ﺍﭘﻨﯽ ﺍﭘﻨﯽ
ﺟﺐ ﺍﭘﻨﺎﺩﻭﺭﺁﯾﺎﺧﺎﻟﯽ ﮨﯽ ﺟﺎﻡ ﻧﮑﻼ
ﮐﺲ ﮐﺲ ﮐﯽ ﺭﻭﺯﺭﻭﺯﺧﻮﺷﺎﻣﺪﮐﯿﺎﮐﺮﮮ
ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺩﺭﭘﮧ ﺗﻮﺩﺭﺑﺎﻥ ﻧﺌﮯ ﻧﺌﮯ
ﮐﺲ ﮐﺲ ﻃﺮﺡ ﺳﺘﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ، ﯾﮧ ﺑﺖ ﮨﻤﯿﮟ ﻧﻈﺎﻡ
ﮨﻢ ﺍﯾﺴﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺟﯿﺴﮯ ﮐﺴﯽ ﮐﺎﺧﺪﺍﻧﮧ ﮨﻮ
ﻧﻈﺎﻡ ﺭﺍﻣﭙﻮﺭﯼ ﮐﮯ ﮐﻼﻡ ﮐﯽ ﺧﻮﺑﯿﺎﮞ ﺩﯾﮑﮫ ﮐﺮﯾﮧ ﯾﻘﯿﻦ ﮨﻮﺟﺎﺗﺎﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﭘﻨﮯ ﺩﻭﺭﺍﻭﺭﺍﺱ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﺩﻭﺭﮐﮯ ﺷﻌﺮﺍﺀ ﺳﮯ ﮐﺴﯽ ﻃﻮﺭﮐﻢ ﻧﮧ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮐﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﺩﺑﺴﺘﺎﻥ ﺩﮨﻠﯽ ﺍﻭﺭﺩﺑﺴﺘﺎﻥ ﻟﮑﮭﻨﻮﮐﯽ ﺟﻤﻠﮧ ﺧﻮﺑﯿﺎﮞ ﻣﻮﺟﻮﺩﺗﮭﯿﮟ۔
ﺑﻌﺾ ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻧﻈﺎﻡ ﺭﺍﻣﭙﻮﺭﯼ ﮐﮯ ﺭﻧﮓ ﻣﯿﮟ ﺭﻧﮓ ﮐﺮ ﻧﻮﺍﺏ ﻣﺮﺯﺍﺧﺎﻥ ، ﺩﺍﻍ ﺑﻦ ﮔﺌﮯ ۔ﺩﺍﻍ ﮐﺎﺟﻤﻠﮧ ﮐﻼﻡ ﻧﻈﺎﻡ ﺭﺍﻣﭙﻮﺭﯼ ﮐﮯ ﮐﻼﻡ ﮐﮯ ﺯﯾﺮﺍﺛﺮﭘﺮﻭﺍﻥ ﭼﮍﮬﺎﮨﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺑﻌﺾ ﻣﻘﺎﻣﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﻍ ﻧﮯ ﻧﻈﺎﻡ ﮐﮯ ﮐﺌﯽ ﺍﺷﻌﺎﺭﻣﯿﮟ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺗﺼﺮﻑ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﻧﺎﻡ ﮐﺮﺩﺋﮯ ﮨﯿﮟ۔ﻟﯿﮑﻦ ﺩﺍﻍ ﮐﻮ ﺍﺭﺩﻭﺷﻌﺮﻭﺳﺨﻦ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﻣﻘﺎﻡ ﻣﻼﺟﻮﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭﮐﮯ ﺣﺼﮯ ﻣﯿﮟ ﻧﮧ ﺁﯾﺎﺟﺒﮑﮧ ﻧﻈﺎﻡ ﺭﺍﻣﭙﻮﺭﯼ ﮔﻮﺷﮧ ﮔﻤﻨﺎﻣﯽ ﻣﯿﮟ ﭼﻠﮯ ﮔﺌﮯ۔
ﺍﺭﺩﻭ ﺍﺩﺏ ﮐﮯ ﺍﺱ ﻋﻈﯿﻢ ﺷﺎﻋﺮﻧﮯ 1872 ﻣﯿﮟ ﺭﺍﻣﭙﻮﺭﻣﯿﮟ ﻭﻓﺎﺕ ﭘﺎﺋﯽ۔
ﯾﮧ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﮯ ﺍﻋﺘﻨﺎﺋﯽ ﺗﮭﯽ ﯾﺎﻣﺤﻘﻘﯿﻦ ﺍﻭﺭﻧﺎﻗﺪﯾﻦ ﮐﺎﺗﻌﺼﺐ ، ﮐﮧ ﻧﻈﺎﻡ ﺭﺍﻣﭙﻮﺭﯼ ﮐﻮ ﻭﮦ ﺷﮩﺮﺕ ﺍﻭﺭﻣﻘﺒﻮﻟﯿﺖ ﻧﮧ ﻣﻠﯽ ، ﺟﺲ ﮐﮯ ﻭﮦ ﺣﻘﺪﺍﺭﺗﮭﮯ۔
ﮐﻠﺐ ﻋﻠﯽ ﺧﺎﻥ ﻓﺎﺋﻖ ﻧﮯ ﻧﻈﺎﻡ ﺭﺍﻣﭙﻮﺭﯼ ﮐﺎﭘﻮﺍﺭﮐﻠﯿﺎﺕ ﻣﺠﻠﺲ ﺗﺮﻗﯽ ﺍﺭﺩﻭﮐﮯ ﺗﺤﺖ ﺷﺎﺋﻊ ﮐﯿﺎﮨﮯ۔
ﺩﻭﺭﺟﺪﯾﺪﻣﯿﮟ ﺍﺭﺩﻭﺍﺩﺏ ﮐﮯ ﻃﻠﺒﮧ ، ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ، ﻣﺤﻘﻘﯿﻦ ﺍﻭﺭﻧﺎﻗﺪﯾﻦ ﺍﺭﺩﻭﺍﺩﺏ ﮐﮯ ﭘﺮﺍﻧﮯ ﮐﮭﻨﮉﺭﺍﺕ ﮐﯽ ﮐﮭﺪﺍﺋﯽ ﮐﺮﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭﺍﯾﺴﮯ ﺍﯾﺴﮯ ﻧﻮﺍﺩﺭﺍﺕ ﺍﻧﮑﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﺁﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ ، ﺟﻮﺍﺭﺩﻭﺍﺩﺏ ﻣﯿﮟ ﻧﺌﮯ ﻧﺌﮯ ﺭﺟﺤﺎﻧﺎﺕ ﮐﻮ ﭘﺮﻭﺍﻥ ﭼﮍﮬﺎﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔ﻧﻈﺎﻡ ﺭﺍﻣﭙﻮﺭﯼ ﭘﺮ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﮨﻮﺭﮨﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭﺑﮩﺖ ﺟﻠﺪ ﺍﺭﺩﻭﺍﺩﺏ ﮐﮯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﭘﺮ ﻧﻈﺎﻡ ﺭﺍﻣﭙﻮﺭﯼ ﮐﺎﺳﺘﺎﺭﮦ ﭘﻮﺭﯼ ﺁﺏ ﻭﺗﺎﺏ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﭼﻤﮑﮯ ﮔﺎ۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
منتخب کلام:
ﮔﺮ ﺩﻭﺳﺘﻮ ﺗﻢ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﮐﮩﻨﮯ ﮐﺎ ﺗﻤﮩﺎﺭﮮ ﻣﺠﮭﮯ ﺷﮑﻮﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﮔﺮ ﮐﮩﯿﮯ ﮐﮧ ﺟﯽ ﻣﻠﻨﮯ ﮐﻮ ﺗﯿﺮﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﮐﮩﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﺎﮞ ﮨﺎﮞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﻗﺎﺻﺪ ﮐﮯ ﺑﮭﯽ ﮔﺮ ﺁﻧﮯ ﮐﯽ ﺍﻣﯿﺪ ﻧﮧ ﮨﻮﺗﯽ
ﺍﮎ ﺩﻡ ﺑﮭﯽ ﺗﻮ ﺟﯿﻨﮯ ﮐﺎ ﺑﮭﺮﻭﺳﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﯾﻮﮞ ﮨﯽ ﺳﮩﯽ ﮨﻢ ﮨﺠﺮ ﻣﯿﮟ ﻣﺮ ﺟﺎﺗﮯ ﺑﻼ ﺳﮯ
ﺑﺲ ﺍﻭﺭ ﺗﻮ ﮐﭽﮫ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮ ﺗﻢ ﻣﺠﮫ ﺳﮯ ﮐﮧ ﺁﻧﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﻣﻨﻈﻮﺭ
ﯾﮧ ﮐﺲ ﻟﯿﮯ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﻮ ﮐﮧ ﺁﻧﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﮔﻮ ﻏﯿﺮ ﺑﺮﺍﺋﯽ ﺳﮯ ﮐﺮﯾﮟ ﺫﮐﺮ ﮨﻤﺎﺭﺍ
ﺍﺗﻨﺎ ﺑﮭﯽ ﺗﻮ ﻭﺍﮞ ﺫﮐﺮ ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﻟﺐ ﺗﮏ ﺑﮭﯽ ﮐﺒﮭﯽ ﺣﺮﻑ ﺗﻤﻨﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﯾﺎ
ﺍﯾﺴﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﺗﻤﻨﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﺑﯿﻤﺎﺭﯼٔ ﮨﺠﺮﺍﮞ ﺳﮯ ﺗﻮ ﻣﺮﻧﺎ ﮨﯽ ﺑﮭﻼ ﺗﮭﺎ
ﺍﭼﮭﺎ ﺟﻮ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ ﺗﻮ ﮐﭽﮫ ﺍﭼﮭﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﮔﺮ ﻏﯿﺮ ﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﺗﻢ ﮐﻮ ﻣﺤﺒﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﯽ
ﺗﻮ ﮨﻢ ﮐﻮ ﯾﮧ ﺭﺷﮏ ﻗﻠﻖ ﺍﻓﺰﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﯾﮧ ﺳﭻ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺗﻢ ﺁﺅ ﮔﮯ ﭘﺮ ﺩﻝ ﮐﻮ ﮐﺮﻭﮞ ﮐﯿﺎ
ﮐﮩﻨﮯ ﮐﺎ ﯾﻘﯿﮟ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﺻﻼ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺳﺐ ﮐﭽﮫ ﺟﻮ ﺳﻨﺎ ﮨﻮ ﮐﺒﮭﯽ ﺗﻢ ﻧﮯ
ﺍﮎ ﺗﯿﺮﮮ ﻧﮧ ﮨﻮﻧﮯ ﺳﮯ ﯾﮩﺎﮞ ﮐﯿﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﺍﺏ ﺳﻤﺠﮭﮯ ﮐﮧ ﯾﻮﮞ ﮨﻢ ﮐﻮ ﺑﻼﺗﮯ ﻧﮧ ﮐﺒﮭﯽ ﺗﻢ
ﮔﺮ ﺁﭖ ﮐﯽ ﻣﺤﻔﻞ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻧﻘﺸﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﮔﻮ ﺟﮭﻮﭦ ﮨﻮ ﺩﮬﻮﮐﺎ ﮨﻮ ﺗﺴﻠﯽ ﺗﻮ ﮨﮯ ﺩﻝ ﮐﻮ
ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﻗﻠﻖ ﺍﻭﺭ ﺟﻮ ﻭﻋﺪﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
ﻣﻘﺒﻮﻝ ﺗﻤﻨﺎ ﺗﻮ ﻧﻈﺎﻡؔ ﺍﭘﻨﯽ ﮐﮩﺎﮞ ﮨﻮ
ﻣﻘﺒﻮﻝ ﻭﮨﺎﮞ ﻋﺬﺭ ﺗﻤﻨﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ﻭﮦ ﺍﯾﺴﮯ ﺑﮕﮍﮮ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﺌﯽ ﻣﮩﯿﻨﮯ ﺳﮯ
ﮐﮧ ﺟﺎﮞ ﭘﮧ ﺑﻦ ﮔﺌﯽ ﺗﻨﮓ ﺁ ﮔﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺟﯿﻨﮯ ﺳﮯ
ﻭﮦ ﺩﻭﺭ ﮐﮭﻨﭻ ﮐﮯ ﺷﺐ ﻭﺻﻞ ﺍﺱ ﮐﺎ ﯾﮧ ﮐﮩﻨﺎ
ﮐﻮﺋﯽ ﺍﺩﮬﺮ ﮨﯽ ﮐﻮ ﺑﯿﭩﮭﺎ ﺭﮨﮯ ﻗﺮﯾﻨﮯ ﺳﮯ
ﺟﻮ ﺑﻮﺳﮧ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﻟﺐ ﺑﭽﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻟﺐ ﺳﮯ
ﻟﭙﭩﺘﮯ ﺑﮭﯽ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﺳﯿﻨﮧ ﭼﺮﺍ ﮐﮯ ﺳﯿﻨﮯ ﺳﮯ
ﻭﮦ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﻮﻧﺎ ﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﻭﮦ ﮔﺮﻡ ﺟﻮﺷﯽ ﮨﺎﺋﮯ
ﻧﻤﯽ ﻭﮦ ﺟﺴﻢ ﮐﯽ ﭼﻮﻟﯽ ﻭﮦ ﺗﺮ ﭘﺴﯿﻨﮯ ﺳﮯ
ﺧﻮﺷﯽ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﮎ ﺩﻥ ﺗﻮ ﻏﻢ ﺳﮯ ﭼﮭﻮﭨﯿﮟ ﮔﮯ
ﻧﮧ ﻣﻮﺕ ﺁﺋﮯ ﺗﻮ ﮐﯿﺎ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﯾﺴﮯ ﺟﯿﻨﮯ ﺳﮯ
ﻭﮦ ﻧﯿﭽﯽ ﻧﯿﭽﯽ ﻧﮕﺎﮨﻮﮞ ﺳﮯ ﺩﯾﮑﮭﻨﺎ ﻣﺠﮫ ﮐﻮ
ﻭﮦ ﭘﯿﺎﺭ ﺗﮑﯿﮯ ﮐﻮ ﮐﺮﻧﺎ ﻟﮕﺎ ﮐﮯ ﺳﯿﻨﮯ ﺳﮯ
ﯾﮩﯽ ﻭﮦ ﺭﺍﮦ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺩﻝ ﺳﮯ ﺩﻝ ﮐﻮ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ
ﺣﺼﻮﻝ ﮐﻮﻥ ﺳﺎ ﭼﺎﮎ ﺟﮕﺮ ﮐﮯ ﺳﯿﻨﮯ ﺳﮯ
ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﮐﭽﮫ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﺘﺎ ﻣﮕﺮ ﯾﮧ ﺳﻦ ﺭﮐﮭﺌﮯ
ﻋﺪﻭ ﮐﺎ ﺩﻝ ﮨﮯ ﻟﺒﺎﻟﺐ ﺣﺴﺪ ﺳﮯ ﮐﯿﻨﮯ ﺳﮯ
ﺧﺪﺍ ﮐﯽ ﺷﺎﻥ ﮨﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ
ﻧﻈﺎﻡؔ ﭘﮭﺮ ﮐﺮﻭﮞ ﺗﻮﺑﮧ ﺷﺮﺍﺏ ﭘﯿﻨﮯ ﺳﮯ
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ﻭﮦ ﺑﮕﮍﮮ ﮨﯿﮟ ﺭﮐﮯ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﮭﻨﺠﻼﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻟﮍﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﮐﺒﮭﯽ ﮨﻢ ﺟﻮﮌﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮨﺎﺗﮫ ﮔﺎﮨﮯ ﭘﺎﺅﮞ ﭘﮍﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ ﮨﻮﺵ ﺍﯾﺴﮯ ﮔﺮ ﮐﮩﯿﮟ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﻮ ﺍﭨﮭﺘﺎ ﮨﻮﮞ
ﺗﻮ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﻮﮞ ﺍﺩﮬﺮ ﮐﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﺩﮬﺮ ﮐﻮ ﭘﺎﺅﮞ ﭘﮍﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﮨﻤﺎﺭﺍ ﻟﮯ ﮐﮯ ﺩﻝ ﮐﯿﺎ ﺍﯾﮏ ﺑﻮﺳﮧ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮟ ﮔﮯ
ﻭﮦ ﯾﻮﮞ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺗﻮ ﺭﺍﺿﯽ ﮨﯿﮟ ﻣﮕﺮ ﻇﺎﮨﺮ ﺟﮭﮕﮍﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﺟﻮ ﺗﻢ ﮐﻮ ﺍﮎ ﺷﮑﺎﯾﺖ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻣﺠﮫ ﮐﻮ ﻻﮐﮫ ﺷﮑﻮﮮ ﮨﯿﮟ
ﻟﻮ ﺁﺅ ﻣﻞ ﺑﮭﯽ ﺟﺎﺅ ﯾﮧ ﮐﮩﯿﮟ ﻗﺼﮯ ﻧﺒﮍﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﺍﺩﮬﺮ ﻭﮦ ﺍﻭﺭ ﺁﺋﯿﻨﮧ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﺎﮐﻞ ﺑﻨﺎﻧﺎ ﮨﮯ
ﺍﺩﮬﺮ ﻭﮨﻢ ﺍﻭﺭ ﺧﺎﻣﻮﺷﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﺑﮕﮍﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﯾﮩﺎﮞ ﺗﻮ ﺳﺐ ﮨﻤﺎﺭﯼ ﺟﺎﮞ ﮐﻮ ﻧﺎﺻﺢ ﺑﻦ ﮐﮯ ﺁﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﻭﮨﺎﮞ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺩﻝ ﭼﮭﭩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺩﻡ ﺍﮐﮭﮍﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﻧﮧ ﺩﻝ ﻣﯿﮟ ﮔﮭﺮ ﻧﮧ ﺟﺎ ﻣﺤﻔﻞ ﻣﯿﮟ ﯾﺎﮞ ﺑﮭﯽ ﺑﯿﭩﮭﻨﺎ ﻣﺸﮑﻞ
ﺗﺮﮮ ﮐﻮﭼﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺏ ﻇﺎﻟﻢ ﮐﺐ ﺍﭘﻨﮯ ﭘﺎﺅﮞ ﮔﮍﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﺳﺤﺮ ﮐﻮ ﺭﻭﺅﮞ ﯾﺎ ﺍﻥ ﮐﻮ ﻣﻨﺎﺅﮞ ﺩﻝ ﮐﻮ ﯾﺎ ﺭﻭﮐﻮﮞ
ﯾﮧ ﻗﺴﻤﺖ ﻭﻋﺪﮮ ﮐﯽ ﺷﺐ ﺟﮭﮕﮍﮮ ﺳﻮ ﺳﻮ ﺁﻥ ﭘﮍﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﮐﺒﮭﯽ ﺟﮭﮍﮐﯽ ﮐﺒﮭﯽ ﮔﺎﻟﯽ ﮐﺒﮭﯽ ﮐﭽﮫ ﮨﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﮐﭽﮫ ﮨﮯ
ﺑﻨﮯ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﺮ ﮐﮧ ﺳﻮ ﺳﻮ ﺑﺎﺭ ﺍﮎ ﺩﻡ ﻣﯿﮟ ﺑﮕﮍﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﻧﻈﺎﻡؔ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺧﻤﻮﺷﯽ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺻﺪ ﮨﺎ ﻟﻄﻒ ﮨﯿﮟ ﻟﯿﮑﻦ
ﺟﻮ ﺑﺎﺗﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﻮ ﻣﻨﮧ ﺳﮯ ﮔﻮﯾﺎ ﭘﮭﻮﻝ ﺟﮭﮍﺗﮯ ﮨﯿﮟ
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ﺍﻧﮕﮍﺍﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﻭﮦ ﻟﯿﻨﮯ ﻧﮧ ﭘﺎﺋﮯ ﺍﭨﮭﺎ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺟﻮ ﻣﺠﮫ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﮌ ﺩﯾﺌﮯ ﻣﺴﮑﺮﺍ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﺑﮯ ﺳﺎﺧﺘﮧ ﻧﮕﺎﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺁﭘﺲ ﻣﯿﮟ ﻣﻞ ﮔﺌﯿﮟ
ﮐﯿﺎ ﻣﻨﮧ ﭘﺮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺭﮐﮫ ﻟﯿﮯ ﺁﻧﮑﮭﯿﮟ ﭼﺮﺍ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﯾﮧ ﺑﮭﯽ ﻧﯿﺎ ﺳﺘﻢ ﮨﮯ ﺣﻨﺎ ﺗﻮ ﻟﮕﺎﺋﯿﮟ ﻏﯿﺮ
ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺩﺍﺩ ﭼﺎﮨﯿﮟ ﻭﮦ ﻣﺠﮫ ﮐﻮ ﺩﮐﮭﺎ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﺑﮯ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮨﻮ ﮐﮯ ﺟﻮ ﻣﯿﮟ ﭘﺎﺅﮞ ﭘﺮ ﮔﺮﺍ
ﭨﮭﻮﮌﯼ ﮐﮯ ﻧﯿﭽﮯ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺩﮬﺮﺍ ﻣﺴﮑﺮﺍ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﮔﺮ ﺩﻝ ﮐﻮ ﺑﺲ ﻣﯿﮟ ﭘﺎﺋﯿﮟ ﺗﻮ ﻧﺎﺻﺢ ﺗﺮﯼ ﺳﻨﯿﮟ
ﺍﭘﻨﯽ ﺗﻮ ﻣﺮﮒ ﻭ ﺯﯾﺴﺖ ﮨﮯ ﺍﺱ ﺑﮯ ﻭﻓﺎ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﻭﮦ ﺯﺍﻧﻮﺅﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﯿﻨﮧ ﭼﮭﭙﺎﻧﺎ ﺳﻤﭧ ﮐﮯ ﮨﺎﺋﮯ
ﺍﻭﺭ ﭘﮭﺮ ﺳﻨﺒﮭﺎﻟﻨﺎ ﻭﮦ ﺩﻭﭘﭩﮧ ﭼﮭﮍﺍ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﻗﺎﺻﺪ ﺗﺮﮮ ﺑﯿﺎﮞ ﺳﮯ ﺩﻝ ﺍﯾﺴﺎ ﭨﮭﮩﺮ ﮔﯿﺎ
ﮔﻮﯾﺎ ﮐﺴﯽ ﻧﮯ ﺭﮐﮫ ﺩﯾﺎ ﺳﯿﻨﮯ ﭘﮧ ﺁ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﺍﮮ ﺩﻝ ﮐﭽﮫ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﺕ ﮐﯽ ﺭﻏﺒﺖ ﻧﮧ ﺩﮮ ﻣﺠﮭﮯ
ﺳﻨﻨﯽ ﭘﮍﯾﮟ ﮔﯽ ﺳﯿﮑﮍﻭﮞ ﺍﺱ ﮐﻮ ﻟﮕﺎ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﻭﮦ ﮐﭽﮫ ﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﮐﮩﮧ ﮐﮯ ﺳﺘﺎﻧﺎ ﺳﺪﺍ ﻣﺠﮭﮯ
ﻭﮦ ﮐﮭﯿﻨﭻ ﻟﯿﻨﺎ ﭘﺮﺩﮮ ﺳﮯ ﺍﭘﻨﺎ ﺩﮐﮭﺎ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺟﻮ ﮐﭽﮫ ﺭﮐﺎ ﻣﺠﮭﮯ ﺗﻮ ﮐﺲ ﺗﭙﺎﮎ ﺳﮯ
ﮔﺮﺩﻥ ﻣﯿﮟ ﻣﯿﺮﯼ ﮈﺍﻝ ﺩﯾﺌﮯ ﺁﭖ ﺁ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﭘﮭﺮ ﮐﯿﻮﮞ ﻧﮧ ﭼﺎﮎ ﮨﻮ ﺟﻮ ﮨﯿﮟ ﺯﻭﺭ ﺁﺯﻣﺎﺋﯿﺎﮞ
ﺑﺎﻧﺪﮬﻮﮞ ﮔﺎ ﭘﮭﺮ ﺩﻭﭘﭩﮧ ﺳﮯ ﺍﺱ ﺑﮯ ﺧﻄﺎ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﮐﻮﭼﮯ ﺳﮯ ﺗﯿﺮﮮ ﺍﭨﮭﯿﮟ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺟﺎﺋﯿﮟ ﮨﻢ ﮐﮩﺎﮞ
ﺑﯿﭩﮭﮯ ﮨﯿﮟ ﯾﺎﮞ ﺗﻮ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﺟﮩﺎﮞ ﺳﮯ ﺍﭨﮭﺎ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﭘﮩﭽﺎﻧﺎ ﭘﮭﺮ ﺗﻮ ﮐﯿﺎ ﮨﯽ ﻧﺪﺍﻣﺖ ﮨﻮﺋﯽ ﺍﻧﮩﯿﮟ
ﭘﻨﮉﺕ ﺳﻤﺠﮫ ﮐﮯ ﻣﺠﮫ ﮐﻮ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﺎ ﺩﮐﮭﺎ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
ﺩﯾﻨﺎ ﻭﮦ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺳﺎﻏﺮ ﻣﮯ ﯾﺎﺩ ﮨﮯ ﻧﻈﺎﻡؔ
ﻣﻨﮧ ﭘﮭﯿﺮ ﮐﺮ ﺍﺩﮬﺮ ﮐﻮ ﺍﺩﮬﺮ ﮐﻮ ﺑﮍﮬﺎ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔