(جن کی آج 2/ ستمبر 2020ء کو اٹھارہویں برسی ہے)
پاکستان فلمی صنعت کو قتیل شفائی ،سیف الدین سیف فیاض ہاشمی ،مسرور انور ، سرور بارہ بنکوی، اختر یوسف احمد راہی ،وارث لدھیانوی ، بابا عالم سیاہ پوش جیسے نغمہ نگاروں نے اپنے سدا بہار گیتوں سے مہکاے رکھا۔۔۔۔انہی نغمہ نگاروں میں ایک نمایاں نام احمد راہی کا بھی ہے جن کے لازوال گیتوں نے فلم انڈسٹری میں اپنی خوب دھوم مچائے رکھی۔۔ان کے لکھے ہوئے لوگ گیتوں کے علاوہ فلمی گیتوں نے بھی ایک عرصہ تک لوگوں کے دلوں پر راج کیا ہے ۔۔ اردو اور پنجابی کے یہ نامور شاعر اور فلمی نغمہ نگار احمد راہی 12 نومبر 1923ءکو امرتسر میں پیدا ہوۓ ۔ان کا اصل نام غلام احمد تھا۔۔1946ء میں ان کی ایک اردو نظم آخری ملاقات افکار میں شائع ہوئی جو ان کی پہچان بن گئی۔ اس کے بعد ان کا کلام برصغیر کے مختلف ادبی جرائد کی زینت بننے لگے۔ قیام پاکستان کے بعد وہ لاہور میں قیام پذیر ہوئے اور ماہنامہ سویرا کے مدیر مقرر کئے گئے۔ 1953ء میں پنجابی زبان میں ان کا شعری مجموعہ "ترنجن" شائع ہوا جس نے ادبی حلقوں میں بڑی پذیرائی حاصل کی۔"ترنجن" کی نظموں میں تقسیم ہند کے وقت ہونے والے ہندومسلم فسادات میں عورتوں کے ساتھ جنسی زیادتی کو بڑے شاعرانہ طریقے سے پیش کیا گیا ہے:
ناں کوئی سہریاں والا آیا
تے ناں ویراں ڈولی ٹوری
جس دے ہتھ جد ی بانہہ آئی
لے گیا زور و زوری
(نہ کوئی سہرے والا آیا، نہ بھائیوں نے ڈولی اٹھائی، جس کے ہاتھ جو لگی وہ اسے زبردستی اٹھا کر لے گیا)
اس مجموعے کا فلیپ سعادت حسن منٹو نے احمد راہی کی فرمائیش پر پنجابی میں لکھا اور یہی سعادت حسن منٹو کی اکلوتی پنجابی تحریر بھی ثابت ہوئی ۔اور احمد راہی کا شمار جدید پنجابی نظم کے بانیوں میں ہونے لگا۔ کم و بیش اسی زمانے میں انہوں نے پنجابی فلموں میں نغمہ نگاری کا آغاز کیا۔ ان کی پہلی فلم بیلی تھی جس میں انہوں چار گیت لکھے تھے اور چاروں کے چاروں بہت خاصے مقبول ہوئے تھے اس کے بعد انہوں نے لاتعداد پنجابی فلموں کے لئے نغمات تحریر کئے جن میں شہری بابو، ماہی منڈا، پینگاں، چھومنتر، یکے والی ، پلکاں، گڈو، سہتی ، یار بیلی ، مفت بر، رشتہ، مہندی والے ہتھ، بھرجائی، اک پردیسی اک مٹیار، وچھوڑا، باڈی گارڈ، قسمت، ہیر رانجھا، مرزا جٹ، سسی پنوں، نکے ہوندیاں دا پیار، ناجو اور دل دیاں لگیاںکے نام سرفہرست تھے، اس کے علاوہ انہوں نے کئی اردو فلموں کے لئے بھی کئی نغمات تحریر کئے جن میں فلم آزاد، کلرک اور باجی کے نام شامل ہیں۔فلم ہیر رانجھا کیلئے لازوال نغمات تحریر کئے جن میں" سن ونجلی دی مٹھری تان"،" ونجھلی والٹریا" آج بھی زبان زد عام ہے جبکہ ان کی دیگر مشہور فلموں میں "یکے والی"،"مرزاجٹ "،"ہیر رانجھا"،"چھو منتر"،"مہندی والے ہتھ"،"نکی جئی ہاں "شامل ہیں۔
احمد راہی کی دیگر تصانیف میں ان کے شعری مجموعے رت آئے رت جائے، رگ جاں اور فلمی نغمات کا مجموعہ "نمی نمی وا" شامل ہیں۔احمد راہی نے متعدد ایوارڈز بھی حاصل کئے تھے جن میں سب سے بڑا ایوارڈ صدارتی تمغہ برائے حسن کارکردگی تھا جو انہیں 1997ء میں حکومت پاکستان نے عطا کیا تھا۔ احمد راہی کا انتقال 2 ستمبر بروز سوموار 2002ء کو لاہور میں ہوا اور وہ لاہور میانی صاحب قبرستان میں آسودۂ خاک ہوئے۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
منتخب کلام
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
زخم کھانا تو اپنی عادت ہے
مسکرانا تو اپنی عادت ہے
روشنی ہو کہ گھپ اندھیرا ہو
دل جلانا تو اپنی عادت ہے
آپ کب تک سنبھالیے گا ہمیں
لڑکھڑانا تو اپنی عادت ہے
دوستوں کے دیے ہوئے طعنے
بھول جانا تو اپنی عادت ہے
اُن کی آنکھوں سے کیا گلہ راہی
ڈوب جانا تو اپنی عادت ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دل پہ جب درد کی افتاد پڑی ہوتی ہے
دوستو! وہ تو قیامت کی گھڑی ہوتی ہے
جس طرف جائیں ، جہاں جائیں بھری دنیا میں
راستہ روکے تری یاد کھڑی ہوتی ہے
جس نے مَر مَر کے گزاری ہو ، یہ اس سے پوچھو
ہجر کی رات بھلا کتنی کڑی ہوتی ہے
ہنستے ہونٹوں سے بھی جھڑتے ہیں فسانے غم کے
خشک آنکھوں میں بھی ساون کی جھڑی ہوتی ہے
جب کوئی شخص ، کہیں ذکرِ وفا کرتا ہے
دل کو اے دوستو! تکلیف بڑی ہوتی ہے
اس طرح بیٹھے ہیں وہ آج مری محفل میں
جس طرح شیشے میں تصویر جڑی ہوتی ہے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
دل کے سنسان جزیروں کی خبر لائے گا
درد پہلو سے جدا ہو کے کہاں جائے گا
کون ہوتا ہے کسی کا شبِ تنہائی میں
غمِ فرقت ہی غمِ عشق کو بہلائے گا
چاند کے پہلو میں دَم سادھ کے روتی ہے کرن
آج تاروں کا فسوں خاک نظر آئے گا
راکھ میں آگ بھی ہے غمِ محرومی کی
راکھ ہو کر بھی یہ شعلہ ہمیں سلگائے گا
وقت خاموش ہے روٹھے ہوئے یاروں کی طرح
کون لَو دیتے ہوئے زخموں کو سہلائے گا
دھوپ کو دیکھ کے اس جسم پہ پڑتی ہے چمک
چھاؤں دیکھیں گے تو اس زلف کا دھیان آئے گا
زندگی! چل کہ ذرا موت کا دم خم دیکھیں
ورنہ یہ جذبہ لحَد تک ہمیں لے جائے گا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
عام ھے کوچہ و بازار میں سرکار کی بات
اب سر راہ بھی ھوتی ھے ، سردار کی بات
ھم جو کرتے ھیں کہیں مصر کے بازار کی بات
لوگ پا لیتے ھیں یوسف کے خریدار کی بات
مدتوں لب پہ رھی نرگس بیمار کی بات
کیجیئے اہل چمن ، اب خلش خار کی بات
غنچے دل تنگ ،ھوا بند ، نشیمن ویراں
باعث مرگ ھے مرے لیے غم خوار کی بات
بوئے گل لے کے صبا کنج قفس تک پہنچی
لاکھ پردوں میں بھی پھیلی شب گلزار کی بات
زندگی درد میں ڈوبی ھوئی لے ھے راہی
ایسے عالم میں کسے یاد رھے پیار کی بات
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
گردش جام نہیں ، گردش ایام تو ھے
سعی ناکام سہی ، پھر بھی کوئی کام تو ھے
دل کی بے تابی کا آخر کہیں انجام تو ھے
میری قسمت میں نہیں ، دہر میں آرام تو ھے
مائل لطف و کرم حسن دلآرام تو ھے
میری خاطر نہ سہی ، کوئی سر بام تو ھے
تو نہیں میرا مسیحا ، میرا قاتل ھی سہی
مجھ سے وابستہ کسی طور ترا نام تو ھے
حلقہ موج میں ایک اور سفینہ آیا
ساحل بحر پر کہرام کا ہنگام تو ھے
تنگ دستو ، تہی دامانو ، کرو شکر خدا
مئے گلفام نہیں ھے ، شفق شام تو ھے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
طویل راتوں کی خامشی میں مری فغاں تھک کے سو گئ ھے
تمہاری آنکھوں نے جو کہی تھی وہ داستاں تھک کے سو گئ ھے
مرے خیالوں میں آج بھی خوب عہد رفتہ کے جاگتے ھیں
تمہارے پہلو میں خواہش یاد پاستاں تھک کے سو گئ ھے
گلہ نہیں تجھ سے زندگی کے وہ نظریے ھی بدل گئے ھیں
مری وفا ، وہ ترے تغافل کی نوحہ خواں تھک سو گئ ھے
سحر کی امید اب کسے ھے ،سحر کی امید ھو بھی کیسے
کہ زیست امید و نا امیدی کے درمیاں تھک کے سو گئ ھے
نہ جانے کس ادھیڑ بن میں الجھ گیا ھوں کہ مجھ کو راہی
خبر نہیں کچھ ، وہ آرزوئے سکوں کہاں تھک کے سو گئ ھے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
کوئی بتلائے کہ کیا ھیں یارو
ھم بگولے کہ ھوا ھیں یارو
تنگ ھے وسعت صحرائے جنوں
ولولے دل کے سوا ھیں یارو
سرد و بے رنگ ھے ذرہ ذرہ
گرمئ رنگ صدا ھیں یارو
شبنمستان گل نغمہ میں
نکہت صبح وفا ھیں یارو
جلنے والوں کے جگر ھیں دل ھیں
کھلنے والوں کی ادا ھیں یارو
جن کے قدموں سے ھیں گلزار یہ دشت
ھم وھی آبلہ پا ھیں یارو
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
کبھی حیات کا غم ھے ، کبھی ترا غم ھے
ھر ایک رنگ میں ناکامیوں کا ماتم ھے
خیال تھا ترے پہلو میں کچھ سکون ھو گا
مگر یہاں بھی وہی اضطراب پیہم ھے
مرے حبیب مری مسکراہٹوں پہ نہ جا
خدا گواہ ، مجھے آج بھی ترا غم ھے
سحر سے رشتہء امید باندھنے والے
چراغ زیست کی لو شام ھی سے مدھم ھے
یہ کس مقام پہ لے آئی زندگی راہی
قدم قدم پہ جہاں بے بسی کا عالم ھے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
کوئی حسرت بھی نہیں ، کوئی تمنا بھی نہیں
دل وہ آنسو جو کسی آنکھ سے چھلکا بھی نہیں
روٹھ کر بیٹھ گئ ہمت دشوار پسند
راہ میں اب کوئی جلتا ھوا صحرا بھی نہیں
آگے کچھ لوگ ھمیں دیکھ کے ھنس دیتے تھے
اب یہ عالم ھے کہ کوئی دیکھنے والا بھی نہیں
درد وہ آگ کہ بجھتی نہیں جلتی بھی نہیں
یاد وہ زخم کہ بھرتا نہیں ، رستا بھی نہیں
باد باں کھول کے بیٹھے ھیں سفینوں والے
پار اترنے کے لیے ہلکا سا جھونکا بھی نہیں
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
. ککلی
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ککلی کلیر دی نی ککلی کلیر دی
چھلاں پئی ماردی جوانی جٹی ہیر دی
ککلی کلیر دی نی ککلی کلیر دی
چڑھدی جوانی نال چڑھ گیا بھا نی
نویں نویں جوبناں دے نویں نویں چا نی
جندڑی نہ رول دیویں کسے دلگیر دی
ککلی کلیر دی نی ککلی کلیر دی
جوڑے وچ موتیئے دے پھلّ پئے سجدے
کناں وچ مٹھے مٹھے گدھے پئے وجدے
کھلھ جاندے بھیت لوک بھاویں لکھ کجدے
پھٹی ہوئی ایں توں کسے ڈاڈھے تیر دی
ککلی کلیر دی نی ککلی کلیر دی
پلکاں دی جالی وچوں جھاکدیاں کہانیاں
پانیاں تے اگاں دیاں کھیڈاں نے پرانیاں
راہواں وچ ٹھیڈے کھان نظراں نمانیاں
تاب نہیوں جھلی جاندی تیرے ڈنگے چیر دی
ککلی کلیر دی نی ککلی کلیر دی
چپّ چپّ رہِ کے وی ایہہ بڑا کجھ کہندیاں
لگّ جان اکھیاں تے گجھیاں نہ رہندیاں
کہدیاں نے تانگھاں تینوں گھیر گھیر بہندیاں
سچ سچ دسّ دے نی سہں تینوں ویر دی
ککلی کلیر دی نی ککلی کلیر دی
چھلاں پئی ماردی جوانی جٹی ہیر دی
ککلی کلیر دی نی ککلی کلیر دی
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ٹاویں ٹاویں تارے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
کلے کلے رکھ نے تے ٹاویں ٹاویں تارے
سہکدے نے تیرے وچھوڑیاں دے مارے
بھلے میرے لیکھ تیرے واہدیاں تے بھلّ گئی
پیار دیاں لشکدیا رنگاں اتے ڈلھ پئی
گہری گہری اکھیں مینوں تکدے نے سارے
ٹاویں ٹاویں تارے…………
اساں دل دتا سی توں دھوکھا دے کے ٹر گیوں
سانوں ساری عمراں دا روناں دے کے ٹر گیوں
کدی تیرے ساڈے وی تے ہونگے نتارے
ٹاویں ٹاویں تارے…………
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
کچّ دا چوڑا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
کچّ دیا چوڑیا وے
جس دی نشانی ایں توں اوہ ساڈے کول نہ
چھیڑ چھیڑ پچھلیاں گلاں جند میری رول نہ
کچّ دیا چوڑیا وے ۔
کچا سانوں دے گیا نشانیاں کچّ دیاں
کھل گئیاں سبھے گلاں ہن جھوٹھ سچ دیاں
پیاراں دیاں بھبلاں 'چوں یاداں نوں پھرول نہ
چھیڑ چھیڑ پچھلیاں گلاں جند میری رول نہ
کچّ دیا چوڑیا وے ۔
سبھ کجھ ہار دتا اک دل ہار کے
ہاواں دلوں اٹھدیاں ہلے مار مار کے
ماہیئے، ٹپے، ڈھولیاں دے چنگے لگن بول نہ
چھیڑ چھیڑ پچھلیاں گلاں جند میری رول نہ
کچّ دیا چوڑیا وے ۔
پھلاں دے بھلیکھے جند کنڈیاں 'چ رول لئی
دھوکھے وچ آ کے بول پیار والے بول پئی
آساں دیاں لہراں اتے پیا ایویں ڈول نہ
چھیڑ چھیڑ پچھلیاں گلاں جند میری رول نہ
کچّ دیا چوڑیا وے ۔
گھر گھر پیندیاں نے ساڈیاں کہانیاں
کسے دا کی دوش آپے کیتیاں ندانیاں
اکھاں چپّ رہندیاں تے وجدے ایہہ ڈھول نہ
چھیڑ چھیڑ پچھلیاں گلاں جند میری رول نہ
کچّ دیا چوڑیا وے ۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اج دی رات اخیر
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اج دی رات اخیر، وے رانجھن !
کسا بن جاؤ ہیر
ڈھاواں مارنگے ہن بیلے
کھیہہ اڈاونگے اوہ ویلے
جنہاں دی اہلے اکمک ہوئی
میری تیری تقدیر، وے رانجھن !
اج دی رات اخیر
جاندیاں گھڑیاں ڈنگدیاں جاون
آؤندیاں گھڑیاں اڈدیاں آون
جاندیاں آؤندیاں گھڑیاں مل کے
ڈنگ گھتی تدبیر، وے رانجھن !
اج دی رات اخیر
آخری وار درد ونڈا لے
ہیر دے پیار نوں ہکّ نال لا لے
دن چڑھدے تائیں کھلر جاسی
ساہواں دی زنجیر، وے رانجھن !
اج دی رات اخیر
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
بھیناں دیو ویرو
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
چنی میری لیراں کتیراں بھیناں دیو ویرو !
وے چنی میری لیراں کتیراں
بجھیاں خطیاں ڈبّ گئے تارے
رات ہنیری کھلیاں مارے
سہک رہیاں تقدیراں، بھیناں دیو ویرو !
وے چنی میری لیراں کتیراں
ٹٹیاں ساریاں حداں بنے
اتھے سارے ہو گئے انھے
بھیناں لٹیاں ویراں، بھیناں دیو ویرو !
وے چنی میری لیراں کتیراں
لیکھاں اتے شاہیاں ڈلھیاں
سیجوں ڈگّ کے پیریں رلیاں
سسیاں، سوہنیاں، حیراں، بھیناں دیو ویرو !
وے چنی میری لیراں کتیراں
بھین کسے دی پئی کرلاوے
کھنجھیا ویلا ہتھ نہ آوے
کر لؤ کجھ تدبیراں، بھیناں دیو ویرو !
وے چنی میری لیراں کتیراں
6. کتھے بنّ بنیرے نے بابلے دے
کتھے بنّ بنیرے نے بابلے دے ؟
کتھے بنّ بنیرے نے بابلے دے ؟
نہ میں جی رہیاں، نہ میں مر رہیاں؛
ہنجھو پی رہیاں، دکھ جر رہیاں؛
دکھی ہو رہیاں، دکھی کر رہیاں؛
دکھ چار چپھیرے نے بابلے دے،
کتھے بنّ بنیرے نے بابلے دے ؟
سدھے بول وی سینے 'چِ رڑکدے نے؛
پل پل ہاواں لمبو پئے بھڑکدے نے؛
گلّ کردیاں ساہ وی کھڑکدے نے؛
ہر دم دلے دے گھیرے نے بابلے دے،
کتھے بنّ بنیرے نے بابلے دے ؟
آسے پاسے ہن نہراں ای نہراں نے؛
چھلاں ماردیاں ویری لہراں نے؛
اتھے راتاں وی سخر دپہراں نے؛
اوتھے دن وی ہنیرے نے بابلے دے،
کتھے بنّ بنیرے نے بابلے دے ؟
دھیاں ماپے سدا ہتھیں ٹوردے نے؛
اتھے کم کسے ڈھبّ ہور دے؛
دھکے-شاہی دے نے زور زور دے نے؛
سارے مان کھلیرے نے بابلے دے،
کتھے بنّ بنیرے نے بابلے دے ؟
خانے سبھ امیداں دے ڈھیہہ گئے؛
رونے عمراں دے جھولی پے گئے؛
رخ چھڈّ گئے، چھاواں لے گئے؛
کالے کوہاں تے ڈیرے نے بابلے دے،
کتھے بنّ بنیرے نے بابلے دے ؟
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اﷲ کرے واء نہ وگے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اﷲ کرے واء نہ وگے
جے واء وگیگی چنیں میری اڈیگی
چنیں میری اڈیگی تے سنگ مینوں آویگی
اﷲ کرے واء نہ وگے
جے واء وگیگی لٹ میری کھلھیگی
لٹ میری کھلھیگی تے نویں سوجھی پاویگی
اﷲ کرے واء نہ وگے
جے واء وگیگی ساں ساں ہوئےگی
ساں ساں ہوئےگی تے چنیں میری جائیگی
اﷲ کرے واء نہ وگے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
تاریا وے تیری لوء
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
چناں وے تیری چاننی
تاریا وے تیری لوء
تاریا وے تیری لوء
میرے ہاسے لٹّ کے کھیڑیاں،
میرے دتے ہونٹھ پرو
میں امانت رانجھے چاک دی،
میرے نال ہویا دھروہ
عمراں دیاں سانجھاں ٹٹیاں،
اج گئے نکھیڑے ہو
تاریا وے تیری لوء
روون خوشیاں سہکن ہاسے،
جاواں کہڑے پاسے
چار چپھیرے گھپّ ہنیرے،
ہاڑھا وے اڑیو
تاریا وے تیری لوء
بابل دیاں اکھیاں دے چانن،
امیں دے ارمان
موت دی گھوڑھی چڑھے
اج ویراں دی بھین نمانی،
کسدی واگ پھڑے
بھیناں دے ویریو
بھیناں دے ویریو
تاریا وے تیری لوء
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
بولیاں
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
چن چمکے رکھاں دے اہلے بنیریاں توں لوک جھاکدے
اسیں ہوٹھاں تے لا لئے جندرے پر اکھیاں تے واہ کوئی نہ
اتھے موتیاں دے لوک بپاری تے ہنجھوآں دا ملّ کوئی نہ
ربّ ہووے تے سببّ وے بناوے میرا اتھے ربّ کوئی نہ
میرا ہور سوال نہ کوئی وے اک میرے دکھ ونڈ لے
اکھاں ہنجھوآں دی سولی ٹنگیاں تے دل غم نال ڈنگیا
اگّ پیار دی دھوآں نہ کڈھدی تے تن من پھوک سٹدی
کاواں چھڈّ دتا بنیاں تے بولنا وے کوئلاں دی کوک سنکے
پہلی رات جدائیاں والی وے عمراں توں لمی ہو گئی
گلاں کر کر ہسدے نے لوکیں وے جد میرے نیر ڈلھدے
نہ سکدی نصیباں والی شاہی تے نیراں دیاں نہراں سکیاں
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
چند مشہور گیت
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
سن ونجلی دی مٹھڑی تان وے –
فلم: ہیر رانجھا
ﺳُﻦ ﻭﻧﺠﻠﯽ ﺩﯼ ﻣِﭩﮭﮍﯼ ﺗﺎﻥ ﻭﮮ
ﻣَﯿﮟ ﺗﺎﮞ ﮨﻮ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﻭﮮ
ﻭﻧﺠﻠﯽ ﺩﯼ ﺗﺎﻥ ﻭﭺ ﺭُﻭﺡ ﻣﯿﺮﯼ ﺑﻮﻟﺪﯼ
ﻋُﻤﺮﺍﮞ ﺩﮮ ﮐﺠّﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺑﮭﯿﺖ ﭘﺌﯽ ﮐﮭﻮﻟﺪﯼ
ﺳﺎﮈﯼ ﺍﺯﻻﮞ ﺩﯼ ﺟﺎﻥ ﭘﭽﮭﺎﻥ ﻭﮮ
ﻣَﯿﮟ ﺗﺎﮞ ﮨﻮ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﻭﮮ
ﺩﻭﻧﻮﯾﮟ ﭘﺎﺳﮯ ﭼﮍﮬﯽ ﺍﮮ ﺟﻮﺍﻧﯽ ﻭﺍﻟﯽ ﺭُﺕ ﻭﮮ
ﺟِﻨﺪ ﺳﺎﮈﯼ ﺍِﮎ ﮨﻮﺋﯽ ﺑﮭﺎﻧﻮﯾﮟ ﺩﻭ ﺑُﺖ ﻭﮮ
ﻣَﯿﻨﻮﮞ ﺍﭘﻨﮯ ﺗُﻮﮞ ﻭﮐﮭﺮﯼ ﻧﺎﮞ ﺟﺎﻥ ﻭﮮ
ﻣَﯿﮟ ﺗﺎﮞ ﮨﻮ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﻭﮮ
ﺗﮏ ﺗﮏ ﺗﯿﻨﻮﮞ ﻣﯿﺮﮮ ﻧﯿﻦ ﻧﺌﯿﮟ ﺭَﺟﺪﮮ
ﺗﯿﺮﮮ ﺑِﻨﺎﮞ ﺑُﻠّﯿﺎﮞ ﺗﮯ ﮨﺎﺳﮯ ﻧﺌﯿﻮﮞ ﺳﺠﺪﮮ
ﺷﺎﻻ ﻧِﺖ ﺗُﻮﮞ ﺟﻮﺍﻧﯿﺎﮞ ﻣﺎﻥ ﻭﮮ
ﻣَﯿﮟ ﺗﺎﮞ ﮨﻮ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﻭﮮ
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
نِمّی نِمّی وا وگدی
رُکھ ڈول دے تے اکھ نئیں لگ دی
نِمّی نِمّی وا وگدی
ساہنوں ٹھگ گئی یاد اِک ٹھگ دی
نِمّی نِمّی وا وگدی
راہواں تَک تَک تَک تَک تھک دیاں نہ
اکھاں اَک دیاں نہ
ہُن بِناں دیکھنے دے رہ سَک دیاں نہ
اوہدی تاہنگ تے نالے ڈری جَگ دی
نِمّی نِمّی وا وگدی
ساہنوں ٹھگ گئی یاد اِک ٹھگ دی
نِمّی نِمّی وا وگدی
لوکاں کولوں تے لُکا لواں گی ہَس ہَس کے
جھوٹ سچ دَس کے
پَر دل کولوں میں جاواں گی کتھے نَس کے
لاٹ پیار والی لَٹ لَٹ جگ دی
نِمّی نِمّی وا وگدی
ساہنوں ٹھگ گئی یاد اِک ٹھگ دی
نِمّی نِمّی وا وگدی
جاواں پانی بھَرنے نوں تَڑکے تَڑکے
میرا دل دھڑکے
جے بُلا لیا اوہنے کِتے بانہہ پھَڑ کے
ڈھیری بھَخ پئو دَبی ہوئی اَگ دی
نِمّی نِمّی وا وگدی
ساہنوں ٹھگ گئی یاد اِک ٹھگ دی
نِمّی نِمّی وا وگدی
رُکھ ڈول دے تے اکھ نئیں لگ دی
نِمّی نِمّی وا وگدی
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ایک نظم
ونج کرن ونجارے-ترنجن
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
نی مٹیارے
پہلاں ہس ہس لاندے
گوہڑیاں پاندے
ہس دیاں رَس دیاں مٹیاراں نوں
ہنجوآں دے وس پا کے
مڑ ٹُر جاندے
بدلاں دے پرچھانویں
نی ایہ بجلی دے لشکارے
نی مٹیارے
ونج کرن ونجارے
لیہندیوں سورج کدی نا چڑھیا دنیا جانے
بِنا ڈور نا چڑھی کدی گڈی اسمانے
ڈوہنگھے دریا ویری چھلاں
سوچ سمجھ لے ساریاں گلاں
کچے گھڑے دغا دے جاندے
پہنچ کے ادھ وچکارے
نی مٹیارے
ونج کرن ونجارے
جے کر توں جگراتے کٹنے
جے کر توں ہیرے نے چٹنے
جے کر توں راتاں نوں سورج
دن نوں لبھنے تارے
تاں تیری مڑضی مٹیارے
نی مٹیارے
ونج کرن ونجارے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
جے توں مرزا ہُندوں
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
جے توں مرزا ہُندوں رانجھیا
تے میں تتڑی زہر نہ پھکدی
ساڈے پیار دی سانجھی پینگ نُوں
بھیڑی موت وی توڑ نہ سَکدی
تیری کَڑی کمان دے مان تے
وے میں کیدو، قاضی ڈکدی
تُوں کھیڑیاں نُوں بیبا سِجدوں
میں سیالاں نال نَجِٹھدی
تُوں بھانبڑ بن کے مَچدوں
میں ہنیری بن کے جُھلدی
میں ویکھدی میرے ہتھ دی
گنڈ کسے توں کیویں کُھلدی
جے توں مرزا ہُندوں رانجھیا
وے میں خَورے کِیہ کُجھ کردی
نہ توں بِن آئیوں مردوں
نہ میں بِن آئیوں مردی
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
نامور فلمی نغمہ نگاروں تنویر نقوی، سیف الدین سیف کے بعد احمد راہی کا نام بھی ان شاعروں میں آتا ہے جنھوں نے نہ صرف پنجابی فلموں کے لیے بلکہ اردو فلموں کے لیے بھی بے شمار گیت لکھے اور لازوال گیت بھی تخلیق کیے۔۔احمد راہی نے اپنے فلمی کیرئیر کا آغاز پنجابی فلم ’بیلی‘ سے کیا جو تقسیم کے وقت ہونے والے فسادات کے پس منظر میں بنائی گئی تھی، اس فلم کی کہانی سعادت حسن منٹو نے لکھی جبکہ ہدایات مسعود پرویز نے دی تھیں ، انہوں نے مسعود پرویز اور خواجہ خورشید انور کی مشہور پنجابی فلم ’ہیر رانجھا‘ کے لیے بھی نغمات لکھے جن میں،
سن ونجھلی دی مٹھڑی تان وے۔۔۔۔۔ اور "ونجھلی والڑیا توں تے موہ لئی اے مٹیار" آج بھی اپنا جادو جگاتے ہیں۔اس کے علاوہ بہت سے گیت لکھے یہ مقبول فلمی گیت یقینا آپ کے ذہن میں محفوظ ہوں گے۔
*میری چنی دیاں ریشمی تنداں۔۔۔
*چوڑے والی بانہہ نہ مروڑ۔۔
*نہ عشق نوں لیکاں لائیں۔۔
*برے نصیب میرےویری ہویا پیار میرا۔۔
*نکے ہوندیاں دا پیار،ویکھیں دیویں نہ وسار۔۔
*سنجے دل والے بوہے، اجے میں نہیوں ڈھوئے۔۔
*آندا تیرے لئی ریشمی رومال۔۔
*جدوں تیری دنیا توں پیار ٹر جائے گا۔۔
*رناں والیاں دے پکن پروٹھے۔۔
*کوئی نواں لارا لا کےمینوں رول جا۔۔
*اینی گل دس دیو نکے نکے تاریو۔۔
فلم ’’چھومنتر‘‘ نے ایسا منتر چلایا کہ احمد راہی پر پھر فلموں کی بارش ہونے لگی تھی۔ ہر فلم میں احمد راہی کے گیتوں کا انتخاب کیا جانے لگا۔ یکے والی کے بعد پنجابی فلم ماہی منڈا نے بھی ریکارڈ توڑ بزنس کیا تھا۔ جب کہ ’’یکے والی‘‘ میں مسرت نذیر کے کردار کو انڈیا کی فلم ’’شعلے‘‘ میں بھی کاپی کیا گیا تھا۔
اردو میں انکی غزل کے یہ چند اشعار انکی تنہائی اور اداسی کو واضح کرنے کے لئے کافی ہیں
؎ تمہارے ہاتھ سہی فیصلہ مگر پھر بھی
ذرا اسیر کی روداد تو سنی جائے
یہ رات کا تڑپنا بھی کیا قیامت ہے
جو تم نہیں تو تمہارا خیال بھی جائے
ایک اور غزل سے ایک شعر انکی اداس طبیعت کا راز کھولے ہوئے ہے
دل کے سنسان جزیروں کی خبر لائے گا
درد پہلو سے جدا ہو کے کہاں جائے گا
کون ہوتا ہے کسی کا شب تنہائی میں
غم فرقت ہی غم عشق کو بہلائے گا
یہ کس مقام پہ لے آئی زندگی راہیؔ
کہ ہر قدم پہ عجب بے بسی کا عالم ہے
ان کے پنجابی شاعری کلام پر مشتمل کتاب "ترنجن" کا انگریزی ترجمہ آکسفورڈ یونیورسٹی پبلشر نے شائع کیا۔
احمد راہی کو یہ اعزاز بھی حاصل تھا کہ جتنے پیسے ملکہ ترنم نور جہاں ایک گانے کے وصول کرتی تھیں احمد راہی اس سے ایک روپیہ زیادہ وصول کیا کرتے تھے
احمد راہی منکسر المزاج اور سادہ طبیعت کے انسان تھے نہ ان کے لباس میں کوئی چمک دمک نظر آتی تھی اور نہ ہی ان کی باتوں میں چٹک مٹک ہوتی تھی۔۔ وہ اپنی ذات میں ایک درویشانہ صفت رکھتے تھے۔ احمد راہی 2 ستمبر 2002 میں 78 سال کی عمر میں خالقِ حقیقی سے جا ملے اور لاہور ہی میں آسودہ خاک ہوئے۔ آج احمد راہی اس دنیا میں نہیں ہیں مگر ان کے انمول گیتوں کی خوشبو آج بھی فضاؤں میں بکھری ہوئی ہے۔۔۔بات احمد راہی کے گیت کے اس شعر پر سمیتے ہیں ۔۔
جدوں تیری دنیا توں پیار مک جائے گا
دس ایس دنیا چہ فرکیہ رہ جائے گا
“