آج معروف شاعر معراج فیض آبادی کا یوم وفات ہے۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ﺍﯾﺴﮯ ﺧﻮﺵ ﻧﺼﯿﺐ ﺷﻌﺮﺍ ﮐﻢ ﮨﻮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻨﮭﯿﮟ ﺍﺳﭩﯿﺞ ﺍﻭﺭ ﺭﺳﺎﺋﻞ ﻭ ﺟﺮﺍﺋﺪ ﮨﺮ ﺩﻭﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﺷﮩﺮﺕ ﻭ ﻣﻘﺒﻮﻟﯿﺖ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮ۔ ﻣﺸﺎﻋﺮﮮ ﮐﮯ ﺷﻌﺮﺍ ﻋﺎﻡ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻋﻮﺍﻣﯽ ﻣﺰﺍﺝ ﺍﻭﺭ ﺫﮨﻦ ﯾﺎ ﭘﮭﺮ ﺍﺳﭩﯿﺞ ﮐﮯ ﺗﻘﺎﺿﻮﮞ ﮐﯽ ﺁﻓﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻣﻠﻮﺙ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺍﺩﺑﯽ ﺷﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻭ ﺟﺮﺍﺋﺪ ﮐﮯ ﺗﻘﺎﺿﮯ ﻣﻠﺤﻮﻅ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮐﮫ ﭘﺎﺗﮯ۔ ﻧﺘﯿﺠﮧ ﯾﮧ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻋﻮﺍﻣﯽ ﺟﺬﺑﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻟﮩﺠﮯ ﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮨﻮﮐﺮ ﺭﮦ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﺮﻋﮑﺲ ﺭﺳﺎﺋﻞ ﻭ ﺟﺮﺍﺋﺪ ﻣﯿﮟ ﭼﮭﭙﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺷﻌﺮﺍ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﻣﺨﺼﻮﺹ ﻟﺐ ﻭ ﻟﮩﺠﮯ ﺍﻭﺭ ﻟﻔﻈﯿﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﻗﯿﺪ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﻣﺸﺎﻋﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﻣﻘﺒﻮﻟﯿﺖ ﺳﮯ ﻣﺤﺮﻭﻡ ﮨﻮﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ۔
ﺣﯿﺮﺕ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﺟﻨﺎﺏ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﮐﯽ ﺗﺨﻠﯿﻘﯽ ﻗﻮﺕ ﭘﺮ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻣﺸﺎﻋﺮﻭﮞ ﺍﻭﺭ ﺟﺮﺍﺋﺪ ﻣﯿﮟ ﯾﮑﺴﺎﮞ ﻣﻘﺒﻮﻟﯿﺖ ﮐﮯ ﺣﺎﻣﻞ ﮨﮯ۔ ﺷﺎﯾﺪ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﻋﻮﺍﻣﯽ ﺫﮨﻦ ﻭ ﻣﺰﺍﺝ ﮐﻮ ﻣﻠﺤﻮﻅ ﺗﻮ ﺭﮐﮭﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺷﻌﺮﯼ ﻣﺤﺎﺳﻦ ﺍﻭﺭ ﻓﻨﯽ ﺗﻘﺎﺿﻮﮞ ﺳﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﺳﻤﺠﮭﻮ ﺗﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ۔ ﺍﺱ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺳﯽ ﺗﺤﺮﯾﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺑﺬﻟﮧ ﺳﻨﺠﯽ، ﺍﻥ ﮐﺎ ﺍﺧﻼﺹ ﺍﻭﺭ ﺷﻌﺮﯼ ﻃﺮﯾﻘۂ ﮐﺎﺭ ﭘﺮ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ ﺟﺲ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮎ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺍﻭﺭ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﮯ ﮐﭽﮫ ﺟﺎﻧﮯ ﺍﻧﺠﺎﻧﮯ ﭘﮩﻠﻮ ﺯﯾﺮ ﺑﺤﺚ ﺁﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ۔
ُ
ﺳﯿﺪ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺍﻟﺤﻖ ﺍﻟﻤﻌﺮﻭﻑ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ 1941 ﺀ ﻣﯿﮟ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩ ﮐﮯ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﻗﺼﺒﮯ ﮐﻮﻻ ﺷﺮﯾﻒ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﺋﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺟﺎﻣﻌﮧ ﻟﮑﮭﻨﺆ ﺳﮯ 1962 ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﯽ ﺍﯾﺲ ﺳﯽ ﮐﯽ ﮈﮔﺮﯼ ﻟﯽ ۔ ﺳُﻨّﯽ ﻭﻗﻒ ﺑﻮﺭﮈ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﻼﺯﻣﺖ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ 2003 ﺀ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﺍﺱ ﻣﻼﺯﻣﺖ ﺳﮯ ﺳﺒﮑﺪﻭﺵ ﮨﻮﺋﮯ۔
ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﺍُﺭﺩﻭ ﻣﺸﺎﻋﺮﻭﮞ ﮐﮯ ﻣﻘﺒﻮﻝ ﮨﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﯾﮏ ﻭﻗﺎﺭ ﮐﮯ ﺣﺎﻣﻞ ﺷﺎﻋﺮ ﺗﮭﮯ۔ ﻭﮦ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﺳﮯ ﮔﺎﺅﮞ ﺳﮯ ﻧﮑﻠﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺩﺏ ﮐﯽ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺳﮯ ﺭﻭﺷﻦ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ۔ ﺩﻧﯿﺎ ﺑﮭﺮ ﮐﮯ ﻣﺸﺎﻋﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﻭﮦ ﻋﺰﺕ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺑﻼﺋﮯ ﮔﺌﮯ ۔
ﯾﮧ ﺑﺎﺕ 1980 ﺀ ﮐﯽ ﮨﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﮯ ﺁﻏﺎﺯ ﮐﮯ ﺩﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﺳﯽ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺟﺸﻦ ﻟﮑﮭﻨﺆ ﮐﮯ ﻣﺸﺎﻋﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﻣﺠﮭﮯ ﯾﺎﺩ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ۔ﻣﯿﮟ ﺟﺐ ﺍﭘﻨﺎ ﮐﻼ ﻡ ﭘﮍﮪ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ ﺗﻮ ﻣﺠﮫ ﺳﮯ ﻣﯿﺮﮮ ﺍﯾﮏ ﮔﯿﺖ ﮐﯽ ﻓﺮﻣﺎﺋﺶ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﺟﺲ ﮐﺎ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺗﮭﺎ " ﺗﺠﮭﮯ ﺗﺠﮫ ﺳﮯ ﭼﺮﺍ ﻟﻮﮞ ﮔﺎ " ۔ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺏ ﺩﺍﺩ ﻭﺻﻮﻝ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﭼﺎﻧﮏ ﺍﯾﮏ ﺟﻤﻠﮧ ﻣﯿﺮﮮ ﮐﺎﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﭘﮍﺍ " ﻣﯿﺎﮞ ﺍﺱ ﮐﻢ ﻋﻤﺮﯼ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﺗﺠﺮﺑﮧ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﮐﯿﺎ ﮐﮩﻨﺎ " ﺍﺱ ﺟﻤﻠﮯ ﺳﮯ ﺳﺎﺭﺍ ﻣﺎﺣﻮﻝ قہقہ ﺯﺍﺭ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ۔
ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﺳﭩﯿﺞ ﭘﺮ ﻣﮍ ﮐﺮ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺟﻤﻠﮧ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﮐﺎ ﺗﮭﺎ۔ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺳﺎﺗﮫ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺳﺐ ﺍُﻥ ﺟﯿﺴﮯ ﺑﺰﺭﮔﻮﮞ ﺳﮯ ﮨﯽ ﺳﯿﮑﮭﺎ ﮨﮯ۔ﺑﺲ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﻧﮯ ﮔﻠﮯ ﺳﮯ ﻟﮕﺎ ﻟﯿﺎ ﺍﻭﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﯾﮧ ﻟﮍﮐﺎ ﺿﺮﻭﺭ ﮐﭽﮫ ﻧﮧ ﮐﭽﮫ ﺑﻨﮯ ﮔﺎ۔
ﻭﮦ ﺩﻥ ﺳﻮ ﺁﺝ ﮐﺎ ﺩﻥ، ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺻﺎﺣﺐ ﻭﮨﯽ ﻣﺤﺒﺖ ﺍﻭﺭ ﺷﻔﻘﺖ ﺳﮯ ﭘﯿﺶ ﺁﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﻣﻼﻗﺎﺕ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﻧﮧ ﮐﭽﮫ ﺍﯾﺴﺎ ﻋﮑﺲ ﻣﺠﮫ ﭘﺮ ﺿﺮﻭﺭ ﭼﮭﻮﮌﺟﺎﺗﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺑﮭﻼ ﯾﺎ ﻧﮧ ﺟﺎ ﺳﮑﮯ۔
ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﺳﮯ ﺑﺎﮨﺮ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﯿﮑﮍﻭﮞ ﻣﺸﺎﻋﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﮐﺖ ﮐﯽ ۔ﮐﺒﮭﯽ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﻟﮕﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻣﯿﺮﮮ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﭘﻨﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﻟﮓ ﮨﯿﮟ۔ﻭﮨﯽ ﻟﮩﺠﮧ ﺍﻭﺭ ﻣﺤﺒﺖ ۔ﻭﮨﯽ ﺷﻔﻘﺖ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﭼﮭﻮﭨﻮﮞ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﺳﯽ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺳﮯ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﺎﻧﮧ ﺳﻠﻮﮎ۔ﯾﮩﺎﮞ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﮯ ﭼﻨﺪ ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﭘﯿﺶ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺟﺮﺍَﺕ ﮐﺮ ﺭﮨﺎ ﮨﻮﮞ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﻋﻠﯽٰ ﻇﺮﻑ ﺍﻭﺭ ﻭﺳﯿﻊ ﺍﻟﻘﻠﺐ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﻣﺜﺎﻝ ﮨﯿﮟ۔
ﺳﻌﻮﺩﯼ ﻋﺮﺏ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﺸﺎﻋﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻌﺮﺍ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﭩﮭﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ۔ﺳﺐ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺳﻨﺎﺋﮯ۔ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺑﮭﯽ ﮐﭽﮫ ﺷﻌﺮ ﺳﻨﺎﺋﮯ۔ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﻣﯿﺮﮮ ﺍﯾﮏ ﺷﻌﺮ ﭘﺮ ﺍﯾﮏ ﺷﺎﻋﺮ ﻧﮯ ﮐﭽﮫ ﻣﺸﻮﺭﮦ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﺎ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﺗﺒﺪﯾﻠﯽ ﮐﺮﻟﻮﮞ۔ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺿﺮﻭﺭ ۔ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺧﺘﻢ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﮐﮭﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﭨﯿﺒﻞ ﭘﺮ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ ﻣﺎﺟﺪ ﻣﯿﺎﮞ ﺁﭖ ﮐﻮﯾﮧ ﻣﺸﻮﺭﮦ ﻣﺨﻠﺼﺎﻧﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﯾﮩﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺷﻌﺮ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﺒﺪﯾﻠﯽ ﻧﮧ ﮐﺮﻭﮞ۔ﭘﮭﺮ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺷﻌﺮ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺍﻭﺭﺗﺒﺪﯾﻠﯽ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺧﺮﺍﺑﯽ ﮐﻮ ﺗﻔﺼﯿﻞ ﺳﮯ ﺳﻤﺠﮭﺎﯾﺎ۔ ﯾﮧ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﭼﮭﻮﭨﻮ ﮞ ﺳﮯ ﮨﻤﺪﺭﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺻﻼﺡ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺟﺬﺑﮧ ﺗﮭﺎ ﺟﻮ ﮨﺮ ﮐﺴﯽ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ۔ﺍﯾﮏ ﺑﺎﺕ ﺑﮯ ﺍﻧﺘﮩﺎ ﺍﮨﻢ ﺗﮭﯽ ﺟﻮ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺑﺘﺎﺋﯽ ﮐﮧ ﺍﮔﺮ ﻣﯿﮟ ﺍُﺱ ﺷﺎﻋﺮ ﮐﺎ ﻣﺸﻮﺭﮦ ﻣﺎﻥ ﮐﺮ ﻭﮦ ﻏﺰﻝ ﺍﺱ ﻣﺸﺎﻋﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﭘﮍﮬﺘﺎ ﺗﻮ ﯾﮧ ﺗﺎﺛﺮ ﺩﯾﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮐﮧ ﺟﯿﺴﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺷﺎﻋﺮ ﮐﯽ ﻟﮑﮭﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﻏﺰﻝ ﭘﮍﮪ ﺭﮨﺎ ﮨﻮﮞ۔ﯾﮧ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺎﻋﺮ ﻧﻮ ﺟﻮﺍﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﭘﻨﺎ ﺷﺎﮔﺮﺩ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ ﺍﻥ ﮐﻮ ﻏﺰﻟﯿﮟ ﻟﮑﮫ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﻟﻠﮧ ﻧﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍﺣﺴﺎﻥ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﺮﯼ ﺑﺪﻧﺎﻣﯽ ﺳﮯ ﺑﭽﺎﯾﺎ۔
ﻭﺍﻗﻌﺎﺕ ﺑﮩﺖ ﺳﺎﺭﮮ ﮨﯿﮟ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﯾﮏ ﻭﺍﻗﻌﮧ ﺍﻭﺭ ﺳﻨﯿﮟ :
چند ﺳﺎﻝ ﻗﺒﻞ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﻘﻂ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﺸﺎﻋﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﺎ۔ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺻﺎﺣﺐ ﺑﮭﯽ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﺷﻌﺮﺍ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﺱ ﻣﺸﺎﻋﺮﮮ ﻣﯿﮟ ﺗﺸﺮﯾﻒ ﻟﮯ ﮔﺌﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﮐﺌﯽ ﺳﺎﻟﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﺧﺮﺍﺏ ﭼﻞ ﺭﮨﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﮐﺴﯽ ﻧﮧ ﮐﺴﯽ ﻧﺌﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﮔﮭﺮﮮ ﺭﮨﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔ﻭﮨﺎﮞ ﺟﺎ ﮐﺮ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﻮ ﭼﮑﻦ ﮔﻨﯿﺎ ﮐﯽ ﻧﺌﯽ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﮐﺎ ﺳﺎﻣﻨﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺑﮩﺖ ﭘﺮﯾﺸﺎﻥ ﮨﯿﮟ۔
ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺑﮯ ﺣﺪ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﻣﯿﮟ ﺗﮭﮯ۔ﻣﻨﺘﻈﻤﯿﻦ ﻣﺸﺎﻋﺮﮦ ﮐﯽ ﮐﻮﺷﺸﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﺎ ﻋﻼﺝ ﮨﻮ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺁﺭﺍﻡ ﺑﮭﯽ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮐﺮ ﺭﮨﮯ ﺗﮭﮯ۔ﻣﺸﺎﻋﺮﮦ ﮨﻮﺍ ﺍﻭﺭﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﻧﮯ ﺧﻮﺏ ﭘﮍﮬﺎ ۔ﻣﺸﺎﻋﺮﮮ ﮐﮯ ﮐﺎﻣﯿﺎﺏ ﺗﺮﯾﻦ ﺷﻌﺮﺍ ﻣﯿﮟ ﺭﮨﮯ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺻﺎﺣﺐ۔
ﺍﭼﮭﮯ ﻣﻮﮈ ﻣﯿﮟ ﺑﯿﭩﮭﮯ ﺗﮭﮯ ۔ﻣﺰﺍﺝ ﮐﮯ ﺑﮯ ﺍﻧﺘﮩﺎ ﻧﺮﻡ ﺍﻭﺭ ﺳﺎﺩﮦ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮭﮯ ﻭﮦ ﺣﺴﺎﺱ ﺑﮩﺖ ﺗﮭﮯ۔ﻣﺸﺎﻋﺮﮮ ﮐﮯ ﺁﺧﺮ ﻣﯿﮟ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﺷﺎﻋﺮ ﺟﺐ ﮐﻼﻡ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﺁﺋﮯ ﺗﻮ ﺣﺴﺐ ﻋﺎﺩﺕ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﮐﮩﺪﯾﺎ ﮐﮧ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﻧﮯ ﺍﺗﻨﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺍﺗﻨﺎ ﺍﭼﮭﺎ ﭘﮍﮬﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﺸﺎﻋﺮﮦ ﻟﻮﭦ ﻟﯿﺎ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺑﮩﺘﺮ ﺗﻮ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺻﺎﺣﺐ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺍﯾﺴﮯ ﮨﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺭﮨﯿﮟ ﺟﺲ ﺳﮯ ﻭﮦ ﯾﻮﮞ ﮨﯽ ﻣﺸﺎﻋﺮﮦ ﻟﻮﭨﺘﮯ ﺭﮨﯿﮟ۔ ﯾﮧ ﺳﻨﻨﺎ ﺗﮭﺎ ﮐﮧ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﮐﯽ ﺁﻧﮑﮭﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻧﻤﯽ ﺁﮔﺌﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﺎ ﭼﮩﺮﮦ ﻣﺮﺟﮭﺎﻧﮯ ﻟﮕﺎ۔ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺑﯿﭩﮭﺎ ﺗﮭﺎ ۔ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﻭﮦ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﻣﺘﺎﺛﺮ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﺱ ﺗﻮﮨﯿﻦ ﺳﮯ ﮐﮧ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺳﻨﺒﮭﺎﻟﻨﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﮨﻮ ﮔﯿﺎ۔ﺑﮍﯼ ﺩﯾﺮ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﻭﮦ ﺳﻨﺒﮭﻠﮯ ﺍﻭﺭ ﺫﺭﺍ ﭨﮭﯿﮏ ﮨﻮ ﺳﮑﮯ۔ﺩﻝ ﮐﮯ ﺍﺱ ﻗﺪﺭ ﻣﻌﺼﻮﻡ ﮐﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﻟﻤﺤﮯ ﻣﯿﮟ ﺭﻻ ﺳﮑﺘﺎ ﺗﮭﺎ۔ﯾﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻧﯿﮏ ﺩﻝ ﺍﻭﺭ ﻣﻮﻣﻦ ﺻﻔﺖ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻞ ﺗﮭﯽ۔ﺟﺲ ﺷﺎﻋﺮ ﻧﮯ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺗﻮﮨﯿﻦ ﮐﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﺱ ﮐﻮ ﮐﯿﺎ ﺧﺒﺮ ﮐﮧ ﺍﯾﮏ ﺳﯿﺪ ﺍﻭﺭ ﻧﯿﮏ ﺩﻝ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮐﺎ ﺩﻝ ﺗﻮﮌ ﮐﺮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﺘﻨﺎ ﺑﮍﺍ ﮔﻨﺎﮦ ﮐﯿﺎ۔ﻭﮦ ﺗﻮ ﺳﺐ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﮐﺎ ﺳﻠﻮﮎ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﻋﺎﺩﯼ ﮨﮯ۔ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺟﺐ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺻﺎﺣﺐ ﺳﮯ ﺍﺱ ﺷﺎﻋﺮ ﮐﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﮐﮩﻨﺎ ﭼﺎﮨﺎ ﺗﻮ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﻣﻨﻊ ﮐﯿﺎ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﺎ ﺍُﺱ ﮐﺎ ﻋﻤﻞ ﺍُﺱ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﮯ۔ﺍﻟﺒﺘﮧ ﯾﮧ ﺿﺮﻭﺭ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ ﺧﺪﺍ ﺳﺐ ﺩﯾﮑﮫ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔
ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﺍﺱ ﻧﺴﻞ ﺳﮯ ﺗﮭﺎ ﺟﺲ ﻧﮯ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﮍﮮ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻣﺸﺎﻋﺮﮮ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﮐﺎ ﺷﺮﻑ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﯿﺎ۔ ﻭﮦ ﺍُﺱ ﻋﮩﺪ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﺎ ﭼﺮﺍﻍ ﺟﻼﺗﮯ ﺭﮨﮯ ﺟﻮ ﻟﮩﺠﻮﮞ ﮐﯽ ﺑﮭﯿﮍ ﻣﯿﮟ ﺑﮯ ﺍﻧﺘﮩﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﮐﺎﻡ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺟﮩﺎﮞ ﻏﺰﻝ ﮐﯽ ﺭﻭﻣﺎﻧﯽ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﮐﻮ ﭘﺮﻭﺍﻥ ﭼﮍﮬﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﮨﻢ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺭﮨﺎ ﺗﮭﺎ ﻭﮨﯿﮟ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺳﮯ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺳﺎﺗﺬﮦ ﮐﻮ ﮐﭽﮫ ﺳﻮﭼﻨﮯ ﭘﺮ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ۔ﻭﮦ ﺷﻌﺮﺍﺀ ﮐﮯ ﺍﺱ ﻗﺒﯿﻞ ﺳﮯ ﺗﻌﻠﻖ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ ﺟﻮ ﺟﻤﺎﻝ ﺁﺭﺍﺋﯽ ﺍﻭﺭ ﺧﯿﺎﻝ ﺁﻓﺮﯾﻨﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮫ ﺍﻇﮩﺎﺭ ﮐﯽ ﭘﺎﮐﯿﺰﮔﯽ ﺍﻭﺭ ﺟﺬﺑﮯ ﮐﯽ ﻃﮩﺎﺭﺕ ﭘﺮ ﯾﻘﯿﻦ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ۔ﯾﮩﯽ ﻭﺟﮧ ﮨﮯ ﺍﻥ ﮐﺎ ﮐﺴﯽ ﺍﯾﺴﮯ ﻧﻈﺮﯾﮧ ﻓﮑﺮ ﺳﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﻭﺍﺳﻄﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﺎ ﺟﺲ ﺳﮯ ﻟﻔﻆ ﻭ ﻣﻌﻨﯽ ﮐﺎ ﺗﻘﺪﺱ ﻣﺠﺮﻭﺡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﻮ۔ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺑﮭﺎﺋﯽ ﮐﮯ ﺗﺨﻠﯿﻘﯽ ﺷﻌﻮﺭ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺟﺬﺑﮯ ﮐﯽ ﻧﻔﺎﺳﺖ ﺍﻭﺭ ﺧﯿﺎﻝ ﮐﮯ ﺍﺟﻠﮯ ﭘﻦ ﭘﺮ ﺭﮨﯽ۔ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﺳﺨﻦ ﭼﮩﺮﮮ ﮐﻮ ﻓﮑﺮﯼ ﺑﮯ ﺭﺍﮦ ﺭﻭﯼ ﮐﯽ ﮔﺮﺩ ﺍﻭﺭ ﺷﻌﺮﯼ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﺎﺋﯽ ﮐﮯ ﻏﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﻣﯿﻼ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﺩﯾﺎ۔ﺗﺸﮩﯿﺮﯼ ﺣﺮﺑﻮﮞ ﺳﮯ ﺩﻭﺭ ﺍﻭﺭ ﮔﺮﻭﮦ ﺑﻨﺪﯼ ﮐﮯ ﺳﮩﺎﺭﮮ ﻧﺎﻡ ﮐﻤﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﺎ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺭﮨﺎ۔ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮ ﺩﮐﮭﺎ ﯾﺎ ﮐﮧ ﺍﭼﮭﺎ ﺷﺎﻋﺮ ﮨﯽ ﺍﯾﮏ ﺍﭼﮭﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ۔
ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﮐﮯ ﻻ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺍﯾﺴﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ ﺟﻮ ﺯﺑﺎﻥ ﺯﺩﺧﺎﺹ ﻭ ﻋﺎﻡ ﮨﯿﮟ۔ﺍﻥ ﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻣﯿﮟ ﮨﺮ ﻋﻤﺮ ﺍﻭﺭ ﮨﺮ ﻣﺰﺍﺝ ﮐﯽ ﻧﻤﺎﺋﻨﺪﮔﯽ ﮨﻮﺗﯽ ﺗﮭﯽ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﻮ ﺳﻨﻮﺍﺭﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﺎﮨﺮ ﺗﮭﮯ ﮐﮧ ﮨﺮ ﺷﺨﺺ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻓﻦِ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﭘﺮ ﺭﺷﮏ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮﺍ ﻧﻈﺮ ﺁﺗﺎ۔ﺍﻥ ﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻭﮦ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﺻﺪﺍﻗﺖ ﮐﻮ ﺑﺪﻝ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﻣﻌﯿﺎﺭﯼ ﺻﺪﺍﻗﺖ ﮐﻮ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺭ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ۔ﻭﮦ ﺑﻮ ﻟﮩﻮﺳﻮﮞ ﮐﮯ ﮨﺠﻮﻡ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﯽ ﭘﺎﮐﯿﺰﮔﯽ ﮐﺎ ﭼﺮﺍﻍ ﺭﻭﺷﻦ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ﻭﮦ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻣﯿﮟ ﻏﻢ ﺩﮨﺮ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﻭﻗﻒ ﺗﻮ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﮔﻢ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮ ﺟﺎﺗﮯ ﮐﯿﻮﮞ ﮐﮧ ﻏﻢ ﺩﮨﺮ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮭﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻏﻢ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﭘﺮ ﺣﻖ ﮨﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﯽ ﻗﻮﻡ ﻭ ﻣﻠﺖ ﮐﺎ ﺑﮭﯽ ﻭﮦ ﺧﯿﺎﻝ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﺳﻨﺠﯿﺪﮦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺳﮯ ﺍﻟﮓ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﺎ ﺍﻭﺭ ﺍ ﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﻏﺰﻝ ﮐﯽ ﭘﺎﮐﯿﺰﮔﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺳﺎﺗﮫ ﺣﺎﻻﺕ ﺣﺎﺿﺮﮦ ﮐﯽ ﺧﻮ ﺏ ﺳﮯ ﺧﻮﺏ ﺗﺮ ﻋﮑﺎﺳﯽ ﮐﯽ ﮨﮯ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺍﭘﻨﺎ ﺣﻖ ﺗﮭﺎ۔ﺟﺪﯾﺪ ﺍﻭﺭ ﻗﺪﯾﻢ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﺎ ﺍﯾﺴﺎ ﺳﻨﮕﻢ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻣﯿﮟ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮩﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﻣﻠﻨﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﻧﻈﺮ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ۔ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﯽ ﺟﺲ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﭘﺮ ﻭﮦ ﺑﺮﺍﺟﻤﺎﻥ ﺗﮭﮯ ﻭﮨﺎﮞ ﮨﺮ ﮐﺴﯽ ﮐﺎ ﮔﺰﺭ ﮨﻮﻧﺎ ﻧﺎ ﻣﻤﮑﻦ ﺳﺎ ﻟﮕﺘﺎ ﮨﮯ۔ﺍﺱ ﻣﺨﺘﺼﺮ ﺳﮯ ﻣﻀﻤﻮﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﭼﻨﺪ ﺑﮯ ﺍﻧﺘﮩﺎ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﺷﻌﺮ ﺩﯾﮑﮭﯿﮟ :
۔
ﻣﺠﮫ ﮐﻮ ﺗﮭﮑﻨﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺘﺎ ﯾﮧ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮐﺎ ﭘﮩﺎﮌ
ﻣﯿﺮﮮ ﺑﭽﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﺑﻮﮌﮬﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﺩﯾﺘﮯ
۔
ﻟﮩﻮ ﮐﮯ ﺭﻧﮓ ﮐﻮ ﻣﮩﻨﺪﯼ ﮐﯽ ﺑﻮ ﻧﮯ ﭼﮭﯿﻦ ﻟﯿﺎ
ﮨﻮﺍ ﺟﻮﺍﻥ ﺟﻮ ﺑﯿﭩﺎ ﺑﮩﻮ ﻧﮯ ﭼﮭﯿﻦ ﻟﯿﺎ
۔
ﺑﺎﺕ ﺗﻮ ﺟﺐ ﮨﮯ ﻣﻨﺪﺭ ﮐﮯ ﺍﻭﻧﭽﮯ ﮐﻠﺶ ﻣﺴﺠﺪﻭﮞ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﺎ ﭘﯿﻐﺎﻡ ﺩﯾﮟ
ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﮐﮯ ﻣﯿﻨﺎﺭ ﺩﯾﮟ ﯾﮧ ﺻﺪﺍ ﺩﯾﮑﮭﻨﺎ ﯾﮧ ﺷﻮﺍﻻ ﺑﮍﯼ ﭼﯿﺰ ﮨﮯ
۔
ﮨﻢ ﺑﮭﯽ ﺗﻌﻤﯿﺮِ ﻭﻃﻦ ﻣﯿﮟ ﮨﯿﮟ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﮐﮯ ﺷﺮﯾﮏ
ﺩﺭ ﻭ ﺩﯾﻮﺍﺭ ﺍﮔﺮ ﺗﻢ ﮨﻮ ﺗﻮ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﮨﯿﮟ ﮨﻢ
۔
ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺧﺴﺮﻭ ﮐﯽ ﻃﺮﺡ ﺷﻌﺮ ﭘﮍﮬﻮ ﮞ ﺭﻗﺺ ﮐﺮﻭﮞ
ﮐﺎﺵ ﻣﺠﮫ ﮐﻮ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﺤﺒﻮﺏِ ﺍﻟﮩﯽ ﻣﻞ ﺟﺎﺋﮯ
۔
ﺍﭘﻨﮯ ﮐﻌﺒﮯ ﮐﯽ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﺗﻤﮭﯿﮟ ﺧﻮﺩ ﮐﺮﻧﯽ ﮨﮯ
ﺍﺏ ﺍﺑﺎﺑﯿﻠﻮﮞ ﮐﺎ ﻟﺸﮑﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺁﻧﮯ ﻭﺍﻻ
۔
ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﻣﺸﺎﻋﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﮯ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﻭ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﺷﺎﻋﺮ ﺗﮭﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﺩﺏ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺧﺎﺹ ﺳﻮﭺ ﺍﻭﺭ ﻧﺌﮯ ﻟﮩﺠﮯ ﮐﯽ ﺑﺎﺯﯾﺎﻓﺖ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﭘﻮﺭﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﺳﻨﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺌﮯ۔ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﻣﺸﺎﻋﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﺳﺴﺘﯽ ﺷﮩﺮﺕ ﭘﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﺍﺩﺑﯽ ﺍﻗﺪﺍﺭ ﺳﮯ ﺳﻤﺠﮭﻮﺗﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ۔ﻣﺸﺎﻋﺮﻭﮞ ﮐﯽ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽ ﺍﯾﮏ ﺍﻟﮓ ﭼﯿﺰ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﯾﮧ ﻃﮯ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﺸﺎﻋﺮﮦ ﺁﭖ ﮐﮯ ﺍﺩﺑﯽ ﻗﺪ ﮐﻮ ﺍﻭﻧﭽﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ۔ ﺁﭖ ﮐﺎ ﻗﺪ ﺁﭖ ﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﻓﻦ ﺳﮯ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ۔ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﻣﺸﺎﻋﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﺎ ﺑﮭﯽ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺻﺎﺣﺐ ﮐﻮ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ ﻧﮩﯿﮟ ﺳﻨﺎ ﮔﯿﺎ ﺟﯿﺴﮯ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺳﻨﻨﺎ ﭼﺎﮨﺌﮯ ﺗﮭﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﮐﺎ ﯾﮧ ﻣﻄﻠﺐ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮧ ﻭﮦ ﮐﺴﯽ ﻃﺮﺡ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﺷﻌﺮﺍ ﺳﮯ ﮐﭽﮫ ﮐﻢ ﻣﻘﺎﻡ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔ﺁﺝ ﻣﺸﺎﻋﺮﻭﮞ ﮐﺎ ﺍﻟﻤﯿﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﺷﺎﻋﺮ ﺻﺮﻑ ﮔﻠﮯ ﮐﮯ ﺯﻭﺭ ﭘﺮ ﺍﮨﻢ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺷﻌﺮﺍ ﮐﻮ ﻧﻈﺮ ﻣﯿﮟ ﻧﮩﯿﮟ ﻻﺗﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﮐﻮ ﻭﻗﺘﯽ ﺷﮩﺮﺕ ﮐﯽ ﺑﻨﯿﺎﺩ ﭘﺮ ﻧﺎ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﯿﺎ ﺳﻤﺠﮭﻨﮯ ﻟﮕﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺫﻣﮯ ﺩﺍﺭ ﮨﻢ ﺧﻮﺩ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﺍﻥ ﮐﻮ ﯾﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺑﺘﺎﺗﮯ ﮐﮧ ﺍﺩﺏ ﺑﮭﯽ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ ﯾﺎ ﺻﺮﻑ ﮔﻠﮯ ﺑﺎﺯﯼ ﮨﯽ ﮐﺎﻓﯽ ﮨﮯ۔ﻣﺸﺎﻋﺮﮦ ﻟﻮﭨﻨﺎ ﯾﮏ ﺍﻟﮓ ﺑﺎﺕ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺩﺑﯽ ﺍﻭﺭ ﺫﮨﯿﻦ ﻋﻮﺍﻡ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﺎ ﺍﺛﺮ ﭼﮭﻮﮌﻧﺎ ﺍﯾﮏ ﺍﻟﮓ ﻣﻘﺎﻡ ﺭﮐﮭﺘﺎ ﮨﮯ۔ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺻﺎﺣﺐ ﻧﮯ ﮐﺒﮭﯽ ﺑﮭﯽ ﺍﭘﻨﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﻮ ﻋﻮﺍﻡ ﮐﮯ ﻣﻌﯿﺎﺭ ﭘﺮ ﺍﺗﺮﻧﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﺷﻌﻮﺭ ﺍﻭﺭ ﻓﮑﺮ ﻭ ﻓﻦ ﮐﮯ ﭼﺮﺍﻍ ﺟﻼ ﮐﺮ ﻧﺌﯽ ﻧﺴﻞ ﮐﯽ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﮨﮯ۔ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺩﺧﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﻭﺭﻧﮧ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮐﮯ ﺑﮩﺖ ﺳﮯ ﻟﻮﮒ ﺍﺱ ﺳﯿﺎﺳﺖ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻧﮧ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﮩﺎﮞ ﮐﮩﺎﮞ ﭘﮩﻨﭻ ﮔﺌﮯ ۔ﺣﺎﻻﻧﮑﮧ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﮐﺎ ﻣﻘﺎﻡ ﮐﺴﯽ ﺳﮯ ﮐﻢ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﺎ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻧﮭﻮﮞ ﺟﻮ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮔﺰﺍﺭﯼ ﺧﻮﺩﺩﺍﺭﯼ ﺍﻭﺭ ﺷﺮﺍﻓﺖ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﮔﺰﺍﺭﯼ ۔ ﺍﺳﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﻭﮦ ﺑﺮﺳﻮﮞ ﺍﭘﻨﮯ ﺧﻼﻕ،ﺷﺎﻋﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﺳﺎﺩﮔﯽ ﮐﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﯾﺎﺩ ﮐﯿﮯ ﺟﺎﺗﮯ ﺭﮨﯿﮟ ﮔﮯ۔
ﺑﺰﺭﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﺟﺲ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺳﮯ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﮐﺎ ﺗﻌﻠﻖ ﺗﮭﺎ ﺍﺱ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﺳﮯ ﮨﺰﺍﺭﻭﮞ ﻟﻮﮒ ﻭﺍﺑﺴﺘﮧ ﮨﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﭘﻮﺭﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺩﯾﻦ ﮐﯽ ﻋﻈﻤﺘﻮﮞ ﮐﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﮐﻮ ﭘﮭﯿﻼ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ۔ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺻﺎﺣﺐ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﻭﮨﯽ ﻧﯿﮏ ﻧﯿﺘﯽ ﺳﮯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮔﺰﺍﺭﻧﮯ ﮐﺎ ﺳﻠﯿﻘﮧ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﺷﺎﯾﺪ ﺍﺳﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻣﺘﻌﻠﻘﯿﻦ ﻣﯿﮟ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻭﺍﻟﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﭘﻮﺭﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮨﺰﺍﺭﻭﮞ ﭼﺎﮨﻨﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﻮ ﺟﺐ ﯾﮧ ﺧﺒﺮ ﻣﻠﯽ ﮐﮧ /2 ﺟﻨﻮﺭﯼ 1941 ﺀ ﮐﻮ ﭘﯿﺪﺍ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﺱ ﻋﻈﯿﻢ ﺷﺎﻋﺮﻧﮯ /30 ﻧﻮﻣﺒﺮ 2013 ﺀ ﮐﻮ ﺩﻧﯿﺎ ﺳﮯ ﭘﺮﺩﮦ ﮐﺮ ﻟﯿﺎ ﺗﻮ ﺍﺱ ﺧﺒﺮ ﺳﮯ ﻏﻢ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻟﮩﺮ ﺩﻭﮌ ﮔﺌﯽ ۔ﯾﻘﯿﻨﺎًﯾﮧ ﺧﻼ ﺑﻈﺎﮨﺮ ﭘﺮ ﮨﻮﻧﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﮨﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﯽ ﻣﺼﻠﺤﺖ ﮐﮯ ﺁﮔﮯ ﺳﺐ ﻣﺠﺒﻮﺭ ﮨﯿﮟ۔ﺻﺮﻑ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺩﻋﺎﺋﮯ ﻣﻐﻔﺮﺕ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺻﺒﺮ ﮐﯽ ﺩﻋﺎ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﺍﻭﺭ ﮐﭽﮫ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﺎ ﺳﮑﺘﺎ۔ﺳﭻ ﺗﻮ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﻓﯿﺾ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﮐﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﮐﺮﺗﮯ ﺟﺎﺋﯿﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﻥ ﮐﯽ ﺷﺎﻋﺮﯼ ﻣﯿﮟ ﻭﻃﻦ ﺍﻭﺭ ﻗﻮﻡ ﮐﮯ ﺍﯾﮏ ﺍﯾﮏ ﻣﺴﺌﻠﮯ ﮐﻮ ﺧﻮﺑﺼﻮﺭﺕ ﺍﻭﺭ ﺩﻝ ﭘﺬﯾﺮ ﺍﻧﺪﺍ ﺯ ﻣﯿﮟ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﺎ ﺿﺎﺑﻄﮧ ﻣﺤﺴﻮﺱ ﮐﺮﺗﮯ ﺟﺎﺋﯿﮯ۔ﺁﭖ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺍﭼﮭﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ،ﺍﯾﮏ ﺍﭼﮭﺎ ﺑﺰﺭﮒ،ﺍﯾﮏ ﺍﭼﮭﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺍﻭﺭ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﮐﺎ ﭼﮩﺮﮦ ﻧﻈﺮ ﺁﺗﺎ ﺭﮨﮯ ﮔﺎ ﺟﻮ ﯾﻘﯿﻨﺎًﻧﺌﯽ ﻧﺴﻞ ﺍﻭﺭ ﻣﺜﺒﺖ ﺳﻮﭺ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﮐﯽ ﺭﮨﻨﻤﺎﺋﯽ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮﺍ ﺩﮐﮭﺎﺋﯽ ﺩﮮ ﮔﺎ۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
منتخب کلام:
ﺑﮭﯿﮕﺘﯽ ﺁﻧﮑﮭﻮﮞ ﮐﮯ ﻣﻨﻈﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺟﺎﺗﮯ
ﮨﻢ ﺳﮯ ﺍﺏ ﺍﺗﻨﮯ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺟﺎﺗﮯ
ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﻠﻨﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﭘﮭﺮ ﺳﺎﺩﮦ ﻣﺰﺍﺟﯽ ﺳﮯ ﻣﻠﻮ
ﺁﺋﯿﻨﮯ ﺑﮭﯿﺲ ﺑﺪﻝ ﮐﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺟﺎﺗﮯ
ﻭﺿﻊ ﺩﺍﺭﯼ ﺗﻮ ﺑﺰﺭﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺍﻣﺎﻧﺖ ﮨﮯ ﻣﮕﺮ
ﺍﺏ ﯾﮧ ﺑﮑﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺯﯾﻮﺭ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺟﺎﺗﮯ
ﺯﻧﺪﮦ ﺭﮨﻨﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺣﺎﻻﺕ ﺳﮯ ﮈﺭﻧﺎ ﮐﯿﺴﺎ
ﺟﻨﮓ ﻻﺯﻡ ﮨﻮ ﺗﻮ ﻟﺸﮑﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﮑﮭﮯ ﺟﺎﺗﮯ
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ﺗﮭﮑﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﻣﺎﻣﺘﺎ ﮐﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﻟﮕﺎ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ
ﺍﻣﯿﺮ ﺑﯿﭩﮯ ﺩﻋﺎ ﮐﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﻟﮕﺎ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ
ﻣﯿﮟ ﺟﻦ ﮐﻮ ﺍﻧﮕﻠﯽ ﭘﮑﮍ ﮐﮯ ﭼﻠﻨﺎ ﺳﮑﮭﺎ ﭼﮑﺎ ﮨﻮﮞ
ﻭﮦ ﺁﺝ ﻣﯿﺮﮮ ﻋﺼﺎ ﮐﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﻟﮕﺎ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ
ﻣﺮﯼ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﻧﮯ ﻓﻦ ﮐﻮ ﻧﯿﻼﻡ ﮐﺮ ﺩﯾﺎ ﮨﮯ
ﺗﻮ ﻟﻮﮒ ﻣﯿﺮﯼ ﺍﻧﺎ ﮐﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﻟﮕﺎ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ
ﻣﯿﮟ ﺁﻧﺪﮬﯿﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﺼﺎﻟﺤﺖ ﮐﯿﺴﮯ ﮐﺮ ﺳﮑﻮﮞ ﮔﺎ
ﭼﺮﺍﻍ ﻣﯿﺮﮮ ﮨﻮﺍ ﮐﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﻟﮕﺎ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ
ﯾﮩﺎﮞ ﭘﮧ ﻣﻌﺮﺍﺝؔ ﺗﯿﺮﮮ ﻟﻔﻈﻮﮞ ﮐﯽ ﺁﺑﺮﻭ ﮐﯿﺎ
ﯾﮧ ﻟﻮﮒ ﺑﺎﻧﮓ ﺩﺭﺍ ﮐﯽ ﻗﯿﻤﺖ ﻟﮕﺎ ﺭﮨﮯ ﮨﯿﮟ
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ﭼﺮﺍﻍ ﺍﭘﻨﯽ ﺗﮭﮑﻦ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺻﻔﺎﺋﯽ ﻧﮧ ﺩﮮ
ﻭﮦ ﺗﯿﺮﮔﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺏ ﺧﻮﺍﺏ ﺗﮏ ﺩﮐﮭﺎﺋﯽ ﻧﮧ ﺩﮮ
ﻣﺴﺮﺗﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺟﺎﮔﮯ ﮔﻨﺎﮦ ﮐﺎﺍﺣﺴﺎﺱ
ﻣﺮﮮ ﻭﺟﻮﺩ ﮐﻮ ﺍﺗﻨﯽ ﺑﮭﯽ ﭘﺎﺭﺳﺎﺋﯽ ﻧﮧ ﺩﮮ
ﺑﮩﺖ ﺳﺘﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺭﺷﺘﮯ ﺟﻮ ﭨﻮﭦ ﺟﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ
ﺧﺪﺍ ﮐﺴﯽ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺗﻮﻓﯿﻖ ﺁﺷﻨﺎﺋﯽ ﻧﮧ ﺩﮮ
ﻣﯿﮟ ﺳﺎﺭﯼ ﻋﻤﺮ ﺍﻧﺪﮬﯿﺮﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﮐﺎﭦ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﻮﮞ
ﻣﺮﮮ ﺩﯾﻮﮞ ﮐﻮ ﻣﮕﺮ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﭘﺮﺍﺋﯽ ﻧﮧ ﺩﮮ
ﺍﮔﺮ ﯾﮩﯽ ﺗﺮﯼ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﺎ ﺣﺎﻝ ﮨﮯ ﻣﺎﻟﮏ
ﺗﻮ ﻣﯿﺮﯼ ﻗﯿﺪ ﺑﮭﻠﯽ ﮨﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﺭﮨﺎﺋﯽ ﻧﮧ ﺩﮮ
ﺩﻋﺎ ﯾﮧ ﻣﺎﻧﮕﯽ ﮨﮯ ﺳﮩﻤﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﻣﻮﺭﺥ ﻧﮯ
ﮐﮧ ﺍﺏ ﻗﻠﻢ ﮐﻮ ﺧﺪﺍ ﺳﺮﺥ ﺭﻭﺷﻨﺎﺋﯽ ﻧﮧ ﺩﮮ
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
ﮨﻢ ﻏﺰﻝ ﻣﯿﮟ ﺗﺮﺍ ﭼﺮﭼﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﺩﯾﺘﮯ
ﺗﯿﺮﯼ ﯾﺎﺩﻭﮞ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺭﺳﻮﺍ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﺩﯾﺘﮯ
ﮐﭽﮫ ﺗﻮ ﮨﻢ ﺧﻮﺩ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﭼﺎﮨﺘﮯ ﺷﮩﺮﺕ ﺍﭘﻨﯽ
ﺍﻭﺭ ﮐﭽﮫ ﻟﻮﮒ ﺑﮭﯽ ﺍﯾﺴﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﺩﯾﺘﮯ
ﻋﻈﻤﺘﯿﮟ ﺍﭘﻨﮯ ﭼﺮﺍﻏﻮﮞ ﮐﯽ ﺑﭽﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ
ﮨﻢ ﮐﺴﯽ ﮔﮭﺮ ﻣﯿﮟ ﺍﺟﺎﻻ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﺩﯾﺘﮯ
ﺁﺝ ﺑﮭﯽ ﮔﺎﺅﮞ ﻣﯿﮟ ﮐﭽﮫ ﮐﭽﮯ ﻣﮑﺎﻧﻮﮞ ﻭﺍﻟﮯ
ﮔﮭﺮ ﻣﯿﮟ ﮨﻤﺴﺎﺋﮯ ﮐﮯ ﻓﺎﻗﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﺩﯾﺘﮯ
ﺫﮐﺮ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺗﺮﺍ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﻟﯿﺘﮯ ﮨﯿﮟ
ﮨﻢ ﺳﻤﻨﺪﺭ ﮐﻮ ﺟﺰﯾﺮﮦ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﺩﯾﺘﮯ
ﻣﺠﮫ ﮐﻮ ﺗﮭﮑﻨﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﺩﯾﺘﺎ ﯾﮧ ﺿﺮﻭﺭﺕ ﮐﺎ ﭘﮩﺎﮌ
ﻣﯿﺮﮮ ﺑﭽﮯ ﻣﺠﮭﮯ ﺑﻮﮌﮬﺎ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﻧﮯ ﺩﯾﺘﮯ