ﺧﻄﮧ ﭘﻮﭨﮭﻮﮨﺎﺭ ﮐﯽ ﺳﻨﮕﻼﺥ ﭼﭩﺎﻧﻮﮞ ﺳﮯ ﭘﮭﻮﭨﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﮔﻼﺏ ﮐﺎ ﺍﺻﻞ ﻧﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻓﻀﻞ ﺗﺨﻠﺺ ﺑﺎﻗﯽ ﺍﻭﺭ ﺷﻌﺮ ﻭ ﺍﺩﺏ ﮐﯽ ﺩﻧﯿﺎ ﻣﯿﮟ ﺑﺎﻗﯽ ﺻﺪﯾﻘﯽ ﻣﺸﮩﻮﺭ ﮨﻮﺋﮯ۔ ﭘﯿﺪﺍﺋﺶ 1908 ﺀﻣﯿﮟ ﺳﮩﺎﻡ ﮐﮯ ﻣﻌﺰﺯ ﻗﺮﯾﺸﯽ ﮨﺎﺷﻤﯽ ﮔﮭﺮﺍﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺋﯽ۔
ﺑﭽﭙﻦ ﺳﮯ ﮨﯽ ﭘﮍﮬﻨﮯ ﻟﮑﮭﻨﮯ ﮐﺎ ﺑﮯ ﺣﺪ ﺷﻮﻕ ﺗﮭﺎ۔ ﺩﯾﻨﯽ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﮔﮭﺮ ﭘﺮ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮ ﮐﮯ ﮈﯾﻨﯿﺰ ﮨﺎﺋﯽ ﺳﮑﻮﻝ ﭘﻨﮉﯼ ﮐﯿﻨﭧ ﺳﮯ ﻣﯿﭩﺮﮎ ﮐﺎ ﺍﻣﺘﺤﺎﻥ ﭘﺎﺱ ﮐﯿﺎ۔ ﺗﻌﻠﯿﻤﯽ ﻣﯿﺪﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﺎ ﺷﻤﺎﺭ ﻧﮩﺎﯾﺖ ﻣﺤﻨﺘﯽ ﺍﻭﺭ ﺫﮨﯿﻦ ﻃﺎﻟﺐ ﻋﻠﻤﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺩﯾﻨﯽ ﮐﺘﺐ ﮐﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﺍﻥ ﮐﺎ ﭘﺴﻨﺪﯾﺪﮦ ﺷﻮﻕ ﺗﮭﺎ۔
ﺭﺍﻭﻟﭙﻨﮉﯼ ﮐﯽ ﺍﯾﮏ ﻧﻮﺍﺣﯽ ﺁﺑﺎﺩﯼ ﻣﯿﮟ ﻣﺪﺭﺱ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻣﻼﺯﻣﺖ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮ ﻟﯽ۔ﺁﭖ ﮐﮯ ﺁﺑﺎﺅ ﺍﺟﺪﺍﺩ ﺗﺒﻠﯿﻎِ ﺩﯾﻦ ﮐﮯ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺻﻮﻓﯿﺎﺋﮯ ﮐﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﺁﺋﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮩﯿﮟ ﺳﮑﻮﻧﺖ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮ ﻟﯽ ﺗﮭﯽ۔ﺁﺑﺎﺩﯼ ﮐﺎ ﻧﺎﻡ ﺍﯾﮏ ﺑﺰﺭﮒ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﭘﺮﺳﮩﺎﻡ ﺭﮐﮭﺎ ﮔﯿﺎ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺁﺑﺎﺅ ﺍﺟﺪﺍﺩ ﻧﮯ ﺳﯿﻨﮑﮍﻭﮞ ﮐﻨﺎﻝ ﺍﺭﺍﺿﯽ ﺭﻓﺎﮦ ﻋﺎﻣﮧ ﮐﮯ ﮐﺎﻣﻮﮞ، ﮔﺰﺭ ﮔﺎﮨﻮﮞ، ﺷﺎﮨﺮﺍﺅﮞ، ﺗﺎﻻﺑﻮﮞ، ﮐﻨﻮﺅﮞ ﺍﻭﺭ ﻗﺒﺮﺳﺘﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﻭﻗﻒ ﮐﺮ ﺩﯼ۔
ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ ﯾﮧ ﮐﮧ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﻓﻀﻞ ﮐﻮ ﻭﺭﺍﺛﺖ ﻣﯿﮟ ﺳﯿﻨﮑﮍﻭﮞ ﮐﻨﺎﻝ ﺍﺭﺍﺿﯽ ﺭﺍﻭﻟﭙﻨﮉﯼ ﮐﮯ ﺗﯿﻦ ﻣﻮﺿﻌﺎﺕ ﺳﮩﺎﻡ، ﭼﮏ ﺟﻼﻝ ﺩﯾﻦ ﺍﻭﺭ ﻧﻮﺗﮭﮧ ﻣﯿﮟ ﺣﺎﺻﻞ ﮨﻮﺋﯽ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﻃﺮﻑ ﺭﻏﺒﺖ ﻧﮧ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻋﺚ ﺍﻭﻧﮯ ﭘﻮﻧﮯ ﺩﺍﻣﻮﮞ ﻓﺮﻭﺧﺖ ﮐﺮ ﺩﯼ ﺍﻭﺭ ﭼﻨﺪ ﮐﻨﺎﻝ ﺍﺭﺍﺿﯽ ﭘﺮ ﺳﺮ ﭼﮭﭙﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﮑﺎﻥ ﭘﺮ ﮔﺰﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﮨﮯ۔
ﺑﺎﻗﯽ ﮐﯽ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﻭ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﭘﺮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﻧﻨﮭﯿﺎﻝ ﮐﺎ ﻧﻤﺎﯾﺎﮞ ﺍﺛﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺗﮭﺎ۔
ﺑﭽﭙﻦ ﮨﯽ ﺳﮯ ﺷﻌﺮ ﺳﻨﻨﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﮩﻨﮯ ﮐﺎ ﺑﮯ ﺣﺪ ﺷﻮﻕ ﺗﮭﺎ۔ ﺑﺎﻗﺎﻋﺪﮦ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﺗﻮ ﻣﯿﭩﺮﮎ ﺗﮏ ﺗﮭﯽ ﻟﯿﮑﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﮧ ﻧﮯ ﺍﻧﮩﯿﮟ ﮐﮩﯿﮟ ﺳﮯ ﮐﮩﯿﮟ ﭘﮩﻨﭽﺎ ﺩﯾﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﮐﺴﯽ ﺧﺎﺹ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺩ ﮐﻮ ﻗﯿﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ﺑﻠﮑﮧ ﮨﺮ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﯽ ﺫﮨﺎﻧﺖ ﮐﮯ ﺑﺎﻋﺚ ﺳﯿﺮ ﺣﺎﺻﻞ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﮐﺮﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﺗﺒﺼﺮﮦ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻗﺪﺭﺕ ﺣﺎﺻﻞ ﺗﮭﯽ۔ ﺍﮔﺮﭼﮧ ﺍﻥ ﺩﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺭﺍﻭﻟﭙﻨﮉﯼ ﻣﯿﮟ ﺑﮍﮮ ﺑﮍﮮ ﺍﻧﺸﺎﺀﭘﺮﺩﺍﺯ ﺍﻭﺭ ﺷﺎﻋﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺗﮭﮯ ﻟﯿﮑﻦ ﺑﺎﻗﯽ ﮐﻮ ﻗﺪﺭﺕ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ ﻣﻨﻔﺮﺩ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﺑﺨﺸﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮐﻼﻡ ﻣﯿﮟ ﺍُﮐﺘﺎ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﻓﻀﺎ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﻧﮩﯿﮟ ۔ ﺍﯾﮏ ﺍﮨﻞِ ﻋﻠﻢ ﻭ ﺩﺍﻧﺶ ﺍﮔﺮ ﻣﺘﻤﺘﻊ ﮨﻮ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﯾﮏ ﻋﺎﻡ ﻗﺎﺭﯼ ﺑﮭﯽ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮐﻼﻡ ﮐﯽ ﻟﻄﺎﻓﺖ ﺳﮯ ﻟﻄﻒ ﺍﻧﺪﻭﺯ ﮨﻮﺋﮯ ﺑﻐﯿﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮦ ﺳﮑﺘﺎ۔ ﺍﻥ ﮐﺎ ﮐﻼﻡ ﺍﭘﻨﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﺗﺼﻮﻑ ﺍﻭﺭ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﮐﮯ ﻋﻈﯿﻢ ﻧﻈﺮﯾﺎﺕ ﺳﻤﻮﺋﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮨﮯ ۔ ﺍﺳﯽ ﻭﺟﮧ ﺳﮯ ﺍﻥ ﮐﺎ ﮐﻼﻡ ﺍﯾﺴﺎ ﺍﺑﺪﯼ ﮐﻼﻡ ﮨﮯ ﺟﺲ ﺳﮯ ﻗﺎﺭﯼ ﮐﯽ ﺩﻟﭽﺴﭙﯽ ﻧﮧ ﮐﺒﮭﯽ ﮐﻢ ﮨﻮﺋﯽ ﮨﮯ ﻧﮧ ﮨﻮ ﮔﯽ۔
ﺑﺎﻗﯽ ﺍُﺭﺩﻭ، ﭘﻨﺠﺎﺑﯽ ﺍﻭﺭ ﭘﻮﭨﮭﻮﮨﺎﺭﯼ ﻏﺰﻝ ﮔﻮ ﺷﻌﺮ ﻣﯿﮟ ﺑﮩﺖ ﺍُﻭﻧﭽﺎ ﻣﻘﺎﻡ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﺍﺭﺩﻭ ﮐﻼﻡ ﮐﮯ ﭼﺎﺭ ﻣﺠﻤﻮﻋﮯ
ﺟﺎﻡ ﺟﻢ ، ﺩﺍﺭﻭﺭﺳﻦ ، ﺯﺧﻢ ﺑﮩﺎﺭ ﺍﻭﺭ ﺑﺎﺭِ ﺳﻔﺮ ﺷﺎﺋﻊ ﮨﻮﭼﮑﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﮐﭽﮯ ﮔﮭﮍﮮ ﭘﻮﭨﮭﻮﮨﺎﺭﯼ ﮔﯿﺘﻮﮞ ﮐﺎ ﻣﺠﻤﻮﻋﮧ ﮨﮯ۔
ﻧﻘﺎﺩﻭﮞ ﮐﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺑﺎﻗﯽ ﺟﻮ ﮐﭽﮫ ﻟﮑﮭﺘﺎ ﺗﮭﺎ ﮈﻭﺏ ﮐﺮ ﻟﮑﮭﺘﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﻣﺤﺎﻭﺭﮮ ﺍﻭﺭ ﺛﻘﯿﻞ ﺍﻟﻔﺎﻅ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﺮﻧﮯ ﺳﮯ ﮔﺮﯾﺰ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔ ﺍﻥ ﮐﮯ ﺍُﺭﺩﻭ ﺍﻭﺭ ﭘﻨﺠﺎﺑﯽ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺍﺏ ﺑﮭﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﺯﺩﻋﺎﻡ ﻭ ﺧﺎﺹ ﮨﯿﮟ ۔ ﻋﺸﻘﯿﮧ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﺳﮯ ﻧﻔﺮﺕ ﺗﮭﯽ۔ ﺻﻮﻓﯿﺎﻧﮧ، ﻋﺎﺭﻓﺎﻧﮧ ﮐﻼﻡ ﭘﺮ ﺩﺳﺘﺮﺱ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻧﺜﺮ ﻧﮕﺎﺭﯼ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﻋﺒﻮﺭ ﺣﺎﺻﻞ ﺗﮭﺎ۔ ﺍﺻﻼﺣﯽ ﺍﻭﺭ ﺗﻌﻤﯿﺮﯼ ﮈﺭﺍﻣﮯ ﻟﮑﮭﻨﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﮩﺎﺭﺕ ﺭﮐﮭﺘﮯ ﺗﮭﮯ۔
ﺩﺍﺭﻭ ﺭﺳﻦ :
ﻇﻠﻢ ﮐﯽ ﺍﭨﮭﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﮔﮭﭩﺎ ﺳﮯ ﻧﮧ ﮔﮭﺒﺮﺍ ﺍﮮ ﺩﻭﺳﺖ
ﮐﮧ ﺩﺋﯿﮯ ﮐﯽ ﺁﺧﺮﯼ ﻟﻮ ﺗﯿﺰ ﮨﻮﺍ ﮐﺮﺗﯽ ﮨﮯ
ﺑﺎﻗﯽ ﺻﺪﯾﻘﯽ ﻓﻠﻤﯽ ﻻﺋﻦ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺑﻤﺒﺌﯽ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﭘﻨﮯ ﻓﻦ ﮐﺎ ﻣﻈﺎﮨﺮﮦ ﮐﯿﺎ۔ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺱ ﺑﻨﺎﻭﭨﯽ ﺩﻧﯿﺎ ﺳﮯ ﺑﮩﺖ ﺟﻠﺪ ﺍُﮐﺘﺎ ﮔﺌﮯ ﺍﻭﺭ ﻓﻠﻤﯽ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﻮ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺧﯿﺮ ﺁﺑﺎﺩ ﮐﮩﮧ ﺩﯾﺎ۔ ﮔﮭﺮ ﺳﮯ ﮐﺎﻓﯽ ﻋﺮﺻﮧ ﺑﺎﮨﺮ ﮔﺰﺍﺭﺍ ﺍﻭﺭ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﻼﺯﻣﺘﯿﮟ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﮐﺮ ﮐﮯ ﺑﮩﺖ ﮐﭽﮫ ﺳﯿﮑﮭﺎ۔ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﮯ ﺁﺧﺮﯼ ﺍﯾﺎﻡ ﺗﮏ ﺭﯾﮉﯾﻮ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺳﮯ ﻭﺍﺑﺴﺘﮧ ﺭﮨﮯ۔ ﻣﻼﺯﻣﺖ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﮐﯽ ﺻﺎﺣﺐ ِﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﺟﻤﺎﻋﺖ ﮐﯽ ﻣﻨﺸﺎ ﭘﺮ ﺳﻮﺷﻠﺰﻡ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﻟﮑﮭﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺁﭖ ﮐﻮ ﺗﺤﺮﯾﺮﯼ ﮨﺪﺍﯾﺎﺕ ﺟﺎﺭﯼ ﮐﯽ گیئں لیکن ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﻧﮑﺎﺭ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮐﮩﺎ ﺟﻮ ﻣﯿﮟ ﺧﻮﺩ ﭘﺴﻨﺪ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺗﺎ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺣﻖ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﺴﮯ ﻗﻠﻢ ﺍُﭨﮭﺎ ﺳﮑﺘﺎ ﮨﻮﮞ۔ ﺑﺎﻗﯽ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﻋﻼﻗﮧ ﭘﻮﭨﮭﻮﮨﺎﺭ ﺑﻠﮑﮧ ﭘﻮﺭﮮ ﺑﺮﺻﻐﯿﺮ ﮐﮯ ﺍﻭﭘﺮ ﺧﺎﺹ ﻭ ﻋﺎﻡ ﮐﮯ ﺑﮯ ﺣﺪ ﻣﺤﺒﻮﺏ ﺷﺎﻋﺮ ﺗﮭﮯ۔ ﺳﺎﺗﮫ ﮨﯽ ﺍﯾﮏ ﻣﺤﺐ ﻭﻃﻦ ﺷﮩﺮﯼ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﮯ ﻋﻼﻭﮦ ﻣﻠﮑﯽ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﭘﺮ ﮔﮩﺮﯼ ﻧﻈﺮ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻟﯽ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺗﮭﮯ۔ ﮐﺸﻤﯿﺮ ﮐﯽ ﺟﻨﮓ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﮨﻮ ﯾﺎ ﭘﺎﮎ ﺑﮭﺎﺭﺕ ﺟﻨﮓ، ﺑﺎﻗﯽ ﮨﻤﺸﯿﮧ ﭘﯿﺶ ﭘﯿﺶ ﺭﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻧﻤﺎﯾﺎﮞ ﮐﺮﺩﺍﺭ ﺍﺩﺍ ﮐﯿﺎ۔ ﺍﻭﺭ ﻗﻮﻣﯽ ﻧﻐﻤﻮﮞ ﺳﮯ ﻗﻮﻡ ﮐﯽ ﺣﻮﺻﻠﮧ ﺍﻓﺰﺍﺋﯽ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﮨﮯ۔ 1965 ﺀﮐﯽ ﭘﺎﮎ ﺑﮭﺎﺭﺕ ﺟﻨﮓ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻓﻀﺎﺋﯿﮧ ﮐﮯ ﺷﺎﮨﯿﻨﻮﮞ ﮐﯽ ﺣﻮﺻﻠﮧ ﺍﻓﺰﺍﺋﯽ ﺍﻥ ﺍﺷﻌﺎﺭ ﻣﯿﮟ ﮐﯽ :
ﭼﻦ ﻣﯿﺮﯾﺎ ﺳﯿﺒﺮ ﭼﻠﮯ ﭘﯿﺎ
ﺑﮭﺎﺭﺕ ﺩﺍ ﺳﯿﻨﺎ ﮨﻠﮯ ﭘﯿﺎ
ﺟﻨﮓ ﮐﮯ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺍﮐﺜﺮﺍﻭﻗﺎﺕ ﺳﺠﺪﮦ ﺭﯾﺰ ﮨﻮ ﮐﺮ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻧﯽ ﺍﻓﻮﺍﺝ ﮐﯽ ﮐﺎﻣﯿﺎﺑﯽ ﺍﻭﺭ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﺩﻋﺎﺋﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ۔ 1971 ﺀﮐﯽ ﭘﺎﮎ ﺑﮭﺎﺭﺕ ﺟﻨﮓ ﮐﮯ ﺑﻌﺪ ﺭﺍﺕ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﻣﯿﮟ ﺟﺐ ﻣﺠﯿﺐ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﮐﻮ ﺭﮨﺎ ﮐﺮ ﮐﮯ ﻟﻨﺪﻥ ﺑﮭﯿﺞ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﺗﻮ ﺍﻧﮩﻮﮞ ﻧﮯ ﻟﻨﺪﻥ ﻣﯿﮟ ﺑﯽ ﺑﯽ ﺳﯽ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺍﻧﭩﺮﻭﯾﻮ ﺩﯾﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﮐﮩﺎ ﮐﮧ " ﮨﻢ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﮨﻤﺸﯿﮧ ﮐﮯ ﻟﺌﮯ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺳﮯ ﻋﻠﯿﺤٰﺪﮦ ﮨﻮ ﮔﺌﮯ ﮨﯿﮟ " ﺑﺎﻗﯽ ﻧﮯ ﻧﮧ ﺻﺮﻑ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﺑﻨﺘﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺗﮭﺎ ﺑﻠﮑﮧ ﺗﺤﺮﯾﮏ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﯽ ﺗﺤﺮﯾﮑﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺣﺼﮧ ﺑﮭﯽ ﻟﯿﺎ ﺗﮭﺎ۔ ﺟﺐ ﺍﺳﯽ ﭘﺎﮐﺴﺘﺎﻥ ﮐﮯ ﺩﻭ ﻟﺨﺖ ﮨﻮﻧﮯ ﮐﯽ ﺧﺒﺮ ﺑﯽ ﺑﯽ ﺳﯽ ﺭﯾﮉﯾﻮ ﭘﺮ ﺳﻨﯽ ﺗﻮ ﺑﺠﻠﯽ ﺑﻦ ﮐﺮ ﮔﺮﯼ۔ ﺩﻝ ﮐﺎ ﺩﻭﺭﮦ ﭘﮍﺍ ﺟﻮﺁﺧﺮ ﮐﺎﺭ ﺟﺎﻥ ﻟﯿﻮﺍ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺍ۔ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﻣﺤﺐِ ﻭﻃﻦ ﺷﮩﺮﯼ ﮐﯽ ﺣﯿﺜﯿﺖ ﺳﮯ 8 ﺟﻨﻮﺭﯼ 1972 ﺀﮐﻮ 64 ﺑﺮﺱ ﮐﯽ ﻋﻤﺮﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺩﺍﺭِ ﻓﺎﻧﯽ ﺳﮯ ﺭﺣﻠﺖ ﮐﺮ ﮔﺌﮯ۔
ان کی لوح مزار پر انہی کے یہ دو اشعار کندہ ہیں :
دیوانہ اپنے آپ سے تھا بے خبر تو کیا
کانٹوں میں ایک راہ بنا کر چلا گیا
باقیؔ، ابھی یہ کون تھا موج صبا کے ساتھ
صحرا میں اک درخت لگا کر چلا گیا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
بشکریہ نوائے وقت
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
منتخب اشعار
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
تم زمانے کی راہ سے آئے
ورنہ سیدھا تھا راستہ دل کا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
کون اب دادِ سخن دے باقی
جس نے دو شعر کہے میر ہوا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
یہ دوپہر، یہ پگھلتی ہوئی سڑک باقی
ہر ایک شخص پھسلتا ہوا نظر آیا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اب تو وہ جی سکتا ہے
جس کا دل ہو پتھر کا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
آئی وہ شاہ کی سواری
آؤ ہم تالیاں بجائیں
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
وفا کا زخم ہے گہرا تو کوئی بات نہیں
لگاؤ بھی تو ہمیں ان سے انتہا کا تھا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
زندگی کی آس بھی کیا آس ہے
موجِ دریا پر دیا جلتا رہا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
منتخب کلام
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
یوں بھی ہونے کا پتا دیتے ہیں
اپنی زنجیر ہلا دیتے ہیں
پہلے ہر بات پہ ہم سوچتے تھے
اب فقط ہاتھ اُٹھا دیتے ہیں
ایک دیوار اُٹھانے کے لئے
ایک دیوار گرا دیتے ہیں
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
داغِ دل ہم کو یاد آنے لگے
لوگ اپنے دئیے جلانے لگے
کچھ نہ پا کر بھی مطمئن ہیں ہم
عشق میں ہاتھ کیا خزانے لگے
یہی رستہ ہے اب یہی منزل
اب یہیں دل کسی بہانے لگے
خودفریبی سی خودفریبی ہے
پاس کے ڈھول بھی سہانے لگے
اب تو ہوتا ہے ہر قدم پہ گماں
ہم یہ کیسا قدم اٹھانے لگے
اس بدلتے ہوئے زمانے میں
تیرے قصے بھی کچھ پرانے لگے
رخ بدلنے لگا فسانے کا
لوگ محفل سے اٹھ کے جانے لگے
ایک پل میں وہاں سے ہم اٹھے
بیٹھنے میں جہاں زمانے لگے
اپنی قسمت سے ہے مفر کس کو
تیر پر اُڑ کے بھی نشانے لگے
ہم تک آئے نہ آئے موسمِ گُل
کچھ پرندے تو چہچہانے لگے
شام کا وقت ہو گیا باقی
بستیوں سے شرار آنے لگے
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
آستیں میں سانپ اک پلتا رہا
ہم یہ سمجھے حادثہ ٹلتا رہا
آپ تو اک بات کہہ کر چل دیے
رات بھر بستر مرا جلتا رہا
ایک غم سے کتنے غم پیدا ہوۓ
دل ہمارا پھولتا پھلتا رہا
زندگی کی آس بھی کیا آس ہے
موج دریا پر دیا جلتا رہا
اک نظر تنکا بنی کچھ اس طرح
دیر تک آنکھیں کوئی ملتا رہا
یہ نشاں کیسے ہیں باقیؔ دیکھنا
کون دل کی راکھ پر چلتا رہا
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
اپنی دھوپ میں بھی کچھ جل
ہر ساۓ کے ساتھ نہ ڈھل
لفظوں کے پھولوں پہ نہ جا
دیکھ سروں پر چلتے ہل
دنیا برف کا تودا ہے
جتنا جل سکتا ہے جل
غم کی نہیں آواز کوئی
کاغذ کالے کرتا چل
بن کے لکیریں ابھرے ہیں
ماتھے پر راہوں کے بل
میں نے تیرا ساتھ دیا
میرے منہ پر کالک مل
آس کے پھول کھلے باقؔی
دل سے گزرا پھر بادل
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔
تم کب تھے قریب اتنے میں کب دور رہا ہوں
چھوڑو نہ کرو بات کہ میں تم سے خفا رہا ہوں
رہنے دو کہ اب تم بھی مجھے پڑھ نہ سکو گے
برسات میں کاغذ کی طرح بھیک گیا ہوں
سو بار گرہ دے کے کسی آس نے جوڑا
سو بار میں دھاگے کی طرح ٹوٹ چکا ہوں
جاۓ گا جہاں تو مری آواز سنے گا
میں چور کی مانند ترے دل میں چھپا ہوں
ایک نقطے پہ آ کر بھی ہم آہنگ نہیں ہیں
تو اپنا فسانہ ہے تو میں اپنی صدا ہوں
چھیڑو نہ ابھی شاخ شکستہ کا فسانہ
ٹھہرو میں ابھی رقص صبا دیکھ رہا ہوں
منزل کا پتا جس نے دیا تھا مجھے باقیؔ
اس شخص سے رستے میں کئی بار ملا ہوں
۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔